پرستار در منزل

پرستار در منزل

🧑🏻‍🦳 پرستار سالمند سالم : خانم ابراهیمی

📌﷽ : سالمند خانم سالم تنها

💸 حقوق : 6.000.000 تومان

⏰ ساعت کاری : شبانه روزی
(جمعه تعطیل)

🏠 محدوده : چیتگر

…………………. 🔸🔹🔸 ………………….

☎️ ۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۴

پرستار در منزل
پرستار در منزل

پرستار در منزل

پرستار ( به انگلیسی : Nurse ) ، فردی که در زمینه اصول علمی و مهارتهای حرفه‌ای مراقبت ، درمان و آموزش بیماران تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد .

هرچند در گذشته به تمام مراقبین بیماران و ناتوانان پرستار می‌گفتند ولی امروزه پرستار فردی است که دارای تحصیلات دانشگاهی در این زمینه است . در ایران پرستارانی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری وجود دارند . رشته‌های جدیدی در مقطع کارشناسی ارشد با مبنای پرستار وظیفه‌مدار راه‌اندازی شده است ، همچنین آموزش مداوم پرستاران با همکاری سازمان نظام پرستاری در کل ایران عملیاتی شده است .

پرستار نمی‌تواند مرکز درمانی مستقلی داشته باشد بلکه در مراکز درمانی تاسیس شده مانند بیمارستان ، درمانگاه و یا مطب عضوی از تیم درمانی است . در ایران سازمان نظام پرستاری به عنوان سازمان صنفی پرستاران می‌باشد .

پیشینه پرستاری در ایران

آموزش پرستاری در ایران ، بخصوص برای زنان ، همواره دچار مشکلاتی بوده است . بطور مثال تا دهه 1950 میلادی ، آموزش پرستاری برای زنان در ایران یک تابوی اجتماعی محسوب می‌گردید .

مطالب مرتبط :   پرستار سالمند 4 شبانه روز جنت آباد

نخستین موسسه‌ای که به زنان ایران آموزش پرستاری ارائه می‌داد بیمارستان پرزبترین آمریکاییان در تهران از سال 1893 بود . مدارس دیگری در رشت (1924)، همدان (1927)، و کرمانشاه (1931) سپس تأسیس گردیدند . در سال 1936 بود که دانشگاه‌های کشور همانند مشهد ، تبریز ، و تهران آموزش پرستاری مدرن را در ایران آغاز کردند . دانشگاه شیراز نیز کار خود را در سال 1937 آغاز کرد . مدیریت و تدوین دوره‌های این موسسات بنا بر درخواست وزارت آموزش عالی کشور تماما بر عهده متخصصین پرستاری از آمریکا واگزار گردید .

در سال 1956، نخستین کنفرانس سرتاسری آموزش پرستاری در ایران برگزار گردید که بسیاری از سیاستگذاری‌های آتی را باعث شد .

14 مؤسسه آموزش عالی به سال 1969 در ایران رشته پرستاری را ارائه می‌کردند ، اما تنها دانشگاه شیراز دوره چهارساله پرستاری ارائه می‌داد . دانشگاه شیراز به ویژه در زمینه آموزش پرستاری در کشور پیشرو بود و نخستین دانشگاهی بود که به پرستاران پروانه حرفه‌ای اعطا می‌کرد . همچنین تنها در دانشگاه شیراز بود که آموزش پرستاری به زبان انگلیسی ارائه می‌گردید .

خصوصیات پرستار سالمند در منزل

شاید شما هم در منزل سالمند بیمار دارید که قابلیت تحرک ندارد یا به اصطلاح خانه نشین و زمین گیر است و توانایی انجام کارهای شخصی خود مانند غذا درست کردن ٬حتی توانایی مرتب کردن لباس های خود را هم ندارد٬ مواد غذایی او در یخچال خراب میشود و برای رفتن به حمام خیلی اذیت میشود و نیاز به مراقبت ویژه در منزل است .

مطالب مرتبط :   پرستاری از بیمار آقا شهرک غرب

شاید هر لحظه از شما و دیگر فرزندان و نوه ها خواسته شود که در خانه ایشان حضور داشته باشید٬ ولی عملا غیر ممکن است که بتوانید کارهای خود را رها کنید و به امور منزل بپردازید.

حضور یک نیروی مراقبتی میتواند این مشکل را حل کند که در دورن کشورهای توسعه یافته جهان مشاهده میکنیم که خدمات پرستار منزل و مراقبتی از سالمندان به صورت کاملا برنامه ریزی شده و عملی صورت میگیرد.

فردی که به عنوان پرستار سالمند در منزل مشغول به کار میشود به شرح وظایف خود مسلط است و قادر است خدمات خود را به صورت کاملا اصولی ارایه کند.

یک پرستار حرفه ای که از یک سازمان دارای مجوز درخواست میشود بهترین گزینه برای کمک به سالمندانی است که با وجود ناتوانی جسمی نیاز به یک زندگی مستقل دارند.

نگهداری سالمند در منزل, نمونه کارها
نوشتهٔ پیشین
پرستاری از سالمند فاز 2 اندیشه
نوشتهٔ بعدی
موسسه پرستاری از سالمند در منزل

محتوای مرتبط

پرستاری از سالمند پیروزی

مراقبت از سالمند پاسداران

پرستاری از سالمند خانم ، جیحون

پرستاری از سالمند خانم ، جیحون

پرستاری از سالمند خانم ، پردیس

پرستاری از سالمند خانم ، پردیس

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستار نوزاد در مرزداران

پرستار نوزاد در مرزداران

نگهداری از سالمند ، خزانه

نگهداری از سالمند ، خزانه

همراه بیمار دربیمارستان امام خمینی

همراه بیمار دربیمارستان امام خمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!