همراه بیمار آقا در بیمارستان شهدای تجریش

همراه بیمار آقا در بیمارستان شهدای تجریش

نام فایل : آقای حسین زاده


توضیحات : همراه بیمار آقا در بیمارستان شهدای تجریش، ایشون خیلی بی قراری می کنه و باید مواظب باشین که سرم یا سوندی بهشون وصله رو در نیارن، پوشکی نیستن .


مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش

مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ مرکز پزشکی رضا پهلوی نام داشت، از مراکز آموزشی، درمانی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی است که در میدان تجریش تهران ایران واقع شده‌است.

محل این مرکز در ابتدا قبرستان بزرگ تجریش بود که در سال ۱۳۰۹ به دستور رضاشاه تبدیل به باغ و شهرداری شمیران شد. در سال ۱۳۴۰ با واگذاری آن به سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی بیمارستان در این محل با ساخت ساختمانی ۳ طبقه شروع به کار کرد. ساختمان اصلی ۶ طبقه آن در سال ۱۳۴۸ افتتاح و مرکز رسماً به نام مرکز رضا پهلوی نامگذاری شد. این بیمارستان محل مؤسسه خیریه بهنام دهش‌پور است که به کمک به بیماران سرطانی می‌پردازد.

بیمارستان شهدا تجریش تهران در یک نگاه

بیمارستان شهدا تجریش تهران از جمله بیمارستان‌های عمومی (جنرال) مجهز در تهران است. این بیمارستان در سال ۱۳۴۰ تأسیس گردید. این بیمارستان دارای ۴۳۲ تخت فعال است. 

تجریش

تجریش نام شهری در شمال کلانشهر تهران و مرکز شهرستان شمیرانات در استان تهران است. میدان تجریش که نقطه‌ی پایانی خیابان ولیعصر است، یکی از مکان‌های تجاری و شلوغ تهران به‌شمار می‌رود. بازار تجریش، تکیه بزرگ تجریش و امامزاده صالح از نقاط دیدنی محله‌ی تجریش‌اند

گویش بومی تجریش

دانشنامه ایرانیکا درباب زبان منطقه قصران آورده است که باید به دو بخش باید تقسیم شود . زبان بومیان شمال و شمال شرق منطقه بخش درونی قصران نزدیکی بسیار زیادی به زبان مازندرانی دارد. گویش منطقه جنوبی از اوشان در مرکز تا جیرود و تجریش در جنوب شمیران گونه ای فارسی-مازندرانی است و ویژگی های زبان‌های کاسپین را دارد  در سال های دور آن دسته از بومیان تهران که در محدوده ونک و شمیران سکونت داشتند بدلیل مجاورت با استان مازندران لهجه مازندرانی داشتند . والنتین ژوکوفسکی خاورشناس و زبان شناس روس اواخر قرن ۱۹ میلادی در سفری که به ایران داشت در حوالی شمیران با گویش تجریشی آشنا شده و در آثارش به این گویش اشاره می‌کند؛ گویشی که شباهت بسیاری با گویش مازندرانی دارد .تا امروز در محدوده‌هایی از جمله سرآسیاب دولاب، شاه عبدالعظیم و… هنوز هم افرادی با لهجه شمرانی صحبت کنند؛ لهجه‌ای که ملایم شده گویش مازنی است


حقوق هر 24 ساعت : 200.000 تومان


ساعت کاری : شروع از ساعت 12 امروز


آدرس : تهران – ميدان تجريش بيــمارستان شهداي تجريش


تاریخ : دوشنبه / 18 آ ذر 1398


همراه بیمار آقا در بیمارستان شهدای تجریش

برای تماس با پرستار سلام ، شماره زیر را لمس کنید.

8849940


نوشتهٔ پیشین
همراه بیمار آقا در بیمارستان فوق‌تخصصی تریتا
نوشتهٔ بعدی
همراه بیمار خانم در بیمارستان

محتوای مرتبط

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستاری از سالمند خانم تنها ، فلاح

پرستاری از سالمند خانم تنها ، فلاح

تزریقات در منزل بهارستان

انجام تزریقات در منزل

انجام امور منزل و آشپزی ، اکباتان

انجام امور منزل و آشپزی ، اکباتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!