بی‌آرایش بودن چهره زنان برای مردان جذاب تر است

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

بسیاری از خانم‌ها از اقلام مختلف و متعدد آرایشی-بهداشتی استفاده می‌کنند و تن به عمل‌های جراحی متفاوت و متعدد پلاستیک و زیبایی می‌دهند تا چهره خود را جذاب‌تر و زیباتر کنند.

ارتباط برقرار کردن مردان با این چهره های زنانه

در حالی که مطالعه‌ای جدید نشان داده است که مردان، بی‌آرایش بودن چهره و ساده بودن صورت خانم‌ها را جذاب‌تر و زیباتر می‌بینند و آن را ملاکی برای زیبایی و زنانگی در نظر می‌گیرند.

این مطالعه که در مجله «علم جامعه‌شناسی» منتشر شد، نظر و معیار مردان را به طور پراکنده با سلایق متفاوت راجع به زیبایی چهره خانم‌ها از طریق پرسش‌هایی به طور مستقیم و غیر مستقیم بررسی کرد. پس از بررسی و طبقه‌بندی پاسخ‌ها این نتیجه بدست آمد که مردها صورت‌های ساده را بیشتر ترجیح می‌دهند.

روانشناسان و جامعه‌شناسان ریشه این امر را ناشی از قسمت‌ شناختی مغز می‌دانند که به طور ناخودآگاه سادگی و پیچیده نبودن را ترجیح می‌دهد و به محرک‌های ساده سریع‌تر و راحت‌تر پاسخ می‌دهد.

در مطالعه‌ای دیگر که تیمی تحقیقاتی در پاریس آن را انجام داد، هدف بررسی قضاوت‌های آقایان بر جذابیت و زیبایی خانم‌ها بود.‌ در این مطالعه که بر روی ۱۶۹ مرد انجام شد، تنها گردی صورت خانم‌های متفاوت به آن‌ها نشان داده شد تا بر قضاوت آن‌ها تاثیر نگذارد.

نتایج این مطالعه نشان داد که مردان آن دسته از چهره‌هایی را جذاب دانستند که برای نگاه به آن عصب‌های کمتری را در مغز خود درگیر می‌کردند و مراحل کدگذاری آن‌ها در مغز آسان‌تر انجام می‌شد. در واقع هر چه چهره بازتر و ساده‌تر و عاری از آرایش و رنگ‌های متفاوت بود، مردها راحت‌تر آن را بازشناسی می‌کردند.

نتیجه این مطالعه نشان داد که صورت‌های متقارن، گشاده و جوان به این علت که نشان از زایایی و تازگی دارند، جذاب‌تر محسوب می‌شوند و همانطور که افراد منظره‌هایی همچن دریا و جنگل را که ساده و آرامش‌بخش هستند را بیشتر ترجیح می‌دهند، چهره‌های ساده را نیز بیشتر دوست دارند.

در بینی ما بو به وسیله موهای ظریفی جذب می‌شود که از غشای بویایی برآمده‌اند.

شم بویایی زنانه بهتر است

این موها همچون «آنتن» هستند برای آن‌که بتوان بوی چیزی را حس کرد، باید آن ماده در لایه‌ای از چربی که «موهای ظریف گیرنده بو» را دربر می‌گیرد، حل شود.

محققان دانشگاه سائوپائولو، دانشگاه کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو، بیمارستان آلبرت اینشتین در سائوپائولو به رهبری دانشگاه ریودوژانیرو دریافته‌اند که منطقه مغزی مسئول پردازش بویایی در زنان ۴۰ تا ۵۰ درصد بزرگتر از مردان است.

به گفته پرفسور روبرتو لنت، استاد دانشگاه ریودوژانیرو و محقق موسسه ملی علوم اعصاب انتقالی، طبق یک قانون کلی، منطقه بزرگتر نشان‌دهنده پیچیدگی بیشتر است.

لنت افزود: در کل، مغزهای بزرگتر با نورونهای بیشتر به معنی پیچیدگی عملکردی بیشتر آنها است. از این رو منطقی است که فکر کنیم نورونهای بیشتر در پیاز بویایی زنان منجر به حساسیت بیشتر شامه آنها شود.

اگرچه دانشمندان از مدتهای پیش می‌دانستند که تفاوت زیادی در ارزیابی ادراکی بو بین زنان و مردان وجود داشته و حس بویایی زنان بسیار بهتر عمل می‌کند، هیچ شاهدی برای تفاوتهای زیستی عامل این امر وجود نداشت.

پژوهشهای پیشین به بررسی ریشه‌های زیستی حساسیت شامه بیشتر زنان با استفاده از روشهای تصویربرداری پرداخته بودند که سنجشهای ناخالصی از سازه مغزی ارائه می‌دادند. نتایج این پژوهشها جنجال‌برانگیز بوده و این سوال که آیا تفاوتهای حس بویایی از ریشه زیستی برخوردار بوده یا در نتیجه تفاوتهای اجتماعی و شناختی بین جنسیتهاست، بی‌پاسخ باقی مانده بود.

محققان برزیلی با استفاده روش جدیدی موسوم به تجزیه‌کننده ایزوتروپیک، به اندازه‌گیری تعداد مطلق نورونها در یک ساختار خاص مغزی مانند پیاز بویایی پرداختند که اولین بخش دریافت‌کننده اطلاعات بویایی ثبت شده توسط سوراخهای بینی است.

دانشمندان مغز هفت مرد و ۱۱ زن مرده را که همگی در زمان مرگ ۵۵ ساله بودند، بررسی کردند. همه این افراد از لحاظ عصب‌شناسی سالم بوده و هیچکدام دارای شغلی که داشتن بویایی قوی لازمه آن باشد، نبودند.

محققان با محاسبه تعداد نورونهای پیاز بویایی این افراد درزیافتند که مغز زنان بطور میانگین از ۴۳ درصد نورون بیشتر از مردان برخوردار است. با شمارش دقیقتر، این تفاوت به حدود ۵۰ درصد رسید.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   از بروز تبخال جلوگیری کنید
پرستار کودک, پرستار کودک در منزل, پرستاری از کودک, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
درد طاقت فرسای زایمان
نوشتهٔ بعدی
سکته مغزی در زنان

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

اطلاعات تغذیه‌ای قارچ

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

انجیر مناسب برای بیماران دیابتی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

وقتی ورزش را متوقف می کنید چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

استخدام مربی کودک 4 ساله

استخدام مربی کودک 4 ساله

پرستاری از سالمند خانم87 ساله ، قلهک

پرستاری از سالمند خانم87 ساله ، قلهک

امور منزل و آشپزی برای پدر و دو نوجوان ، سعادت آباد

امور منزل و آشپزی برای پدر و دو نوجوان ، سعادت آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!