قبل از به دنیا آمدن بچه…

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چشمتان را باز می‌کنید و می‌بینید که فرزندتان از راه رسیده، زندگی شما هرگز مثل سابق نخواهد شد پس تا می‌توانید لذت ببرید.

  1. به فروشگاه خواربار فروشی بروید و کلی وقت بگذرانید… البته به تنهایی

اگرچه چندان جالب به نظر نمی‌سد، اما باور کنید مهیج خواهد بود. زیرا بردن کودک به سوپرمارکت، از بالارفتن از کوه هیمالیا با ون هم بسیار دشوارتر است. پس با خوشحالی همه جاهای فروشگاه را بالا پایین کنید، همه برچسب‌ها را بخوانید، سری به قفسه میوه‌ها بزنید و همه روزنامه‌ها را مرور کنید. اما فعلا سعی کنید از قسمت پوشک بچه دوری کنید.

  1. خواب نیمروزی خیلی طولانی داشته باشید

آیا این اصطلاح را شنیده‌اید که هنگامی که فرزندتان چرت می‌زند شما هم می‌توانید چرت بزنید؟ کاملا این را فراموش کنید زیرا هیچکس در تاریخ نتوانسته به چنین موفقیتی دست یابد. بهتر است در تعبیر این اصطلاح تجدید نظر کنید و اینطور تعبیر کنید که: هنگام خواب نیمروزی کودک دوشی بگیرید، چیزی بخورید، لباس‌هایتان را عوض کنید و با تلفن صحبت کنید، زیرا این‌ها تمام کارهاییست که در هر بار خواب نیمروزی کودک می‌توانید انجام دهید. اکنون زمانیست که می‌توانید خواب راحت و عمیق داشته باشید زیرا تجربه یک چنین خواب دوباره‌ای به این زودی‌ها برایتان فراهم نخواهد شد.

  1. برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید

اکنون زمان آن است که با خیال راحت و بدون مزاحم تلویزیون تماشا کنید زیرا امتیاز نشستن و تماشای فصل کامل سریال مورد علاقه‌تان بزودی برای همیشه از شما سلب خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم روی کاناپه نشسته و یک بسته کامل پاپ‌کورن را بخورید و یکی از برنامه‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید و از تماشای این همه برنامه تلویزیونی احساس گناه نکنید!

  1. یک شب (یا آخرهفته) عاشقانه داشته باشید

بیرون رفتن با یک نوزاد شاید غیرممکن نباشد اما دردسرهای بسیاری دارد (و گرفتن پرستار بچه پرهزینه است). چند هفته پیش از به دنیا آمدن بچه ایده‌آل‌ترین زمان برای گذراندن یک شب آرام بیرون از خانه یا سفر کوتاه آخر هفته است. به سینما یا تماشای مسابقه ورزشی رفته یا شب را در هتلی مطلوب سپری کنید. این استراحت دلچسب، مهلتی برای تمرکز روی خرید اسباب نوزاد، گذراندن کلاس‌های پیش از زایمان و استریل کردن وسایل است.

  1. به ناخن‌ها و موها و بدن خود برسید

در کنار این حقیقت که زیبا ساختن خود، نیروی شگفت‌انگیزی در روح شما می‌دمد، شاید این آخرین فرصت شما برای رفتن به سالن زیبایی تا زمانی که کودک شما به دبیرستان برود باشد(این شوخی بود البته!). ساعاتی را صرف مانیکور، پدیکور، مرتب‌کردن موها و ماساژ درمانی کنید، شاید اکنون احساس دلچسبی برایتان فراهم کند، اما بعدها شاید به دلیل عجله در رسیدن به خانه و غذا دادن به کودک چنین فرصتی پیش نیاید.

  1. خرید کنید

هنگامی که کودکی در آغوش دارید، این تصور که چقدر دلتان برای اتاق پرو فروشگاه‌ها یا وقت گذراندن پشت ویترین مغازه‌ها برای مدت ۲دقیقه ونیم تنگ شده، اشکتان را در می‌آورد. از این فرصت استفاده کنید و به فروشگاه بروید و شلواری امتحان کنید، عینک آفتابی را روی چشمتان بگذارید و نگاهی به رنگ‌های تیره و روشن رژلب‌ها بیاندازید. اگر لذت می‌برید برقصید، گویی که هیچکس شما را نگاه نمی‌کند.

