قسمتهای غیر خوردنی میوه ها

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خیلی از اشخاص  بر این باورند كه ميوه‌ها و سبزيجات چون  از مواد طبیعی درست شده اند و مواد نگه دارنده ندارند پس همه قسمتهای ان خوردنی است و ضرر ن دارد  اگر شما هم بر این باور هستید باید بگویم که دارید اشتباه می کنید.

ممنوع بودن این بخش

برخی از قسمت‌هاي ميوه‌ها و سبزيجات مي‌تواند مقدار بسیار زیادی سم ه ای خطرناک داشته باشد  و اگر شما می خواهید قسمتهای مضر میوه  ها و سبزیجات را بخورید باید با ما همراه باشید  تا در این مورد بیشتر بدانید.

چون سموم موجود در اين قسمت از ميوه‌ها و سبزيجات مي‌تواند به مرور زمان در بدن‌تان انباشته شده و زمينه‌ساز مشكلات فراواني براي شما شود. در ادامه به شما خواهيم گفت كه كدام قسمت از ميوه‌ها و سبزيجات خوراكي نيستند و مي‌توانند مضر باشند. با ما همراه باشيد.

بادام تلخ ممنوع!

بادام تلخ محتوي مقادير بالايي از آميگدالين گلوكوزيد است كه در بدن به اسيد پيروسيك يا همان سيانيد هيدروژن تبديل مي‏شود. سيانيد هيدروژن يكی از اصلي‌ترين تركيبات آفت‌كش‌هاست كه در صنعت كشاورزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و دقيقا همان تركيب كشنده‌اي است كه نازي‌ها براي كشتار دسته جمعي از آن استفاده مي‌كردند.

بنابراين اگر در جنگلي مشغول پياده‌روي بوديد و به يك درخت بادام برخورد كرديد، بهتر است مبادرت به خوردن نكنيد چراكه اين بادام‌ها مي‌توانند محتوي مقدار قابل توجهي از آميگدالين سمي باشند. اگر ميزان اين سم حدود ۶۸ ميلي‏گرم به ازاي هر پوند(حدود نیم‌کیلوگرم) از وزن بدن برسد، مي‌تواند ظرف چند ثانيه سبب مرگ شود. فرآيند حرارت دادن بادام مي‌تواند با غير فعال كردن آميگدالين گلوكوزيداز مانع از مشكلات خطرآفرين آن شود.

دانه‌هاي سيب ممنوع!

شايد بسيار ديده باشيد كه بعضي‌ها سيب را چنان مي‌خورند كه تنها قسمت زائد و دور ريختني‏اش، چوب آن است. اگر شما هم از اين گروه هستيد بهتر است بدانيد كه دانه‌هاي سيب محتوي سم بسيار خطرناكي به نام آميگدالين است كه تجمع و انباشته شدن آن به مرور زمان در بدن مي‌تواند مشكل ساز باشد.

آميگدالين تركيب سيانيد و قند است كه در بدن به سيانيد هيدروژن تبديل مي‌شود. اين تركيب با آسيب رساندن به گلبول‌هاي قرمز خوني، مانع از اكسيژن‌رساني صحيح در بدن مي‌شود.البته جاي شكرش باقي است كه دانه‌هاي سيب پوشش تقريبا ضخيمي دارند كه مانع خارج شدن آميگدالين مي‌شوند.

تنها در صورتي‌كه اين دانه‌ها خرد شوند، له شوند يا زير دندان جويده شوند، ديگر عامل محافظتي به حساب نمي‌آيند و از آن پس آميگدالين به راحتي وارد بدن مي‌شود و در دراز مدت مي‌تواند صدمات جبران ناپذيري ايجاد كند. بنابراين بهترين حالت آن است كه جانب احتياط را رعايت كنيد و از خوردن دانه‌هاي سيب جدا خودداري كنيد.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع :salamati.ir

مطالب مرتبط :   نیاز كودكان به مواد غذایی كاهش می‌یابد
پرستار سالمند, پرستار سالمند در منزل, خدمات پرستاری, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
فواید گلابی در مقابل بیماری ها
نوشتهٔ بعدی
آیا با خوردن آنها وزنمان کاهش می یابد؟

محتوای مرتبط

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

۷ مکملی که باید با احتیاط مصرف شوند

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

ماهی سرشار از ویتامین و اسید‌های چرب امگا ۳

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

علت افتادگی پلک

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

مراقبت از نوزاد 8 ماهه ، ولیعصر بالا

مراقبت از نوزاد 8 ماهه ، ولیعصر بالا

پرستاری از سالمند اقا ، میدان خراسان

پرستاری از سالمند اقا ، میدان خراسان

امور منزل و آشپزی درکه

انجام امور منزل فرشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!