مضرات مصرف میوه بعد از شام

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

میوه ها سرشار از انواع ویتامین و پتاسیم ، منیزیم و املاح هستند و مصرف آنها برای بدن ضروری است، اما اگر میوه را در طول روز مصرف کنید فواید بیشتری نصیبتان می شود و توصیه شده است که در شب میوه نخورید.

هشداری برای مصرف میوه در شب

 خوردن میوه برای سلامتی بدن بسیار مهم است چون میوه ها علاوه بر انواع ویتامین های مورد نیاز بدن کمک بسیاری به شادابی و جوانی بدن می کنند، اما فقط خوردن میوه ملاک نیست و اینکه میوه چه موقعی و چگونه مصرف شود بسیار مهم است مثلا خوردن میوه پس از غذا نه تنها فایده ای ندارد بلکه در بدن تولید سم می کند.

مضرات مصرف میوه بعد از شام

یک کارشناس ارشد تغذیه زیاد خوردن میوه ها را در آخر شب مضر دانست و گفت : توصیه می کنیم که افراد میوه را در طول روز و در ساعت های مختلف مصرف کنند و به یکباره در آخر شب ، چند میوه را با هم نخورند.

بخش زیادی از ویتامین ها ، کالری ، پتاسیم ، منیزیم و املاح ها توسط خوردن میوه ها تامین می شود.


مضرات مصرف میوه بعد از شام پرستار سلام
مضرات مصرف میوه بعد از شام پرستار سلام خدمات در منزل

اما با توجه به مقاله‌ی دیگری که در سایت پرستار سلام منتشر کردیم به صورت میانگین هضم غذا 4 ساعت طول می کشد و کل فرآیند هضم غذا تا خارج شدن آن ، دو تا 5 روز طول می کشد .

این در حالی است که آبمیوه و آب سبزیجات : ۱۵ تا ۲۰ دقیقه / سالائ و نوشیدنی‌های نیمه جامد : ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انواع میوه ها بین 20 تا 40 دقیه در بهترین حالت جذب بدن می شوند.

به همین دلیل است که توصیه می شود حتی چند میوه را به دلیل متفاوت بودن زمان هضم آن ها در بدن با هم نخورید چه برسد به این اینکه همراه یا بعد از غذا که به زمان هضم بالایی نیاز دارد را میل کنید.

مطالب مرتبط :   ترفندهای روانشناسی

درصد زیادی از آب بدن به واسطه مصرف برخی میوه هایی که آب زیاد دارند اصلاح می شود.

یکسری از میوه ها نیز قند خون را به تدریج افزایش می دهند، یعنی قند خون افراد با مصرف این میوه ها خیلی سریع بالا نمی رود ؛ مثل پرتقال ، آلو ، گیلاس ، تمشک ، توت فرنگی ، آلبالو ، سیب ، انجیر ، خیار ، که خوردن این میوه ها را برای کسانی که دیابت یا اضافه وزن دارند توصیه می کنیم.

طب سنتی و سبک زندگی خام گیاه خواری نتایج فوق العاده‌ای را در میوه خواری و یا خام خواری بدشت آورده اند مانند درمان فردی مبتلا به دیابت که باید قطع عضو می شد و بعد از 21 روز میوه خواری کاملاً سالم شد.

در مقاله با عنوان درمان سرطان کشف شد به تجربه درمان این سرطان خود مدیریت شرکت پرستار سلام و بسیاری از افراد دیگر اشاره شده است و در این مقاله نام افرادی همچون ابو علی سینا ، حافظ ، آلبرت اینشتاین و … که فقط میوه خوار بوده اند اشاره شده است.


مضرات مصرف میوه بعد از شام پرستار سلام دران سرطان کشف شد
مضرات مصرف میوه بعد از شام پرستار سلام دران سرطان کشف شد با سبک زندگی خام گیاه خواری

برخی افراد مشهور میوه خوار و خام گیاهخوار

● بریتنی اسپیرز : خواننده و بازیگر آمریکایی ، سالهاست که از رژیم غذایی گیاهی خام پیروی میکند، او به خوردن میوهها ، سبزیجات ، آجیل و دانه ها به صورت خام پایبند است.

● آریانا گرانده : خواننده و بازیگر آمریکایی ، از سال ۲۰۱۹ به گیاهخواری خام روی آورده است. او اغلب در مورد عشقش به غذاهای گیاهی خام در رسانه های اجتماعی صحبت میکند.

● جیم کری : بازیگر و کمدین کانادایی-آمریکایی، از سال ۱۹۸۰ گیاهخوار است و اخیراً
آورده است. او معتقد است که این رژیم غذایی به او کمک میکند تا با افسردگی خود مقابله کند.
به رژیم غذایی خام گیاهخواری روی آورده

مطالب مرتبط :   هشدارهای قبل از اینکه میوه را گاز بزنید

● وینیفان فری : خواننده و ترانهسرا آمریکایی، از سال ۲۰۱۸ گیاهخوار است و اخیراً است . او معتقد است که این رژیم غذایی به او کمک میکند تا با آکنه خود مقابله کند.

توجه : این فقط چند نمونه از افراد مشهوری هستند که از رژیم غذایی میوه خواری و خام گیاهخواری پیروی میکنند و در قید حیات هستند. افراد مشهور دیگری نیز مانند عطار نیشابوری ، بابا طاهر ، گوته ، تولستوی و … هستند که از این رژیم غذایی پیروی می کردند.

خوردن میوه سیستم ایمنی بدن را بسیار قوی می کند که باعث می شود این سیستم هوشمند به راحتی سخت ترین بیماری هار ار از بین می برد و اینکه بدن دچار کمبود ویتامین نیز نمی شود.

میوه یا آبمیوه ؟

درست است که آب میوه های فقط طبیعی نسبت به میوه ها از ارزش غذایی کمتری برخوردار است و حتی وقتی آب میوه گرفته می شود ، بسیاری از مواد آن بر اثر اینکه در معرض نور و هوا قرار می گیرند، از دست می روند و به نوعی اُکسیده می شوند.

اما باز هم به شدت مفید هستند و قند موجود در میوه ها مانند قند و شکر مضر نمی باشند.

توصیه می کنیم که افراد زود بخوابند و چند ساعت قبل از خواب چیزی نخورند میوه را در طول روز و در ساعت های مختلف مصرف کنند و چند میوه را بدلیل تفاوت جزئی در مدت زمان هضم ای میوه ها با هم نخورند…


گردآوری گروه انفورماتیک موسسه پرستار سلام

منبع : salamati.ir

پرستار بیمار در منزل, پرستار سالمند, پرستار کودک, نگهداری از کودک, نگهداری سالمند
نوشتهٔ پیشین
بهترین زمان برای میوه خوردن چه‌وقت است؟
نوشتهٔ بعدی
آجیل در سنین بالا بیشتر مصرف شود

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

نفخ شکم

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

الگوهای رشد

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

ماموگرافی در ارزیابی بیماری‌های سینه

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستاری از سالمند خانم 80 ساله

پرستاری از سالمند خانم 80 ساله

امور منزل و آشپزی برای سه نفر دماوند

امور منزل و آشپزی برای سه نفر دماوند

ماساژ درمانی برای رفع مشکل حرکتی شهرک غرب

ماساژ درمانی برای رفع مشکل حرکتی شهرک غرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!