گوشت در سالاد: بایدها و نبایدها

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

اکثر افراد تصور می کنند که سالاد یک پیش غذای لاغرکننده است و می توان به انواع سالادها اعتماد کرد. اما همیشه این طور نیست. در حالت کلی هر سالادی از ترکیبات متفاوتی تشکیل شده است که ممکن است حاوی چربی و کالری باشد بنابراین هر سالادی الزاماً لاغر کننده نیست.

 اگر حواستان نباشد به صرف اینکه سالاد، سالاد است دچار یک چرخه باطل می شوید. اگر می خواهید به صورت منطقی از سالاد در جهت یک رژیم غذایی لاغری بهره بگیرید، بدنتان دچار کمبود نشود و یا اینکه در معرض ترکیبات نامناسب سالادها قرار نگیرید لازم است که تنوع مواد تشکیل دهنده آن را درست تنظیم کنید و اصولی را در نظر داشته باشید. در این مطلب خواهیم گفت سالاد مخصوص لاغری باید چه ویژگی هایی داشته باشد. لطفاً با ما همراه باشید.

برای تهیه سالاد سالم و خوب چه باید کرد و چه نباید کرد؟

وجود سبزیجات سبز رنگ مانند کاهو یا اسفناج و کلم هایی مانند کلم راکت از اصول اولیه و مهم تهیه سالاد است. این مواد غذایی سرشار از مواد مغذی و البته بسیار خوشمزه هستند. با وجود این سبزیجات پروتئین و فیبر بیشتری به سالاد اضافه می شود که به لاغری کمک می کنند.

افزایش حجم آن و سیری هر چه بیشتر شما می شود. البته مواد غذایی رایج دیگری نیز در سالادها وجود دارد که ممکن است بی مزه بوده و میل به افزودن سس برای طعم دار شدن را بیشتر کنند. مهم این است که ابتکار عمل داشته باشید. ترکیبات متنوع زیادی وجود دارد که به سالادها رنگ و طعم عالی می دهند. کافی است هر کدام را یک بار امتحان کنید و ذائقه تان را محک بزنید. شما می توانید از انواع فلفل دلمه ای های رنگی، هویج، کدو حلوایی، چغندر و غیره برای تهیه سالادهایتان استفاده کنید. خواهید دید ظاهر رنگارنگ سالاد شما را به سالم خوری تشویق می کند. همچنین برای امتحان کردن سالادهایی با طعم جدید می توانید از میوه هایی مانند کیوی و انبه نیز استفاده کنید. انار نیز انتخاب خوبی است.

گوشت در سالاد: بایدها و نبایدها

گوشت حاوی پروتئین است و به سیر شدن کمک می کند. اما گوشت های پرچرب برای سالاد لاغری مناسب نیستند. می توانید از مرغ یا گوشت گاو استفاده کنید اما به بخشی که انتخاب می کنید و همچنین روش طبخ آن دقت داشته باشید. مهم است که از قسمت های کم چرب گوشت ها استفاده کنید. همچنین از سرخ کردن آن ها با روغن زیاد بپرهیزید. این شیوه طبخ، شما را از هدفتان دور خواهد کرد. می توانید از پروتئین های کم چربی مانند تخم مرغ آب پز، گوشت های کم چربی مانند سینه مرغ استفاده کنید. ماهی هایی مانند ماهی آزاد و تن تازه برای تهیه سالاد لاغری فوق العاده هستند چون حاوی چربی های سالم بوده و پروتئین شان احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می کنند.

حواستان به مخلفات باشد

باید حواستان به مخلفات سالاد و سس ها باشد. اضافه کردن نان، پنیر یا سس های چرب، سالاد را غیر رژیمی می کند. اما اگر گاهی بخواهید به خودتان جایزه بدهید و یا کمی از رژیم فاصله بگیرید می توانید نان تست گریل شده یا مقدار اندکی پنیر به آن اضافه کنید. اما حواستان باشد در این کار دچار افراط نشوید. اگر می خواهید سالادتان حالت چرب و کرمی داشته باشد می توانید به این میوه فوق العاده اعتماد کنید. منظورمان آووکادو است. این میوه بافت چربی دارد و سالاد را خوشمزه تر می کند. البته باز هم قانون اعتدال را فراموش نکنید. زیاده روی در مصرف آووکادو کالری زیادی به بدنتان می رساند.

