همراه بیمار در بیمارستان روان پزشکی ایران

همراه بیمار خانم در اورژانس بیمارستان روان پهمراه بیمار خانم در اورژانس بیمارستان روان پزشکی ایرانزشکی ایران

همراه بیمار در بیمارستان روان پزشکی ایران

همراه بیمار در بیمارستان روان پزشکی ایران و بیمارستان های تهران از طریق تماس با پرستار سلام که دارای مجوز رسمی و بیش از 3000 رضایتمندی مشتری یعنی بیشترین حجم تعداد رضایتمنید مشتری در بین همکاران عزیز…

همراه بیمار در بیمارستان روان پزشکی ایران

در قسمت زیر یکی از نمونه کارهای پرستار سلام در زمینه همراهی و مراقبت از بیمار در یمی از بیمارستان های تهران را با عنوان همراه بیمار در بیمارستان روان پزشکی ایران مشاهده می نمایید.


نام نمونه کار برای پرستار بیمار در بیمارستان ایران : خانم مختاری


توضیحات همراه بیمار در بیمارستان روان پزشکی ایران : همراه بیمار خانم در اورژانس بیمارستان روان پزشکی ایران ، ( مشکل بیمار این هست که حرف نمی زنه )


حقوق و قیمت این نمونه کار همراه بیمار در بیمارستان روان پزشکی ایران در تاریخ پنجشنبه / 28 آذر ۱۳۹۸ : 160.000 تومان


مقدار ساعت کاری همراه بیمار : 24 ساعته برای سه روز و شروع از فردا عصر


آدرس و نام بیمارستان برای همراه مریض: تهران، کیلومتر ۷ جاده مخصوص کرج جنب ورودی اتوبان آزادگان شمال، پشت پارکینگ شهید تندگویان بیمارستان روانپزشکی ایران


تاریخ این همراه بیمار در بیمارستان از شرکت پرستار سلام : پنجشنبه / 28 آذر ۱۳۹۸


پرستار سلام


بیمارستان روانپزشکی ایران

همراه بیمار خانم در اورژانس بیمارستان روان پزشکی ایران
همراه بیمار خانم در اورژانس بیمارستان روان پزشکی ایران

درباره مرکز روان پزشکی ایران

مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران ، یکی از بزرگ ترین مراکز درمانی روانپزشکی در کشور است که با مساحتی بیش از 35.000 متر مربع 6 بخش درمانی و 160 تخت فعال در حال ارائه ی خدمت به مردم می باشد.

بخش های کلینیکی بیمارستان روانپزشکی ایران

درمانگاه روانپزشکی عمومی – تغذیه – درمانگاه روانشناختی و غیردارویی – درمانگاه اختلالات مصرف مواد – دندانپزشکی – داروخانه – الکتروشوک ( ECT ) – روانشناسی بخش ها – rTMS

بخش های پاراکلینیکی بیمارستان روانپزشکی ایران

نوارنگاری ( EEG , ECG ) – رادیولوژی – آزمایشگاه – کار درمانی – مرک عصب شناختی – درمانگاه فوق تخصصی کودکان – درمانگاه اختلالات جنسی و زناشویی – درمانگاه داخلی – درمانگاه مغز و اعصاب – درمانگاه قلب – الکتروشوک مغزی – الکترو انسفالوگرافی – درمانگاه روانپزشکی فوق تخصصی کودک و نوجوان

بخش های بالینی بیمارستان روانپزشکی ایران

بخش اورژانس – بخش مردان2 – بخش زنان – بخش مردان – بخش بستری کوتاه مدت ترک الکل – بخش مردان1

بخش های روانشناسی بیمارستان روانپزشکی ایران

درمانگاه روانشناسی – درمانگاه MMT – آزمایشگاه عصب شناختی

روانپزشکی

روانپزشکی یکی از تخصص‌های پزشکی است. این رشتهٔ تخصصی به بررسی مسایل رفتاری، هیجانی و پیشگیری و درمان اختلالات روانی آدمی می‌پردازد.

ارزیابی روان‌پزشکی معمولاً شامل اخذ شرح حال و معاینه وضعیت روانی است. معاینه فیزیکی، انجام آزمایش و گاه تصویربرداری از مغز از جمله روش‌هایی هستند که برای بررسی و ردکردن علل طبی احتمالی ایجادکننده علایم به کار می‌روند. داروها و روان‌درمانی‌ها اساس درمان‌های انجام‌شده در روانپزشکی هستند .

