تاثیرات زایمان های زودرس در خانوم ها

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

بدون شک یکی از بهترین روزهای زندگی هر زن هنگام بارداری و در انتظار یک موجود کوچک بودن است تا شادی را به خانه هدیه کند.

آیا بارداری به قلب شما آسیب می رساند؟

اما در مطالعه ای جدید نشان داده شده است که بارداری  و زایمان های زودرس ممکن است در آینده زنان را در خطر ابتلا به مشکلات قلبی قرار دهد.

با توجه به نتایج حاصل از یک مطالعه، خطر فیبریلاسیون دهلیزی و ریتم غیر طبیعی قلب، در هر بارداری نزدیک به ۵۰ درصد افزایش می یابد. یک مطالعه گزارش می کند، زنانی که دچار زایمان زودرس می شوند بیش از ۴۰ درصد  با افزایش خطر حمله ی قلبی و یا سکته ی بعد از آن را تجربه خواهند کرد.

هیچ کدام از این مطالعات یک رابطه ی علت و معلولی مستقیم بین مشکلات بارداری و قلب را ثابت نمی کند. برای گزارش ریتم قلب، پژوهشگران اطلاعات حاصل از ۶۳۹/۳۴ شرکت کننده در مطالعه ی سلامت، زنان را تحت بررسی قرار دادند.

به طور متوسط بعد از ۲۰ سال پیگیری، محققان دریافتند که ۱۵۳۲ مورد از فیبریلاسیون دهلیزی در میان زنان ایجاد شده بود.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم است که خطر سکته ی مغزی و یا نارسایی قلبی را افزایش می دهد. تجزیه و تحلیل نشان داده است، زنانی که حداقل یک بارداری داشته اند ۱۵ درصد نسبت به زنانی که هرگز باردار نشده بودند، خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (ضربان قلب نامنظم) در آن ها افزایش داشته است.

به گفته ی این پژوهشگران ۲ یا ۳ بارداری با ۲۰ درصد افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی و ۴ تا ۵ بارداری با ۳۶ درصد خطر و ۶ بارداری یا بیشتر با ۴۶ درصد افزایش خطر مواجه هستند. بارداری باعث بسیاری از تغییرات بالقوه مخرب در بدن یک زن می شود و محققان بر این باورند بارداری های بیشتر ممکن است به زنان آسیب بیشتری بزند.

یک پژوهشگر بیان کرده است: نوسانات قابل توجهی در هورمون ها و ایجاد التهاب، در دوران بارداری رخ می دهد که ممکن است بر سلامت قلب تأثیر بگذارد. تغییرات قلب بر بارداری ثابت شده است و پژوهشگران بر این باورند که در زنانی که چند حاملگی دارند این تغییرات ممکن است از بین بروند.

محققان به منظور بررسی، ارتباط بین زایمان زودرس و بیماری های قلبی  در آینده را مورد مطالعه قرار دادند. تعداد زیادی از مطالعات نشان می دهد، زنانی که بارداری پیچیده ای دارند ممکن است در دهه های بعد از بارداری، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در آن ها افزایش یابد.

یکی ازدانشجویان مقطع دکتری به همراه همکارانش دریافتند زنانی که نوزاد خود را قبل ازهفته ی ۳۷ بارداری و در اولین تولد خود به دنیا می آورند در مقایسه با زنانی که به موقع زایمان کرده اند،۴۰ درصد خطر بیشتری برای بیماری های قلبی و عوارض بعد از آن دارند.

علاوه بر این زنانی که قبل از ۳۲ هفتگی بارداری، زایمان می کنند ۲ برابر بیشتر در خطر هستند، نسبت به زمانی که مدت بارداریشان کامل باشد.

زایمان زودرس ممکن است یک سیگنال از مشکلات قلبی در آینده باشد. به عبارتی زایمان زودرس علامت هشدار دهنده ای است که این زنان ممکن است در معرض خطر باشند.

انجمن قلب آمریکا در حال حاضر سایر مشکلات بهداشتی مربوط به بارداری مانند پره اکلامپسیو دیابت بارداری را به عنوان عوامل خطر مشکلات قلبی در آینده می دانند. زنانی که تولد نارس داشته اند و یا چندین بارداری را تجربه کرده اند، سلامت قلب آنها صدمه دیده است و آنها باید موارد زیر را رعایت کنند:

به اندازه بخورند، ورزش کنند و هرگز سیگار نکشند. خبر امیدوارکننده این است که زنانی که این عادات را رعایت کنند، در معرض ابتلا به خطر بیماری های قلبی قرار نمی گیرند.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   روزه‌داری و رژیم مفید غذایی
پرستار بیمار, پرستار کودک در منزل, پرستاری سالمند, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند
نوشتهٔ پیشین
آسیب‌زا بودن لیزرهای زیبایی در زنان باردار
نوشتهٔ بعدی
کار هایی که هیچ جذابیتی برای آقایان ندارد

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

سبک‌ غلط زندگی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چگونه به هوش هیجانی دست بیابید؟

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

انواع اختلال شنوایی

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

همراه در بیمارستان سینا

همراه در بیمارستان سینا

پرستار مدرک مربیگری مهد کودک فلکه سوم تهران پارس

پرستار مدرک مربیگری مهد کودک فلکه سوم تهران پارس

همراه بیمار در بیمارستان تریتا

همراه بیمار در بیمارستان تریتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!