یادتان باشد خوردن سالاد با سبزیجات سبز قبل از غذای اصلی یک روش فوق العاده برای پر کردن شکم و جلوگیری از زیاده روی در وعده اصلی است. از طرف دیگر توصیه می کنیم سالادهایتان را خودتان تهیه کنید. در این صورت بهتر می دانید داخل آن چه ریخته شده است و به خوبی می توانید کالری آن را کنترل کنید.

تازه ها بهترند

بدون شک استفاده از ترکیبات تازه برای تهیه سالاد از اهمیت بالایی برخوردار است. بخصوص زمانی که سالاد حاوی ترکیبات پخته شده ای نیز باشد. یادتان باشد که سبزیجات در روند طبخ بخشی از مواد مغذی خود را از دست می دهند. البته این بدین معنی نیست که سالاد حاوی سبزیجات پخته شده (مانند چغندر پخته) فاقد مواد مغذی است و به درد لاغری نمی خورد. اما بهتر است از سبزیجات تازه و ترجیحا به صورت خام استفاده شود و در صورت پخت از حرارت بالا و زمان زیاد استفاده نشود. سبزیجاتی که زیاد پخته می شوند بیشتر مواد مغذی خود را از دست می دهند.

۳ مرحله برای تهیه سالاد ایده آل لاغری را در ذهن داشته باشید

قبل از هر چیز به فکر انتخاب پروتئین های کم چرب باشید مانند:
سینه مرغ
ماهی آزاد گریل شده
ماهی تن
تخم مرغ آب پز
گوشت بوقلمون
گوشت کم چرب گاو

سپس به فکر مواد غذایی سرشار از فیبر و میوه های مورد علاقه تان باشید. این کار باعث می شود رنگ و لعاب سالادها و همچنین طعم آن ها بهتر شود. در خصوص سبزیجات حتماً اسفناج و بروکلی، کلم برگ، گل کلم، هویج، آووکادو یا نخودفرنگی و فلفل دلمه ای را در نظر بگیرید.

حواستان به میوه ها باشد. زیاده روی در استفاده از میوه ها با وجود اینکه تازگی و طعم بی نظیری به آن می دهد اما ممکن است کالری سالاد را بالا ببرد.

در نهایت اینکه از میزان اندکی محصولات لبنی نیز استفاده کنید. کمی پنیر یا ماستی که با انواع چاشنی ها تهیه کرده اید مناسب است.
اگر به فکر نان یا مثلاً کالباس و سوسیس باشید نمی توانید به زودی به هدفتان برسید. چون این مواد غذایی میزان کالری سالاد را بالا می برند.

راز اصلی در تنوع مواد غذایی است

شاه کلید تهیه سالاد لاغری که باعث سیری شده و کمبود ایجاد نکند در رعایت تنوع ترکیبات آن است. این مسئله باعث می شود که مواد غذایی متنوعی میل کنید و از خوردن سالاد خسته نشوید. حتماً از مواد غذایی جدید و متنوع استفاده کنید تا از خوردن سالاد لذت ببرید. یادتان باشد هدف نهایی به غیر از رسیدن به وزن ایده آل کسب عادت های سالم غذایی است.

در کنار این عادت های سالم نباید از ورزش کردن غافل شوید. برای حفظ تناسب اندام و تثبیت وزن نیاز به ورزش منظم دارید.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   سکته قلبی | پرستار سالمند در منزل
پرستار بیمار, پرستار کودک در منزل, پرستاری سالمند, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند
نوشتهٔ پیشین
مصرف قند را کاهش دهید تا
نوشتهٔ بعدی
سوپ برای بسرماخوردگی و آنفلوانز

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

درباره انواع جراحی های زیبایی چه میزان اطلاع دارید

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

نقش فیبر ها در زندگی ما

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

موثرتر از شربت سرفه

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

ماساژ برای برای خانم جوان در منزل ، ولنجک

ماساژ برای برای خانم جوان در منزل ، ولنجک

امورمنزل و آشپزی، یه مقدار پذیرایی میدان توحید

امورمنزل و آشپزی، یه مقدار پذیرایی میدان توحید

مراقب سالمند خیابان آزادی

پرستار سالمند پارک وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!