مراقبت از سالمند خانم آلزایمری و پوشکی ، فردوس غرب

مراقبت از سالمند خانم آلزایمری و پوشکی ، فردوس غرب

نام فایل : خانم رحیمی


توضیحات : بدون امور منزل فقط مراقبت از سالمند خانم آلزایمری که پوشکی هستن و حدودا 65 کیلو وزنشون هست، برای پوشک، حمام و قراردادن روی ویلچر (البته خودش می ایسته و باید ویلچر براش بیارین و بنشونینشون) با شوهرشون و خانمی که امور منزل رو انجام می دن زندگی می کنن، پرستاری می خوان که مسیرشم دور نباشه و ترجیحا نزدیک باشه.


حقوق : 2.300.000 تومان (قابلیت چونه زنی هم داره)


ساعت کاری : 8 صبح تا 8 شب


آدرس : فردوس غرب


تاریخ : یکشنبه / 24 آذر 1398


برای تماس با پرستار سلام ، شماره زیر را لمس کنید.

8849940


نگهداری از سالمند آلزایمری

نگهداری از سالمند آلزایمری برای خانواده و اقوام فرد مبتلا به آلزایمر بسیار دشوار است که عزیزشان موارد یا حتی گفتگوی دقایقی پیش را به یاد نیاورد. خانواده تمایل داشته تا فردی مراقبت‌های لازم را از سالمند انجام دهد بدون آنکه سالمند احساس ناراحتی کند، بهترین انتخاب پرستار سالمند می‌باشد تا مراقبت از سالمند را بر عهده بگیرد و در کنار وظایف نگهداری، دارو و غذای سالمند را به موقع بدهد.

مراقبت از سالمند خانم آلزایمری و پوشکی ، فردوس غرب
مراقبت از سالمند خانم آلزایمری و پوشکی ، فردوس غرب

زمانی که آلزایمر در مراحل اولیه می‌باشد ، خانواده فرد بیمار میتواند از او نگهداری و مراقبت کند، اما با تشدید آلزایمر، نیاز به یک پرستار برای نگهداری از سالمند آلزایمری می‌باشد که این بیماری و تغییر رفتارهای سالمند را درک کند. آگاهی از نیازهای سالمند مبتلا به آلزایمر و کارهای روزمره وی به پرستار کمک بسیاری می­کند و دانستن این اطلاعات در برقراری ارتباط پرستار با بیمار موثر بوده و خانواده و پرستار می­بایست همواره از نگاه سالمندشان به اطراف نگاه کنند. توصیه می‌شود که موارد محیطی که برای فرد آزار دهنده یا استرس آور است یا تغییر رفتار وی را تشدید کرده از محیط دور یا حذف نمائید.

شناخت تغییر رفتار در مبتلایان به آلزایمر

رعایت این موارد در بهبود عکس العمل و رفتار سالمند بسیار موثر می باشد.

  • خودرا در جایگاه او قرار دهید و به زبان بدن فرد آلزایمری توجه کنید، احساس و خواسته­­ی وی را درک کنید.
  • بررسی کنید که چه چیزی باعث میشود که فرد دچار آلزایمر دچار تغییر رفتار و بدخلقی میشود و آن را برطرف کنید.
  • بررسی کنید که آیا با تغییر محیط فعلی حس آرامش به فرد باز میگردد؟
  • واکنش نسبت به حالات و رفتار پرستار ممکن است موجب واکنش سالمند شود. در این خصوص پرستار باید به عکس العمل رفتاری خود نیز توجه کرده و در صورت اثر منفی در سالمند، رفتار‌های پرستار بایستی اصلاح گردد.

محیط مناسب برای سالمندان مبتلا  به آلزایمر است که …

محیطی برای نگهداری سالمند آلزایمری مناسب است که آرم وایمن باشد . حفظ محیط مناسب در کاهش استرس و داشتن آرامش بسیار موثر است. در محیط زندگی فرد آلزایمری، مواردی مانند، صداها، نور، سایه، رنگ­ها، آینه ­ها و اشیاء منعکس کننده، تابلوها و تصاویر و … که موجب استرس و تحریک بیمار بوده را اصلاح نمائید.

