پرستار در منزل

پرستاری از زوج سالمند در تهران

پرستار زوج سالمند سبلان : خانم سهیلی

📌﷽ : زوج سالمند آقا پوشکی با وزن حدودا 50 کیلو با واکر راه می ره ولی نیرو باید توان بدنیش خوب باشه چون پاشو می کشه
آلزایمر داره ولی همرو می شناسه و شبا قرص می خوره می خوابه

💸 حقوق : 8.000.000 تومان

⏰ ساعت کاری : شبانه روزی
(جمعه تعطیل)

🏠 محدوده : پرستاری از زوج سالمند در تهران

…………………. 🔸🔹🔸 ………………….

☎️ ۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۴

پرستاری از زوج سالمند در تهران
پرستاری از زوج سالمند در تهران

پرستاری از زوج سالمند در تهران

با بیشتر شدن امید به زندگی و روند به رو به رشد جمعیت سالمندان ورزش نقش پررنگ تری به خود می گیرد. تشویق به ورزش و تحرک سالمندان در حفظ تندرستی و کاهش منفی بافی تاثیر بسزایی دارد. شرکت در تمرینات ورزشی سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کنترل می کند. انعطاف پذیری عضلات را بهبود می بخشد و می تواند سرعت روند نزولی قدرت و استقامت عضلانی و استقامت قلبی تنفسی را کاهش دهد.

ورزشهای زیر برای سالمندان توصیه می شود.

یوگا: امروزه تاثیرات مثبت یوگا برای تمام افراد ثابت شده است. این ورزش موجب تقویت جسم و روان می شود. سالمندان هم می توانند با تکیه بر این ورزش سودمند نگرانی ها و اضطرابشان را کنترل کرده و کیفیت زندگی خود را بالا ببرند. اثرات یوگا در زندگی سالمندان را مطالعه کنید.
پیاده روی: ۲۰ دقیقه راه رفتن با سرعت متوسط دو بار در روز بهترین و آسان ترین ورزش است که باعث سرعت بخشی به جریان خون و بهبود کارکرد سلولهای مغزی می شود.
شنا: شنا در آب گرم مفرح و لذت بخش بوده درد مفاصل را کاهش داده، گردش خون را بهتر می کند.
دوچرخه سواری : ورزش مفیدی برای تمام بدن است اما آن دسته از سالمندانی که مشکل زانو دارند بهتر است از ورزش دیگری جایگزین کنند یا از دوچرخه ثابت استفاده کنند و زین آن را طوری تنظیم کنند که زانوشان کمتر خم شود.
گلف: ورزش آرامش بخشی است و بسیار مناسب سالمندان.
باغبانی : جریان خون را بهبود می بخشد و روحیه سالمندان را بالا می برد.
ورزش های تنفسی : با این ورزش ظرفیت تنفسی افزایش یافته و اکسیژن بیشتری وارد ریه می شود. به دنبال آن جذب هموگلوبین خون به سلول ها بیشتر شده و در نتیجه سلول ها بهتر اکسیژن رسانی خواهند شد.
ورزش بدن سازی: یک سری از حرکات بدن سازی در حفظ قدرت و استقامت بدنی مفید است. البته باید توجه داشته باشید منظور از بدن سازی کار با وزنه های سنگین نیست.

مطالب مرتبط :   پرستاری از سالمند سالم ، رباط کریم

تغذیه سالمندان

یکی از مسائل مهم سالمندان، وضعیت تغذیه آن هاست. با افزایش سن، به دنبال کاهش تحرک، تمایل به خوردن غذا کمتر می شود به همین دلیل انتخاب درست غذا و دریافت مواد مغذی ضروری اهمیت پیدا می کند.

فعالیت بدنی و سالمندی موفق

ورزش و فعالیت بدنی یکی از موارد مهم در داشتن دوران سالمندی موفق محسوب می‌شود؛ فعالیت‌های بدنی را می‌توان به چهار بخش دسته‌بندی کرد: استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری و تعادل؛ هر کدام از این قسمت‌ها تأثیر قابل‌توجهی در سلامت جسم افراد در دوران سالمندی خواهند داشت.

استقامت به وسیله فعالیت‌های هوازی توانایی افراد را برای انجام کارهای روزانه آسان‌تر می‌کند؛ فعالیت‌های هوازی باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا ریه‌ها و سیستم گردش خون کار خود را به خوبی انجام دهند. تمرینات قدرتی نیز باعث می‌شود تا عضلات شخص تقویت شود و افراد می‌توانند دوران سالمندی موفق و پرقدرتی را تجربه کنند.

تمرینات تعادل نیز از دیگر موارد مهم برای افراد میان‌سال است که با انتخاب ورزش‌های سبک می‌توانند این امر را در خود تقویت کنند. همراه با تعادل تمرینات انعطاف‌پذیری باعث ایجاد کشش در عضلات بدن می‌شوند و به شخصِ سالمند کمک می‌کند تا کارهای مربوط به خود و خانه را به راحتی انجام دهد.

مطالب مرتبط :   مراقبت از سالمند خانم فردیس

فعالیت بدنی منظم و سبک در دوران سالمندی به کاهش خستگی کمک قابل توجهی می‌کند و همچنین می‌تواند سطح استرس و اضطراب را نیز مدیریت و کنترل کند. افراد با وارد شدن به دوران سالمندی ممکن است دچار افسردگی شوند؛ برای جلوگیری از پیدایش این امر پزشکان فعالیت‌های ورزشی و بدنی را توصیه می‌کنند زیرا این فعالیت‌ها روحیه فرد را بالا می‌برد.

نگهداری سالمند در منزل, نمونه کارها
نوشتهٔ پیشین
مراقبت از سالمند خانم پوشکی
نوشتهٔ بعدی
پرستاری از سالمند فاز 2 اندیشه

محتوای مرتبط

استخدام مراقب سالمند در منزل

استخدام مراقب سالمند در منزل

سالمند آقا آلزایمری شهریار

پرستار سالمند شهرک دریا تهرانسر

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستار کودک در منزل الهیه

پرستار کودک سعادت آباد

پرستاری از سالمند در مرزداران

پرستار سالمند خانم در ظفر

مراقبت از سالمندکه دستش شکسته ، بلوار فردوس

مراقبت از سالمندکه دستش شکسته ، بلوار فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!