روانشناسی و روانپزشکی

بسیاری اوقات این دو کلمه با هم اشتباه می‌شوند. به زبان ساده تفاوت آن‌ها به شرح زیر است: روانپزشکان دکتر در طبّ هستندو در روانشناسی متخصص نیستند و در واقع به جامعه پزشکان تعلق دارند، (فقط آن‌ها می‌توانند دارو تجویز کنند) و دوره ۱۱ ساله پزشکی و تخصص را گذرانده‌اند اما برخی از روانشناسان هم با آموزش خاص در کمک به بیماران روانی مهارت می‌یابند – اینان را روانشناسان بالینی می‌نامند.

روانشناسان بالینی دکتر طب و پزشک نمی‌باشند واموزش پزشکی ندیده‌اند بلکه ۱۳ سال در رشته روانشناسی تحصیل کرده اند( کارشناسی . ارشد . دکتری )

تاریخچه روانپزشکی در جهان

پیش از تاریخ : در دوران پیش از تاریخ برای درمان بیماری‌ها روانی، جمجمه را سوراخ می‌کردند.

اولین تمدن‌ها در مصر و خاورمیانه: علت بیماری‌های روانی را نیروهای جادویی می‌دانستند و درمان‌گران اصلی جادوگران بودند که از مناسک مذهبی و جادویی جهت کنترل این نیروها استفاده می‌کردند.

یونان و روم باستان: توصیف مشکلات روانی با فلسفه درآمیخته بود. بقراط اخلاط اربعه را مطرح کرد و افلاطون و ارسطو نیز نگاه فلسفی به این موضوع داشتند.

جالینوس بزرگترین پزشک رومی به وجود اخلاط به شکل طبیعی وغیرطبیعی و چهارحالت گرم، سرد، خشک و مرطوب و همچنین روح‌های طبیعی و حیوانی اعتقاد داشت.

نه در یونان و نه در روم مسؤلیت اجتماعی در مقابل بیماران روانی وجود نداشت و به جز موارد معدود بیماران یا در خانه محبوس یا به زنجیر کشیده می‌شدند.

سده‌های میانه: دراروپای غربی مسیحی علت اصلی بیماری را علل فراطبیعی می‌دانستند و اخترشناسی راهنمای اصلی علمی برای هدایت درمان‌گران بود. در دوره اسلامی جامعه در مقابل حفاظت مشفقانه از افراد مجنون مسئول بود و بیمارستان‌هایی در بغداد (۷۵۰میلادی) و قاهره (۸۷۳ میلادی) تأسیس گردید که دارای بخش‌های روان‌پزشکی بودند.

همچنین چند آسایشگاه ویژه بیماران روانی در دمشق (۸۰۰میلادی) و بعضی از شهرهای دیگر ازجمله شهرهای اسپانیایی تحت فرمان مسلمین برقرار گردید. نظریه مسیحی در مورد جنون بین طرد کردن و تحمل کردن متغیر بود و تنها درقرن سیزدهم بود که بیمارستان‌هایی با بخش‌های روانی در فرانسه، آلمان و سوییس ایجاد گردید.

نخستین آسایشگاه در اروپای مسیحی در شهر بالنسیای اسپانیا در سال ۱۴۰۹ تحت تأثیر فرهنگ اسلامی بنا گذاشته شد.

یکی از معروف‌ترین دانشمندان اسلامی ابوعلی سینا در کتاب قانون خود توضیح داد که بعضی از بیماری‌های جسمی ناشی از اختلالات هیجانی می‌باشد. کتاب وی به‌طور گسترده‌ای توسط درمان‌گران مسیحی و مسلمان مورد استفاده قرار گرفت.

رنسانس : پاراسلسوس معروف‌ترین طبیب زمان خود بود. این پزشک آلمانی‌الاصل متولد سوییس نظرات مبهمی در مورد بیماری‌های روانی داشت ولی مهم‌ترین نکته در مورد وی توضیح بعضی داروهای ویژه برای بیماری‌های روانی و همچنین مطرح کردن روان‌درمانی برای بعضی بیماران روانی بود.

ویر طبیب آلمانی-هلندی که در سال ۱۵۶۳ کتابی به نام Description of Demons را منتشر کرد و در این کتاب جادوگرانی را که نسبت به اعمال خود مسئول نبوده و خود از نظر روانی بی‌ثبات بودند را مورد خطاب قرار داده و مطرح نمود که این افراد خود نیاز به طبیب دارند.

برای سال‌ها این فرد نادیده گرفته شد ولی در سال‌های اخیر با ایجاد تئوری‌های سایکودینامیک و روان‌درمانی نقش ویر به عنوان پیشتاز این تفکرات مشخص‌تر گردید. پلاتر دو کتاب بزرگ منتشر کرد و همه بیماری‌های شناخته شده تا آن زمان را تقسیم‌بندی نمود.

