تشخیص آبمیوه خالص از ناخالص

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چگونه می توان آبمیوه خالص را از آبمیوه ناخالص تشخیص داد ،بهترین ترفندها در این زمینه کدامند و کدام نوشیدنی های میوه ای واقعا طبیعی هستند و طعم آبمیوه واقعا طبیعی چه فرقی با آبمیوه های تقلبی دارد.

تشخیص آبمیوه طبیعی از غیر طبیعی

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد چگونگی شناسایی آبمیوه های تقلبی در بازار توضیحاتی ارائه داد. امروزه شرکت های متعددی در زمینه تولید آبمیوه به صورت عمده در حال فعالیت بوده و افراد زیادی نیز هر روزه این محصولات را از سطح بازار خریداری و مصرف می کنند.

ولی جالب است بدانید که تمامی شرکت های تولید کننده باید استاندارهایی را در تولیدات خود رعایت کرده و روی بسته بندی های خود تمامی این اطلاعات را به مردم عرضه کنند. اگر اطلاعات عرضه شده در بسته بندی با محتویات داخل متفاوت باشد مصرف کننده می تواند موضوع را به عنوان تخلف گزارش کرده و حتی از تولید کننده شکایت کند.

برای بررسی این موضوع به سراغ دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو رفتیم.دکتر حسینی در مورد چگونگی تقسیم بندی در آبمیوه ها گفت: آبمیوه ها در بازار در ۳ سطح نوشیدنی های میوه ای, نکتار ها و آبمیوه های طبیعی تقسیم بندی می شوند که میزان آبمیوه طبیعی در هرکدام در این محصولات متفاوت است.

وی ادامه داد: در نوشیدنی های میوه ای حداقل باید ۲۰ درصدآبمیوه طبیعی وجود داشته باشد که این میزان در نکتارها با توجه به نوع میوه ۴۰ تا ۵۰ درصد است.وی ادامه داد: در آبمیوه خالص نیز باید کاملا از آب میوه طبیعی استفاده شود که این نکته نیز باید در روی بسته بندی محصول درج می شود.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تمامی این اطلاعات باید به صورت شفاف در بسته بندی محصول درج شود خاطر نشان کرد: تمامی شرکت ها موظف هستند که این اطلاعات را به صورت کاملا شفاف روی بسته بندی کالای خود درج کنند و در صورتیکه مصرف کننده نیز مشاهده کند که اطلاعات درج شده با نوع محصول مغایرت دارد می تواند.

موضع را برای گزارش و رسیدگی به تخلف به دانشگاه های علوم پزشکی و یا سازمان غذا و دارو اعلام کنند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی چندی پیش اعلام کرده بود که بعضی از شرکت های تولید آبمیوه از عنوان طبیعی در بسته بندی های خود استفاده می کنند ولی در محصول آنها هیچگونه آبمیوه طبیعی وجود ندارد.

گفت: بازرسان سازمان غذا و دارو در طرح نظارتی خود pms نمونه های موجود در بازار را مورد بررسی قرار می دهند و چنانچه با موارد تخلف مواجه شوند به شدت با شرکت تولیده کننده برخورد می شود. وی ادامه داد: اگر شرکتی از عنوان آبمیوه طبیعی در روی محصول تولیدی خود استفاده کرده ولی از نوشیدنی های میوه ای آن را پر کندمرتکب تخلف شده و لذا مردم اینگونه موارد را گزارش دهند. ۶۵ برند تجاری آبلیمو به تخلف به مرجع قضایی معرفی شدند .

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مورد وضعیت تخلفاتی که در مورد آبلیمو ها انجام شده بود گفت: از سال گذشته تشدید نظارت بر واحد های تولید آبلیمو انجام شده و نمونه های زیادی از آبلیموها از سطح بازار جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا ۳ خط تولید آبلیمو به دلیل تخلفات متعدد کاملا بسته و ۶۵ برند تجاری نیز به دلیل عدم انطباق در فورمول به مراجع قضایی معرفی شدند.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   روغن کندر برای خواب بهتر
پرستار کودک, پرستار کودک در منزل, پرستاری از کودک, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
بادام تلخ
نوشتهٔ بعدی
مواد مغذی و فواید موز

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

پنیر کاتیج بهترین منابع پروتئین

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

دل‌درد‌های کودکان از چه نوعی است؟

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

اگر هر روز فست‌فود بخورید

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

مراقبت از کودک 4 ساله دختر ، نارمک

مراقبت از کودک 4 ساله دختر ، نارمک

انجام انواع تزریقات در منزل

انجام انواع تزریقات در منزل

نگهداری از زوج سالمند ، نارمک

نگهداری از زوج سالمند ، نارمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!