مراقب از سالمند اقا همراه با امور منزل ، نیاوران

مراقب از سالمند اقا همراه با امور منزل ، نیاوران

نام فایل : آقای اعجم


توضیحات : مراقب از سالمند اقا و با دخترش زندگی می‌کنند و سالم هستند و همراه با امور منزل، نیروی خانم می خوان .


حقوق : 2.700.000 تومان جای چونه زدن برای بالابردن هم داره


ساعت کاری : شبانه روزی


محدوده : نیاوران


تاریخ : شنبه / 12 فروردین 1398


تماس با پرستار سلام

88499404


سالمندان و خودمراقبتی

این روزها در محافل پزشکی بحث خودمراقبتی به بحث داغی تبدیل شده و خاص همه سنین است و فقط طیف سالمند را دربر نمی گیرد. همه انسان ها

مراقب از سالمند اقا همراه با امور منزل ، نیاوران
مراقب از سالمند اقا همراه با امور منزل ، نیاوران

و در هر سنی باید آموزش ببینند تا از خود مراقبت کنند. برای اینکه در این زمینه به یک نقطه مطلوب برسیم باید اصول کلی سلامت و توصیه های لازم برای سالمندی سالم را بدانیم. سلامت جسم و روان یک شبه به دست نمی آید بلکه حاصل رعایت اصول بهداشتی، تغذیه ای و فعالیتی سالمی است که در طول سال ها برنامه ریزی شده است.

وقتی به سن سالمندی می رسیم باید بتوانیم سلامت را حفظ یا درواقع از خودمان مراقبت کنیم. بسیاری از سالمندان به طور مطلق سالم نیستند و کهولت سن باعث بروز بیماری هایی در آنها می شود و معمولا تعداد زیادی از آنها باید روزانه دارو مصرف کنند و تحت نظر پزشک باشند. بنابراین یک سالمند باید نحوه کنترل بیماری و مراقبت از خود را بداند.

سالمندان و دگرمراقبتی

سالمندان ممکن است به اطرافیانشان وابسته باشند و نتوانند کارهای روزمره زندگی مانند لباس شستن، غذاپختن، خرید کردن، حمام رفتن و… را انجام دهند. مراقبان سالمندان به ۲ گروه تقسیم می شوند؛ مراقبانی که از خویشان سالمندان هستند و مراقبانی که استخدام می شوند. در ایران بیشتر سالمندان کنار خانواده شان زندگی می کنند و آنها وظیفه نگهداری از سالمند را برعهده دارند و خانواده بدون اینکه پولی دریافت کند کارهای سالمند را انجام می دهد در حالی که در نوع دوم فرد دیگری با دریافت مبلغ این وظیفه را برعهده می گیرد.

هیچ وقت نباید به مراقبت از سالمند به عنوان یک شغل نگاه کنیم. مراقبت از سالمند شغل نیست، عشق است. اولین نکته ای که در انتخاب پرستار سالمند درنظر گرفته می شود این است که مراقب این کار را از روی جبر انتخاب نکرده باشد و به این کار باعلاقه و میل درونی نگاه کند. اگر کسی روحیه خوب و نگرش مثبتی نسبت به این موضوع نداشته باشد افسرده خواهدشد و افسردگی را به سالمند هم انتقال می دهد و باعث رنجش او نیز خواهدشد.

مراقبت از سالمند کار دشورای است. فرض کنید قصد دادن غذا به او دارید و او میلی به خوردن غذا ندارد ولی ۱۰ دقیقه بعد دوباره غذا درخواست می کند. در این مواقع باید دوباره غذا را گرم کنید یا سفره دیگری بچینید که این خود به صبر و حوصله بسیاری نیاز دارد. بنابراین مراقب باید با این رفتارها آشنا باشد و از این کار سالمند ناراحت یا خشمگین نشود.


 

نوشتهٔ پیشین
پرستاری از کودک یک ساله ، شهرک غرب
نوشتهٔ بعدی
پرستاری از سالمند خانم پوشکی ،شهرک آزمایش

محتوای مرتبط

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

انجام امور منزل و آشپزی در حکیمیه

انجام امور منزل و آشپزی در حکیمیه

مراقبت از زوج سالمند پاسداران

مراقبت از زوج سالمند پاسداران

همراه بیمار در بیمارستان میلاد

همراه بیمار در بیمارستان میلاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!