چربی های اشباع شده

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

اگر دغدغه رژیم غذایی سالم دارید باید چند تغییر کوچک در برنامه غذایی تان ایجاد کنید تا ترکیبات آسیب رسان کاهش پیدا کرده و بدنتان از مواد مورد نیاز خود بهره مند شود. برای این منظور توصیه می شود از ۴ ماده غذایی که در این مطلب ذکر می شود بپرهیزید.

چربی های ترانس

چربی های ترانس برای سلامتی قلب بسیار خطرناک هستند. این چربی ها میزان کلسترول را بیش از انواع دیگر چربی ها افزایش و در عوض کلسترول خوب را کاهش می دهند. توصیه می شود میزان چربی های ترانس را به روزانه ۲ گرم محدود کنید. بهترین روش برای این کار پرهیز از مصرف روغن های هیدروژنه است. توصیه می کنیم لیست ترکیبات ذکر شده روی برچسب مواد غذایی را بخوانید و از نبود روغن هیدروژنه در آن اطمینان حاصل کنید.

نمک

میزان نمک موردنیاز بدن روزانه ۱ قاشق چای‌خوری تخمین زده شده است اما اکثر ما بیش از این میزان نمک جذب می کنیم. کاهش سدیم باعث کاهش فشارخون می شود و سلامت قلب را افزایش می دهد. برای کاهش جذب سدیم نیز توصیه می شود برچسب محصولات غذایی را با دقت بیشتری بخوانید. توجه داشته باشید که میزان سدیم در غذاهای کنسروی و سوپ های آماده و غیره بالا است.

چربی های اشباع شده

چربی های اشباع شده قاتل قلب هستند. مواد غذایی مختلفی مانند کره، مایونز و خامه و همچنین گوشت های چرب، حاوی میزان زیادی کلسترول می باشند و باعث مسدود شدن رگ‌ها می شوند. توصیه می شود که با کاهش ۵ درصدی کالری روزانه میزان چربی های اشباع شده را نیز کاهش دهید. برای کاهش میزان چربی های اشباع شده به جای کره، روغن زیتون و به جای گوشت های قرمز، ماهی میل کنید.

شربت ذرت (سیروپ ذرت) سرشار از فروکتوز

زیاده روی در مصرف قند از هر نوعی خوب نیست اما شربت ذرت سرشار از فروکتوز است که بدترین نوع آن می باشد. توصیه می شود که برچسب ترکیبات مواد غذایی را مطالعه کنید و از انتخاب مواد غذایی حاوی این ترکیب خودداری کنید. باید گفت که قند به مواد غذایی مانند نان، بیسکوییت ها و آب میوه ها نیز افزوده می شود و قندهای افزوده نیز از شربت ذرت با میزان بالای فروکتوز ناشی می شود. توصیه می شود مصرف قند را به روزانه کمتر از ۱۰ قاشق چای‌خوری کاهش دهید.

در نهایت اینکه داشتن تغذیه سالم و متعادل برای سلامتی اهمیت بالایی دارد. یادتان باشد پرهیزهای غذایی به اندازه مصرف برخی مواد غذایی سالم اهمیت دارد. بنابراین تلاش کنید تا حدامکان از مصرف این ۴ ماده غذایی بپرهیزید.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   خوراکی ها موجب اضافه وزن می شوند
پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
اگر وعده های کمتری بخورید
نوشتهٔ بعدی
دانستنی هایی درباره پاستیل

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

میزان بالای استرس

موسسه طنین ستاره صبح

رهایی از خانه نشینی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

سونوگرافی جایگزین ماموگرافی نیست

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

مراقبت از کودک 2 ساله پسر آزادی

مراقبت از کودک 2 ساله پسر آزادی

پرستاری از زوج سالمند تهرانسر

پرستار زوج سالمند تهران

همراه بیمار در بیمارستان لبافی نژاد

همراه بیمار در بیمارستان لبافی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!