محصولات آرایشی و بهداشتی تغلبی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

یک مقام مسئول در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت هشدار داد خرید و استفاده از لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی عرضه شده در مکان‌هایی چون مترو احتمال ابتلای افراد به بیماری را شدت می‌بخشد.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مورد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی در روزهای پایانی سال، توضیحاتی ارائه داد.

مصطفی اسماعیلی گفت: برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، داروخانه ها بهترین و مطمئن ترین مراکزی محسوب می‌شوند که توصیه می کنیم مردم برای خرید به این مراکز مراجعه و خرید نمایند، همچنین مراکز معتبر و فروشگاه هایی که مجوز از وزارت بهداشت و اصناف را داشته باشند توصیه می شود.

وی اظهار داشت: باید دقت داشته باشیم که به هیچ عنوان از دستفروش ها و متروها لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه و خرید نکنیم.

اسماعیلی بیان کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی حتما باید برچسب اصالت داشته باشند و بعد از خرید می توان برای اطمینان از اصل بودن محصول کد محصول که بر روی برچسب اصالت الصاق شده را به شماره پیامکی که بر روی برچسب اصالت نوشته شده پیامک کنیم تا از اصل بودن محصولات اطمینان خاطر داشته باشیم.

وی گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی نباید در زیر نور خورشید قرار بگیرد و باید این محصولات در مغازه ها و فروشگاه ها دردمای مناسب نگهداری و فروخته شوند.

او همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا محصول قاچاق آرایشی و بهداشتی با شماره ۶۶۴۰۵۵۶۹-۰۲۱ روابط عمومی سازمان غذا و دارو تماس بگیرند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

هيچ كس نمي‌تواند به طور مستقيم بگويد فلان محصول آرايشي خاص باعث ابتلا به سرطان يا ديابت مي‌شود اما آنچه مسلم است اين است كه مطالعات فزاينده تاييد مي‌كنند افزايش تماس با مقادير زيادي از مواد خاص روي سلامتي شما تاثير سوء مي‌گذارند.

توصیه های بهداشتی

سالتر – گرين تاكيد كرد: وقتي در كنار استفاده از لوازم آرايشي متعدد، هر روز با حجم بالايي از اين مواد شيميايي از طريق محصولات شوينده و پاك كننده، آفت كش‌ها، مواد دسته بندي و به طور كلي كالاهاي صنعتي در تماس هستيم اين نگراني پيش مي آيد كه بيش از پيش از حق سالم زيستن، فاصله بگيريم.

اين كارشناس انگليسي افزود: پوست بدن ما يك سد غير قابل نفوذ نيست، اين عضو مهم و حياتي مي تواند مقادير قابل توجهي از مواد فوق را جذب كند و از اين طريق تركيبات شيميايي وارد جريان خون مي‌شوند و مي‌توانند در بدن ذخيره شدند كه در نهايت تجمع آنها در بدن، پيامدهاي مضري خواهد داشت.

در اين مقاله چند روش موثر براي كاهش تماس با اين مواد شيميايي توصيه شده كه عبارتند از:

– حتي المقدور از مقادير اندك و رقيق شده اين محصولات آرايشي و صنعتي استفاده كنيد.

– برچسب محصولات را كنترل كنيد و در صورت مشاهده اسامي مواد شيميايي مصنوعي شامل پارابنز، فرمالدهيد و تريكلوسان از مصرف آنها خودداري نماييد.

– هرگز تصور نكنيد محصولاتي كه روي بسته بندي آنها برچسب ارگانيك يا طبيعي دارد، هميشه بهترين گزينه و بي خطر هستند. هرچند بسياري از اين محصولات حاوي مواد مصنوعي و سمي كمتري هستند اما با اين وجود باز هم محتويات آنها را كنترل كنيد تا از مواد تشكيل دهنده واقعي آن مطلع شويد.

– اگر روي برچسب كالايي كه تهيه مي‌كنيد فهرست طويلي از مواد شيميايي نوشته شده ترجيحا كالاي ديگري را انتخاب كنيد كه كنترل و تشخيص تركيبات تشكيل دهنده آن امكان پذير باشد.

– براي خريد محصولاتي مثل كرم‌ها و لوسيون‌ها كه مدت طولاني تري روي پوست مي‌مانند، بيشتر دقت كنيد.

– براي انتخاب رنگ موهاي تيره از انواعي استفاده كنيد كه گياهي هستند و يا روي برچسب آنها واژه «فاقد PPD» ذكر شده است.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   معدود رازهای آرایشی
پرستار سالمند, پرستار سالمند در منزل, خدمات پرستاری, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
محصولات کلاژن ساز صورت
نوشتهٔ بعدی
بررسي علل و نحوه درمان جوش‌ها

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

صورت چاق می خواهید بخوانید

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

تغذیه سالم عامل جوان کننده پوست

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

ویتامین E مصرف کنید

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

تزیقات در نوبنیاد

تزریقات در یوسف آباد

پرستاری از سالمند شهرک امید

پرستاری سالمند شهرک امیر کبیر

استخدام پرستار سالمند تهران

استخدام پرستار سالمند تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!