  1. دوش خیلی طولانی بگیرید.

می‌خواهید بدانید وحشتناک‌تر از صحنه دوش گرفتن در فیلم “روانی” چیست؟ صحنه دوش گرفتن شما هنگامی که کودک شما در خانه است. زیرا به محض اینکه اولین قطره‌های آب گرم و آرامش‌بخش روی بدنتان می‌ریزد، صدای گریه کودکتان که از خواب بیدار شده شما را به وحشت می‌اندازد و متوجه می‌شوید که قرار نیست شامپو بدن پاپایای جدیدی که خریده‌اید را امتحان کنید. پس اکنون که فرصت دارید در کمال آرامش دوشی طولانی بگیرید. (اگر در مناطقی که با خشکسالی مواجه نیستند زندگی می‌کنید، این پیشنهاد را به استحمامی طولانی و دلچسب بدل کنید.)

  1. با یکی از دوستانتان برای ناهار بیرون بروید.

یک ناهار خیلی طولانی. پیش از آنکه شادی کوچک‌ جدید شما از راه برسد، لذت بیرون غذا خوردن را تجربه کنید، زیرا تجربه ثابت کرده به محض اینکه ساندویج شما می‌رسد کودکتان شروع به جیغ زدن می‌کند، یا غذا می‌خواهد یا اینکه باید پوشکش را عوض کنید. پس برنامه‌ریزی کنید و قراری برای ناهار( صبحانه یا شام) با یکی از دوستانتان گذاشته و طعم و مزه غذا را بفهمید و به طور کامل غذایتان را بجویید و گفتگویی دوستانه و دلچسب را ادامه دهید.

  1. خانه‌ خود را تمیز کنید

آیا فوق‌العاد نیست که با کف‌های براق و سرامیک‌های کاملا تمیز به نوزاد خود خوشامد بگوئید؟ حتی اگر تا به حال برای تمیز کردن خانه از هیچکس کمک نگرفته‌اید، اکنون بهترین زمان برای این کار است. برخی از سایت‌ها یافتن شخصی که یک‌بار برای کمک به شما بیاید و کارهایی که لازم دارید را انجام دهد را برایتان آسان کرده است. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، ماهی یک‌بار یا دوبار از این افراد کمک بگیرید که بعد از به دنیا آمدن کودکتان، بار زیادی را از دوش شما بر می‌دارد. از این منظر بدان نگاه کنید که اگر مجبور نباشید دستشویی را تمیز کنید، زمان بیشتری دارید که با شادی کوچک خود سپری کنید. یا حتی وقت بیشتری برای دوش گرفتن خواهید داشت.

  1. تلفن همراه خود را ارتقا دهید.

باید بپذیرید که بعد از به دنیا آمدن فرزندتان تلفن همراه شما ریسمان نجات، بهترین دوست شما و شاید هم به بزرگترین سرگرمی شما تبدیل خواهد شد. گاهی لازم است ۵۰ بار به دوست خود پیغام دهید و از کمبود خوابتان برایش درددل کنید و یا در گوگل به جستجوی چگونگی پوشک کردن نوزاد بپردازید. به نظرتان با گوشی‌های دهه نود‌ این امکان وجود دارد؟ خیر. بنابراین خودتان را به فروشگاه برسانید و یک گوشی مجهز با صدای زنگ بلند خریداری کنید.(و فراموش نکنید که حتما حافظه این گوشی بسیار زیاد باشد که هزاران عکسی که می‌خواهید از کودک خود بیاندازید را در خود جای دهد. حتما هزاران عکس !)

 

مطالب مرتبط :   سلنیوم

 

 

 

گرداوری از گروه انفورماتیک خدمات پرستاری در منزل طنین

منبع :  majalesalamat.com

پرستار کودک, پرستار کودک در منزل, پرستاری از کودک, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
داندان های خود را به راحتی سفید کنید
نوشتهٔ بعدی
پوستی زیبا

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

تفاوت قهوه در برابر چای

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

قهوه، در موهای تیره!!!

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

حذف یک وعده غذا

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

امور منزل و آشپزی برای دو نفر ،منیریه

امور منزل و آشپزی برای دو نفر ،منیریه

همراه بیمار در کلینیک زیبایی آندامان

همراه بیمار در کلینیک زیبایی آندامان

مراقبت از سالمند خانم پوشکی ، شهر ری

مراقبت از سالمند خانم پوشکی ، شهر ری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!