عات های بد خوابی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خواب خوب قدرت افزایش بهره‌وری، شادی، تصمیم‌گیری‌های خوب و ایجاد ایده‌های جدید را دارد.در مقابل، تحقیقات رابطه مستقیمی میان خواب کم و عدم کارایی در محل کار را نشان می‌دهند. برای داشتن خواب باکیفیت و کافی باید از قبل برنامه‌ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما مداخله کنند.

مسائل زیر خواب شمارا خراب می‌کنند:

ادامه ندادن تمرین‌های ورزشی

مطالعات نشان داده‌اند که ورزش‌های صبحگاهی و عصر می‌تواند کیفیت خواب شب را بهبود بخشد. طبق این مطالعات ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شب اضافه می‌کند.

خوردن غذا در اواخر شب

اگر وعده غذایی سنگینی بخوریم و سپس مستقیم به رختخواب برویم، خواب ما به‌اندازه کافی اعاده کننده نخواهد بود، زیرا سیستم گوارش به‌جای استراحت برای روز بعد، مشغول هضم غذاست. خوردن غذا در طول روز به کاهش رفلکس اسید معده کمک می‌کند که یکی از عوامل اصلی خواب بد است.

ریلکس نکردن قبل از خواب

هافینگتون پست به بیزنس اینسایدر گفت: “زمانی که در طول روز استرس زیاد و جمع می‌شود، خوابیدن در شب را تقریباً غیرممکن می‌کند. زیرا آرام کردن مغز دشوار می‌شود. بدون صرف اندکی زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و دور کردن افکار از مسائل کاری، خوابیدن تقریباً غیرممکن است زیرا هنوز به نگرانی‌ها فکر می‌کنید. یکی از راه‌ها نوشتن تمام‌کارهایی است که روز بعد باید انجام دهید.

کار با گوشی هوشمند در رختخواب

صفحه‌نمایش LED گوشی‌های هوشمند چیزی به نام نور آبی از خود منتشر می‌کند که مطالعات نشان داده به بینایی آسیب می‌زند و تولید ملاتونین را کم می‌کند. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می‌کند.

 موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

کار در رختخواب

نور لپ‌تاپ نیز از ترشح ملاتونین جلوگیری می‌کند. کار در رختخواب یعنی به خود وقت کافی برای آرامش قبل از خواب را نمی‌دهید. بعلاوه، کار در رختخواب این پیام را می‌رساند که اتاق محل کار است، نه خواب. هرچه بیشتر در رختخواب کارکنید، ذهن شما بیشتر متمرکز و هشیار می‌ماند.

نوشیدن الکل نزدیک به زمان خواب

اکثراً تصور می‌کنند خوردن نوشیدنی الکلی قبل از خواب شبیه یک آرام‌بخش عمل می‌کند. البته در آغاز همانند آرام‌بخش عمل می‌کند، اما بعد از مدت کوتاهی تغییر روش می‌دهد. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت، نوشیدن الکل قبل از خواب، مقدار زمانی که در خوابِ REM (مرحله عمیق و ترمیمی خواب) قرار دارید را کاهش می‌دهد.

نوشیدن قهوه در عصر یا شب

با کاهش انرژی در محل کار، نوشیدن به فنجان قهوه دیگر بسیار وسوسه‌برانگیز است. اما ممکن است بعداً شمارا خسته‌تر کند. شش ساعت طول می‌کشد تا اثر کافئین از بین رود که می‌تواند اختلالی جدی در خواب ایجاد کند.

 موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزلموسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خوابیدن در نور

به‌هیچ‌وجه نباید هیچ‌گونه نوری در اتاق‌خواب باشد. چه نور چراغ کنار جاده باشد که از پرده گذشته و وارد اتاق می‌شود و چه نیروهای چشمک‌زن تلویزیون و تلفن. تمام این نورها خواب ترمیمی و عمیق را مختل می‌کنند.

خواب بیشتر در آخر هفته

معمولاً در اکثر افراد تفاوت عمده‌ای میان میزان خواب در طول هفته و روزهای آخر هفته وجود دارد. اما خواب بیشتر در آخر هفته ساعت بدن شما با چرخه جدیدی از خواب تنظیم می‌شود و این چرخه دوباره در روزهای کاری تغییر می‌کند. بهترین روش برای خواب بهتر، داشتن برنامه‌ای یکسان در تمام‌روزهای هفته است.

ناسازگار بودن

داشتن روال منظم در خواب از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری آرامش ذهن را سلب می‌کند. باید این موضوع را درک کرد و برای خواب برنامه‌ریزی کرد. یک دوش آب گرم قبل از خواب استرس تمام‌روز را می‌شوید.

 موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

نادیده گرفتن احساسی که به شغلتان دارید

فرسودگی شغلی اغلب با احساس خستگی همراه است. یکی از نشانه‌های فرسودگی شغلی خواب بد است. افراد با استرس شغلی بالا در خواب نیز نگران امور کار هستند. اگر به نشانه‌های فرسودگی که توسط شغلتان در شما ایجاد می‌شود توجه نکنید، باید هزینه‌اش را با خواب ارزشمند خود بدهید.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین ستاره صبح

منبع : برترین ها |  وب‌سایت فرادید

مطالب مرتبط :   تحقیقات انجام شده در مورد ماساژ و یبوست
پرستار بیمار, پرستار سالمند در منزل, پرستار کودک در منزل, پرستاری سالمند, خدمات پرستاری
نوشتهٔ پیشین
شاد و سر حال باشید
نوشتهٔ بعدی
علل سفیدی مو

محتوای مرتبط

داستان منجمِ لویی چهاردهم

داستان منجمِ لویی چهاردهم

برنج یکی از غذاهی اصلی مردم آسیا است که در چین، هندوستان، ایران، ژاپن و فلیپین کشت می شود. خواص غذایی و درمانی سبوس برنج معمولا پوست برنج را بوسیله آسیابهای سنگی جدا می کنند و برنج بدست آمده را که برنج قهوه ای نامیده می شود پوست کنده و برنج سفید سفی را بدست می آورند که مصرف غذایی دارد و سبوس برنج محصول فرعی آن می باشد.اما آیا میدانید با این کار در حقیقت برنج که منبع خوبی برای ویتامین های گروه B است عمده خاصیت غذایی خود را از دست می دهد؟ در این مقاله با خواص غذایی و دارویی سبوس برنج آشنا خواهید شد. سبوس برنج منبع خوبی از ویتامین ها و املاح معدنی از جمله آهن، منگنز، فلوراید و ویتامینهای گروه B و E می باشد.بر خلاف سبوس برنج که دارای مقادیر بالای ویتامین B است، برنج سفید نه تنها ویتامین B ندارد بلکه حاوی ماده ای است که که ویتامین B را رسوب می دهد. تحقیقات نشان داده که مصرف برنج قهوه ای در چین یکی از عوامل جلوگیری از پیری زودرس، ریزش و سفید شدن مو در بین چینی هاست. خواص غذایی – دارویی سبوس برنج اشخاص چاق را سریع لاغر می کند و نسخه شفابخش برای درمان چربی شکم و پهلو است. وجود ویتامین B5 در آن باعث تحریک پیاز مو شده و از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری کرده و به مرور زمان موهای سفید را مشکی می کند و موجب رویش مجدد مو می شود. وجود ویتامین E و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی آن خاصیت ضد چروکیدگی پوست دارد و ضمن حفظ رطوبت پوست، از پیری سلولها جلوگیری می کند. سبوس را قهرمان شادی می دانند و برای تقویت اعصاب مفید است. برای کبد مفید بوده و کلسترول خون را کاهش می دهد. خاصیت ضد سرطانی دارد و آنتی آلرژیک است و به توازن قند خون کمک می کند. خواص عصاره سبوس برنج عصاره سبوس برنج عبارت است از عصاره آبی الکلی سبوس برنج که هر میلی لیتر این عصاره نباید کمتر از ۶۰میکروگرم ویتامین B1 که معادل ۱۴/۵گرم سبوس برنج است، باشد و مقدار مصرف آن ۸میلی لیتر است،از سبوس برنج روغنی بدست می آید که در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها موجود است. روغن سبوس برنج به رنگ زرد طلایی است و به سختی به رنگ سفید و روشن پیدا می شود. این روغن تا حرارت ۱۶۰ درجه فاسد نمی شود. خواص دارویی و غذایی روغن و عصاره برنج روغن سبوس برنج حاوی ویتامین های B و E می باشد که باعث تقویت موی سر می گردد و رطوبت موی سر را حفظ می کند.این روغن در تهیه صابون و شامپو و فراورده های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرارمی گیرد. مشروط به آنکه به صورت غیر فعال در آمده باشند. عصاره سبوس برنج با تشکیل یک لایه بر روی پوست بعد از شستشواز خشک شدن پوست جلوگیری کرده و از پوست محافظت می کند و پوست را روشن کرده و از اثر صاف کنندگی برخوردار است.از عصاره طبیعی سبوس برنج در ساخت کرمهای پوستی استفاده می کنند تا خشکی پوست و ترک خوردگی سر آرنج، زانو، پاشنه پا، دستها و نقاط دیگر بدن را رفع نماید. استفاده از سبوس برنج تاثیرات مختلفی روی پوست بدن دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: رطوبت دهی به پوست و جلوگیری از ترک خوردگی افزایش رشد سلول های پوستیبه دلیل دارا بودن اینوستیول به عنوان یکی اعضای حانواده ویتامین B جلوگیری از پیری پوست و جذب اشعه ماورای بنفش خورشید به دلیل دارا بودن آریزانول بهبود گردش خون و افزایش ترشحات پوستی و از بین بردن سلول های مرده پوست به دلیل دارا بودن آریزانول تحریک رشد سلول های پوستی و بهبود به عملکرد و سلامت پوست به دلیل دارا بودن اسیدفیتیک

کربوهیدرات‌‌ها و چربی‌ها در رژیم غذایی

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

عوارض تزریق امپول B۱۲

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

انجام خدمات نظافتی و آشپزی در منزل

انجام خدمات نظافتی و آشپزی در منزل

خدمات امور منزل در سعادت آباد

خدمات امور منزل در سعادت آباد

انجام انواع تزریقات در منزل

انجام انواع تزریقات در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!