کربوهیدرات‌ها و بیماری دیابت

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار بیمار در منزل

کربوهیدرات‌ها می‌توانند برای اشخاصی که در رژیم هستند و یا از بیماری دیابت رنج می‌برند مشکل ایجاد کند.

۱۱ غذای پر کربوهیدرات

بعضی‌ها هم با مصرف کربوهیدرات دچار سوء هاضمه می‌شوند و این اتفاق می‌تواند منجر به مشکلات جدی ای در سیستم بدنشان شود. برخی از کربوهیدرات‌ها قند خون بیشتری تولید کرده یا مشکلات بیشتری نسبت به باقی کربوهیدرات‌ها ایجاد می‌کنند. به هرحال هر ماده‌ی غذایی با کربوهیدرات بالا، می‌تواند شما را به سمت افزایش وزن و افزایش بیش از اندازه ی انسولین هدایت کند.

اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، بهترین حالت این است که بیشتر از ۸۰ گرم کربوهیدرات در روز مصرف نکنید و سعی کنید تا قند خونتان افت یا افزایش ناگهانی نداشته باشد. در این مطلب ۱۱ غذایی که اختصاصا سرشار از کربوهیدرات هستند را برایتان فهرست کرده‌ایم.

۱. شربت ذرت

حتی اگر واقعاً از ذرت ساخته شده باشد، یکی از بدترین مواد خوراکی برای سلامتی شماست! این شربت، کاملاً فرآوری شده است و شما را به مصرف بیشتر قند تحریک می‌کند، همچنین سرشار از کالری است. مصرف این شربت شما را دچار مشکلات کبدی خواهد کرد.

۲. نوشابه

یک قوطی نوشابه حاوی ۳۶ گرم کربوهیدرات یا بیشتر است، که همه‌ آن کالری تهی و بدون هیچگونه فیبر یا ماده مغذی است، بنابراین می‌تواند قند خون شما را دچار افت یا افزایش ناگهانی کند.

۳٫ مربا و ژله

مربا یا ژله‌ی هر میوه ای، سرشار از قند است. حتی ژله یا مرباهای اصطلاحاً هفت میوه هم که شکر افزودنی ندارند، سرشار از قند هستند. البته انتخاب چنین ژله و مرباهایی قطعاً بهتر از انواعی است که ساخته شده به کمک قند هستند، اما کماکان باید در مصرف آن محتاط باشید.

۴. موز

یک موز، در حالی که سرشار از فیبر و پتاسیم است، اما حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات خالص دارد. موز در بین میوه‌ها حاوی بالاترین میزان قند است!

۵. سیب

سیب به طرق مختلف برای شما خوب است. اما اگر در حال مراقبت از مصرف کربوهیدرات خود هستید، می‌توانید به جای آن، کیوی یا توت فرنگی بخورید. یک سیب، حاوی ۲۱ گرم کربوهیدرات است.

۶. نان

حتی نان‌های غلات کامل هم حدود ۲۰ گرم در هر تکه‌شان کربوهیدرات دارند. این مقدار، در نان‌های سفید بیشتر هم هست. بنابراین سعی کنید تا مصرف نان خود را محدود کنید.

۷. ماکارونی

آرد سفید یا ماکارونی سمولینا، یک غذای سرشار از قند است! در عوض سعی کنید تا ماکارونی سبوس‌دار یا ماکارونی کینو آ یا ماکارونی گندم سیاه بخورید و وعده‌های غذایتان را به اندازه انتخاب کنید.

۸٫ آبمیوه

هنگامی که به جای خوردن میوه، آب آن را می نوشید، فیبر میوه که نقش کاهنده‌ی قند خون دارد را از دست می‌دهید. به علاوه، مردم به ندرت نصف لیوان آبمیوه که معادل یک میوه است را می‌نوشند! یک وعده آبمیوه معمولاً بیشتر از یک لیوان عادی است، و عموما هم دارای مواد افزودنی همچون شکر است.

 

مطالب مرتبط :   زمان های نا مناسب برای نوشیدن قهوه

 

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

پرستار کودک, پرستار کودک در منزل, پرستاری از کودک, خدمات پرستاری, خدمات پرستاری در منزل
نوشتهٔ پیشین
متخصصان تغذیه چطور لاغر می مانند
نوشتهٔ بعدی
اهمیت خوردن صبحانه سالم

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

نمک صورتی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

قرصهای کاهش وزن

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

مواد غذایی مفید برای اسید معده

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

خدمات نظافت منزل گلشهر کرج

خدمات نظافت منزل گلشهر کرج

پرستار کودک 3 ساله میرداماد

پرستار کودک 3 ساله میرداماد

پرستار کودک شبانه روزی

پرستار کودک 2 ساله یوسف آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!