واکنش به مشکلات رفتاری بیمار آلزایمری کنترل شده باشد، در غیر اینصورت استرس وی را تشدید می­کند. در صورتی که از این رفتارها ناراحت شده، آرامش خود را حفظ کرده و صبور باشید. ترک لحظه‌ای محیط در کاهش عصبانیت و ناراحتی شما در برابر رفتارهای بیمار بازگرداننده آرامش شما است.

بیماران متفاوت روش­های متفاوتی برای کاهش استرس خواهند داشت. پرستار یا مراقب سالمند می‌تواند این روش­ها را آزمایش کرده و بهترین را انتخاب نماید. با توجه به شرایط جسمی بیمار، ورزش مناسبی را انتخاب کرده و او را همراهی کنید. اطمینان دهید که ورزش برای وی دشوار نخواهد بود. پیاده روی و ورزشهای نشسته نیز در برخی از سالمندان تاثیرات مثبتی دارد. علاوه براین، ورزش در روحیه مثبت فرد بیمار و پرستار اثر می­گذارد.

فعالیتهای روزانه و لذت بخش سالمند بیمار که فراموشی داشته در بازگشت وی به زندگی قبل کمک میکند. بنابراین فعالیتهایی چون آشپزی، آبیاری به گیاهان و گلدان­ها، خرید کردن و … با همراهی پرستار سالمند از جمله آنهاست.

خاطره بازی یا مرور خاطرات گذشته با سالمند آلزایمری، به او آرامش می­دهد. چراکه این سالمندان شاید لحظه ای پیش را به یاد نیاورند اما گذشته دور را گاها بیاد می­آورند. در ضمن در یادآوری گذشته و خاطرات، سوالات کلی بپرسید.

افزایش استرس و نگرانی سالمند در ارتباط با افراد ناشناس، شاید به قطع روابط و دیدارهای فامیلی و … انجامد ولی اهمیت ارتباط با دیگران، موثر در فعالیتهای جسمی و اجتماعی اوست. بنابراین دیدار و آشنایی تک به تک با افراد در این فعالیتها مناسب می باشد.

گوش کردن به موسیقی، مخصوصا موسیقی مورد علاقه سالمند به او آرامش می­دهد. در صورت تمایل و واکنش آرام سالمند هنگام صرف غذا یا استحمام برایش موسیقی دلخواه را بگذارید.

پرستار سالمند در منزل برای فرد آلزایمری بهترین گزینه می باشد تا وی در کنار خانواده و منزل خویش به زندگی ادامه دهد، اگر تمایل دارید تا اطلاعات لازم برای قیمت پرستار سالمند در منزل افراد آلزایمری را بدست بیاورید، با پرستار سلام تماس حاصل نمایید تا در سریع‌ترین زمان، کارشناسان پرستار سلام شما را راهنمایی نمایند. زمینه فعالیت آسانیسم در حوزه پرستار سالمند و پرستار کودک در منزل می‌باشد، کارشناسان ما برای پاسخگویی به سئوالات شما عزیزان آماده بوده.


نوشتهٔ پیشین
پرستاری از خانمی که ام اس داره ، شهر ری
نوشتهٔ بعدی
مراقبت از سالمند آقا ، ستارخان

محتوای مرتبط

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

مربی کودک در پاسداران

مربی کودک در پاسداران

پرستاری از کودک در منزل شهرک غرب

پرستاری از کودک در منزل شهرک غرب

آشپزی و امور آشپزخانه شهرک غرب

آشپزی و امور آشپزخانه شهرک غرب

2 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • آقای مرادی
    25/09/1398 14:46

    با سلام
    مادر من آلزایمر خفیف داره میخواستم بدونم یک پرستار مطمعن و کار آزموده دارین که برای یک هفته از مادرم مراقبت کنه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!