رفتار جنین در رحم مادر

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

تحققان ثابت کردند جنین در رحم مادر خمیازه می کشد و سکسه میکند.

خمیازه و سکسکه جنین در رحم مادر

به نقل از نشریه پلاس وان گزارش داد: محققان با انجام بررسی‌های خود روی ۸ زن و هفت جنین از ۲۴ هفتگی تا ۳۶ هفتگی دوران بارداری نشان دادند که جنین‌ها علاوه بر سکسکه و کشش در رحم مادر خمیازه هم می‌کشند که تفاوت معنی‌ داری از لحاظ تعداد آن بین پسران و دختران وجود نداشته است.

نتایج حاصل از این گزارش با تصویربرداری ۴ بعدی و بررسی تمام رویدادهای مربوط به کشش دهان جنین ضمن بیان اینکه خمیازه کشیدن از هفته ۲۸ بارداری به بعد کاهش می‌یابد، افزود: این پدیده یک فرآیند تکاملی است که با اندازه‌ای بزرگتر از باز شدن نیمی از دهان در جنین‌ها با باز کردن ساده دهان متفاوت بوده و شاخص پزشکی برای تعیین سلامت جنین است.

بر اساس این گزارش محققان بیان کردند: اگر چه عملکرد و اهمیت خمیازه کشیدن هنوز ناشناخته است اما یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که خمیازه با رشد جنین مرتبط است و با افزایش سن جنین کاهش می‌یابد.

به گفته محققان برخلاف ما، دلایل کشیدن خمیازه در جنین مسری و نیز به علت خواب‌آلودگی نیست و فراوانی تعداد آن ممکن است به بلوغ مغز آنها در اوایل بارداری مادر مرتبط باشد.

نتایج دیگر این مطالعه مؤید این مسئله است که خمیازه می‌تواند مربوط به بلوغ سیستم عصبی مرکزی باشد اما برای اثبات این نظریه همچنان باید تحقیقات بیشتری روی مادر و جنین انجام پذیرد.

تحقیقات پزشکی در آمریکا نشان می دهد که ورزش کردن به زنان باردار در کاهش فشار خون کمک می کند.

ورزش به زنان باردار در کاهش فشار خون کمک می کند

 تحقیقات پزشکی در آمریکا بر ضرورت انجام تمرین های ورزشی از سوی زنان باردار تاکید دارد.این تحقیقات حاکی است: انجام تمرین های ورزشی به زنان باردار کمک می کند تا میانگین فشار خون خود را پایین آورده و از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کنند و در صورت ابتلا در دوره بارداری به فشار خون بالا نیز با آن مبارزه کنند.

محققان دانشگاه نیویورک گفتند: تمرین ها ورزشی قبل از بارداری و در جریان آن می تواند به کاهش احتمال ابتلای زنان باردار به فشار خون بالا کمک کرده و در صورت ابتلا، از شدت و آثار جانبی آن بکاهد.

این درحالی است که تحقیقات حتی بر لزوم آغاز تمرین های ورزشی قبل از بارداری تاکید می کنند تا عاملی پیشگیرانه برای محافظت از سلامت زنان باردار در برابر ابتلا به فشار خون بالا باشد.

محققان در جریان تحقیقات خود آزمایش هایی را روی موش های مونث انجام دادند که قبل از بارداری حدود سه کیلومتر در هفته و بعد از زایمان حدود چهار کیلومتر راه رفتند.

پیگیری های محققان بهبود محسوسی را در میانگین ابتلا به فشار خون بالا در بین موش های مونثی که از این امر رنج می بردند، نشان داد و درهمین حال، ورزش کردن نقش فاکتوری پیشگیرانه را برای موشهای مونث سالم در برابر ابتلا به فشار خون بالا ایفا کرد.

برخی از زنان در سه ماهه سوم حاملگی دچار افزایش فشار خون می‌شوند. این حالت فشارخون حاملگی (پره اکلامپسی) نامیده می‌شود. مبتلایان به این عارضه، در دوران حاملگی به تدریج دچار افزایش فشار خون بالا (هیپرتانسیون) و ترشح پروتئین اضافی در ادرار (پروتئینوری) می‌شوند.

علائم پره اکلامپسی می‌تواند در هر زمانی از نیمه دوم حاملگی ظاهرشود، شامل نیمه دوم حاملگی (بعد از ۲۰ هفته از بارداری) یا در چند روز اول پس از زایمان، و معمولاً علائم را در چند روز پس از زایمان از بین می‌روند.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   بارداری سالم
پرستار سالمند, پرستار سالمند در منزل, خدمات پرستاری, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
خطرات مصرف فست فود در دوران بارداری
نوشتهٔ بعدی
ورزش برای زنان باردار

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چیزهایی که شما باید قبل از بارداری بدانید.

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

زندگي نرمال در طي بارداري

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

بعد از زایمان چه بخوریم

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

انجام امور منزل و آشپزی در ولنجک

انجام امور منزل و آشپزی در ولنجک

مراقبت از سالمند خانم ، آزادی

مراقبت از سالمند خانم ، آزادی

امور منزل و آشپزی برای 4 نفر ، سعادت آباد

امور منزل و آشپزی برای 4 نفر ، سعادت آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!