روغن درخت چای برای پوست

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

روغن درخت چای به طور معمول در آکنه کیستیک، یا کسانیکه مشکل هورمونی دارد ،فقط برای کسانی که پوست چرب و یا بیش از حد فعال دارند بسیار خوب است. اگر شما دارای پوست حساس، ظریف، و خشک، هستید از آن صرف نظر کنید.

فواید روغن درخت چای برای پوست

در دهه های اخیر محبوبیت طب مکمل به طور روزافزون در حال افزایش بوده است. تلاش برای تأیید استفاده فرآورده های گیاهی در موارد درمانی مفروض باعث افزایش تحقیقات در آزمایشگاهها و برخی موارد در محیط بدن شده است.

یکی ازاین فرآورده ها روغن درخت چای است که اسانس درخت چای به صورت مایعی بی رنگ تا زرد رنگ، دارای بوی تند و معطر و مشابه اوکالیپتوس است که در آب، غیر محلول و در الکل، محلول می باشد و عمدتأ از گیاه Alternifolia Melaleuca  که بومی استرالیا استخراج می شود. در اصطلاح عمومی به تعدادی از درختان

Tea Tree Oil  گفته می شود ولی از نظر علمی گونه ی اصلی این گیاه درختی با نام علمیAlternifolia Melaleuca  می باشد که از خانواده ی مورد است و بیشتر در نواحی ساحلی استرالیا وجود دارد، درختی همیشه سبز به ارتفاع حدود ۶ متر، با برگ هایی نوک تیز و معطر می باشد.

از دیگر گونه های این درخت M.viridiflora است که اسانس آن در تجارت به نام Niaoulioil  و M.Cajuputi می باشد که اسانس آن به نام Cajuputioil مشهور است. ترکیبات اسانس گونه های مختلف این درخت تا حدی مشابه بوده و از آن ها استفاده های یکسان به عمل می آید.

نکته ی مهمی که باید در نظر داشت این است که بسیاری از افراد این گیاه را به دلیل تشابه اسمی با چای معمولی اشتباه می گیرند. در حالی که این درخت هیچ ارتباطی با گیاه چای ندارد. نام علمی چای معمولی کاملیا سینن سیس می باشد که از خانواده ی چای بوده و از همه نظر با درخت مذکور اختلاف دارد.

روغن درخت چای به طور گسترده ای به خاطر خواص ضد باکتریایی آن در بسیاری از موارد برای درمان عفونت های پوستی به طور موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. این درخت به طور فراوان در استرالیا، اروپا و آمریکا شمالی وجود دارد و به عنوان دارویی برای بیماریهای مزمن مختلف به بازار عرضه می شود.

اثرات دارویی مهم

یکی از خواص مهم این گیاه، ضد میکروب بودن آن است. چون گیاه خاصیت تحریک پذیری و ملتهب کننده روی پوست ندارد، از آن در درمان زخم، آکنه و سوختگی ها استفاده می کنند. یکی از دلایل استفاده ی آن در صابون، وجود همین خاصیت است. این گیاه در تهویه به عنوان مطبوع کننده کاربرد دارد

که دارای خواص ضد میکروبی در فضا نیز می باشد. اسانس این درخت به دلیل وجود ترکیباتی از جمله Li-terpineol بر روی میکروارگانیسم هایی از جمله کاندیدا آلبی کنس، اشرشیاکلی، استافیلوکوک اورئوس و پزدوموناس آئروژینوزا موثر است.ترکیبات دیگر این رایحه نیز اثرات خوبی

بر روی میکروارگانیسم هایی از جمله استافیلوکوک اپی درمیس و پروپی اونی باکتریوم اکنه دارد. همچنین رایحه ی درخت چای روی بعضی میکروارگانیسم های بی هوازی نیز موثر است. پمادهای تهیه شده از این اسانس، دارای خواصی بر ضد بعضی از قارچ های پوستی و یا ناخن بوده که در آزمایشات بالینی به اثبات رسیده است.

همچنین روغن درخت چای در تهیه ی محلول های بخور برای مشکلات تنفسی و قطره های بینی با خواص ضد میکروبی کاربرد دارد.

محصولات دیگری جهت کاهش التهاب ریوی و وداروهای مسکن سرفه از این رایحه تهیه شده است. این اسانس در صنایع آرایشی و بهداشتی و به خصوص در عطر سازی و درمان های دیگر در رایحه درمانی مورد استفاده است.

عوارض جانبی

ممکن است ندرتاً بعضی افراد نسبت به ترکیبات موجود در رایحه ی درخت چای از جمله آلفالیمونن، حساسیت داشته باشند. این عوارض در این افراد به صورت اگزما یا راش های پوستی ظاهر می گردد.

در ایران گیاهان تولید کننده ی اسانس درخت چای وجود ندارد و گونه های مختلف آن در مناطق از جمله هند، اقیانوسیه، استرالیا و مالزی می رویند. اسانس درخت چای به صورت مایعی بی رنگ تا زرد رنگ ، دارای بوی تند و معطر و مشابه اوکالیپتوس است که در آب، غیر محلول و در الکل، محلول می باشد.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   چون پوست آقایان خشن‌‌تر و پرمو‌‌تر است
پرستار کودک, پرستار کودک در منزل, پرستاری از کودک, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
آلوئه ورا برای مصارف پوستی
نوشتهٔ بعدی
ماسک جوانه گندم برای لطافت پوست

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

از چین و چروک شدن اطراف چشمتان جلوگیری کنید

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

عمل زیابی بینی بدون عارضه نیست

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

عارضه تنگی حفره بینی و یا تنگی ورودی هوای بینی

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

نگهداری از کودک در منزل ، اندیشه

نگهداری از کودک در منزل ، اندیشه

نگهداری از سالمند پارکینسونی در الهیه

نگهداری از سالمند پارکینسونی در الهیه

امور منزل و آشپزی ، قیطریه

امور منزل و آشپزی ، قیطریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!