درست کردن ناهار و شام و مظافت منزل ، فرجام

درست کردن ناهار و شام و مظافت منزل ، فرجام

نام فایل : آقای کریمی


توضیحات :  درست کردن ناهار و شام و نظافت منزل


حقوق : 1.800.000 تومان


ساعت کاری : 13 ظهر تا 16 عصر


محدوده : شرق تهران، فرجامl


تاریخ : سه شنبه / 29 بهمن 1398


تماس با پرستار سلام

88499404


نظافت منزل را از کجا شروع کنیم؟

خانه محلی است که ما بیشترین زمان خود را در آن می گذرانیم و محیطی است برای کسب آرامش و آسایش. همانطور که ما برای دیزایین و چیدمان خانه ی خود دقت و سلیقه صرف می کنیم؛ نیاز است

درست کردن ناهار و شام و مظافت منزل ، فرجام
درست کردن ناهار و شام و مظافت منزل ، فرجام

تا نظافت منزل را رعایت کنیم تا مانع از بروز بیماری ها و بسیاری از مشکلات از قبیل افسردگی و ناامیدی شود. ایرانی ها با رسم خانه تکانی میزان اهمیت نظافت خانه خود را از دیرباز نشان داده اند. با شروع فصل خانه تکانی همه ی ما به تب و تاب تمیزی و نظافت می افتیم.

سوال هایی که در این زمان پیش می آید: از کجا شروع کنیم؟ به چه کارهایی باید رسیدگی کنیم؟ چقدر زمان داریم؟ و بسیاری سوال دیگر که ما پاسخ تمامی آنها را در ادامه ی این پست منتشر کرده ایم.

قبل از اینکه نظافت را شروع کنید بهتر است چند نکته ی مهم را مطالعه کنید؛ تا علاوه بر داشتن خانه ای تمیز و درخشان، سلامت جسمی خود را نیز تضمین کنید. همواره به یاد داشته باشید که سلامت خود را فدای نظافت نکنید چرا که این نظافت، آخرین نظافت خانه ی شما نیست و پس از چند ماه روز از نو و روزی از نو! دوباره همه چیز کثیف می شود و دوباره و دوباره نیاز به نظافت است. این دنباله ی کثیفی و تمیزی تمامی ندارد پس سلامتی خود را دو دستی بچسبید.

ارهای نظافت منزل تمام شدنی نیست و یک کار کمرشکن است. اینکار پر از ریزه کاری است و با انواع شوینده های شیمیایی در ارتباط است. از این رو از تمامی اهالی خانه کمک بگیرید و متناسب با سن و توان هر کس کاری را به آنها محول کنید. اینکار علاوه بر برداشتن تمامی کار از شانه ی یک نفر، موجب تقویت روحیه ی مسئولیت پذیری و روحیه ی زندگی دسته جمعی می شود. در صورتی که کمک ندارید یا به دلیل اشتغال زمان کافی جهت نظافت منزل را ندارید؛ می توانید با مراجعه به شرکت های نظافت منزل در تهران و یا شهر و شهرستان خود، تمام یا بخشی از نظافت منزل را به نیروهای متخصص بسپارید.

در طولانی مدت کار کنید

نگذارید تا همه ی کارها تلنبار شود و در عرض چند روز و با فشار کاری زیاد همه ی کارها رسیدگی کنید. در این حالت وقت کافی برای نظافت همه ی قسمت ها نخواهید داد و از طرفی فشار جسمی زیادی به شما وارد می شود. کار نظافت را چند هفته تا یک ماه، روزانه و کم کم انجام دهید؛ تا خسته نشوید، با فراغ بال به همه ی کارها رسیدگی کنید، در کنار نظافت به روال عادی زندگی خود برسید. در این صورت نه تنها خسته نمی شوید؛ بلکه هم آسیبی به بدنتان نمی رسد و هم از زندگی عادی خود عقب نمی افتید.

شوینده ها را ترکیب نکنید

به هیچ وجه برای تاثیر گذاری بیشتر، شوینده های شیمیایی مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید. در ساخت هر شوینده از فرمول ها و موادی استفاده شده است که ممکن است مخالف هم باشند؛ و ترکیب آنها با هم می تواند گازهای سمی و خطرناک تولید کند و موجب مسمومیت و حتی مرگ شود.

شوینده های شیمیایی به تنهایی قدرت لکه بری، چربی و جرم زدایی، سفید کنندگی و ضدعفونی کنندگی بالایی دارند؛ در نتیجه نیازی به ترکیب آنها نیست. از این کار به شدت اجتناب کنید.

برنامه ریزی کنید

با یک برنامه ریزی صحیح به همه ی کارهایتان خواهید رسید و دیگر استرس و تنش نخواهید داشت. برنامه ریزی خود را بر روی کاغذ پیاده کنید و یک چک لیست تهیه کنید. تمامی کارها را براساس اولویت لیست کنید و پس از اتمام کار یک تیک روبروی آنها بزنید.

مدت زمانی را در روز برای کار نظافت خانه اختصاص دهید. تعیین کنید از کجای خانه شروع کنید و کجا به پایان برسد. وظایف هر شخص را متناسب با سن و سال آنها تعیین کنید.

شوینده های مناسب جرم زدایی، لکه بری، ضدعفونی، براق کننده و … را تهیه نمایید و تمامی ابزارها و شوینده ها را در سبدهایی مخصوص هر قسمت بچینید تا به راحتی دسترسی داشته باشید تا انرژیتان در رفت و آمدهای مکرر از بین نرود. حتما به خاطر داشته باشید برای تمامی افراد دستکش و ماسک تهیه کنید.

ابزارهای مختلف از قبیل دستمال، دستکش، اسنفج و اسکاچ های قسمت های مختلف را جداگانه قرار دهید. به طور مثال برای شستشو سرویس بهداشتی از دستکش و اسفنج های آشپزخانه استفاده نکنید و برای این قسمت ابزارهای جداگانه ای تهیه کنید.


 

نوشتهٔ پیشین
نظافت منزل ، ساعتی 20 تومن ، باغ فیض
نوشتهٔ بعدی
مراقبت از نوزاد 3 ماهه ، شهرک راه آهن

محتوای مرتبط

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستار سالمند در منزل ونک

مراقب سالمند در منزل نیاوران

مراقبت از نوزاد در منزل میرداماد

مراقبت از نوزاد در منزل میرداماد

تزریق سرم در نیاوران

تزریق سرم در نیاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!