قرن هفدهم: سیدنهام بسیاری ازعلائم هیستری را شرح داد و فکر می‌کرد آن ناشی از ارواح حیوانی غیرطبیعی می‌باشد. Paloo Zacchia اهل ایتالیا که تأکید بر ارزیابی وضعیت روانی توسط درمان‌گران و نه وکلا و قضات داشت. این دیدگاه شروع روان‌پزشکی قانونی بود. بارتو در سال ۱۶۲۱ کتاب آناتومی مالیخولیا را نوشت.

قرن هجدهم: دستاوردها و روشنگری‌ها دراین قرن بود که تئوری‌های جدید بیماری‌های روانی را جایگزین تفکرات قدیم بقراط و دیگرانی که فکر می‌کردند بیماری روانی ناشی از ارواح است نمود.

جالینوس برای اولین بار اصطلاح بیماری اعصاب یا Neurosis و Neurotic را شرح داد. جالینوس بیان کرد که مغز شامل ارگان‌های جدا از هم می‌باشد که هرکدام فضای خاصی را اشغال کرده و شخصیت را شکل می‌دهند.

دراوائل این قرن مجانین را به عنوان بیماری‌های غیرقابل علاج زندانی و زنجیر کرده و کتک می‌زدند ولی کم‌کم‌کارهایی که بقیه پزشکان کردند زمینه‌ساز یک اتفاق مهم گردید.

پینل در سال ۱۷۹۷ زنجیرهایی را که به پاهای بیماران بیمارستانی در پاریس بسته شده بود را باز نمود. وی طبقه‌بندی جدیدی ازبیماران روانی را ارائه و بیان نمود علت بیماری‌های روانی ناشی از توارث و تأثیر محیط می‌باشد و همچنین با ارائه متد درمان اخلاقی توانست بعضی از علائم جنون را کاهش دهد.

قرن نوزدهم: کارهای پینل با افرادی چون اسکیرول، فالره و بیلاژه ادامه پیدا کرد. در انگلستان توک و در آمریکا بنجامین راش روان‌پزشکی جدید را بنیان نهادند. بنجامین راش پدر روان‌پزشکی آمریکا نام گرفته‌است.

اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم: کرپلین – علائم توهم و هذیان را توضیح داد. بلولر ابداع‌کننده اصطلاح اسکیزوفرنی بود. ساکل ونیزی در سال ۱۹۳۵ شوک با انسولین را ابداع نمود. بینی و کراتی در سال ۱۹۳۸ الکتروشوک را معرفی کردند.

زیگموند فروید ابداع‌کننده روان‌کاوی که ناخودآگاه وخودآگاه را مطرح کرد و معتقد بود بسیاری از مشکلات بعدی، ناشی از تعارضات زمان کودکی است. – تئوری‌های روانکاوانه با دانشمندانی چون آدلر، یونگ، کارن هورنای و دیگران ادامه پیدا کرد.

به‌ویژه بعد ازجنگ جهانی دوم درمان‌هایی غیر از درمان‌های روان‌کاوی آنالیتیک مطرح گردید که در درمان بیماری‌های مختلف روان‌پزشکی تأثیر به‌سزایی داشت. روان درمانی‌های جدید به ویژه روان‌درمانی‌های کوتاه‌مدت مطرح شد و در ادامه رفتاردرمانی و شناخت‌درمانی وارد کارزار گردید؛

و همزمان با این وقایع کشف داروهای مختلف که خود انقلاب دیگری در درمان بیماران بود به وقوع پیوست. – معرفی لتیوم در سال ۱۹۴۹که البته در سال ۱۹۷۰ مورد تأیید FDA قرار گرفت.

کشف داروی کلرپرومازین در سال ۱۹۵۲ – داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای نظیر ایمیپرامین و همچنین مهارکننده‌های MAO در سال ۱۹۵۷ – معرفی کلردیازوپوکساید ودیازپام درسال‌های ۱۹۶۰ الی ۱۹۶۳ – معرفی فلوکستین (پروزاک) در سال ۱۹۸۷

تماس با پرستار سلام
نوشتهٔ پیشین
همراه بیمار خانم در بیمارستان آیت الله طالقانی
نوشتهٔ بعدی
انجام کارهای نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان

محتوای مرتبط

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

کمک در امور منزل و مراقبت از کودک ، پاسداران

کمک در امور منزل و مراقبت از کودک ، پاسداران

مراقب کوک تهران ویلا

مراقب کودک اسلامشهر

همراه بیمار 24 ساعته

همراه بیمار 24 ساعته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!