داروهای استاندارد در درمان ریزش مو

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

داروهای استاندارد در درمان ریزش مو شامل محلول ماینوکسیدیل وقرص فیناستراید می باشند . به غیراز این داروها هیچکدام از موارد تجویز شده دیگر دارای اثرات شناخته شده وقطعی نبوده وبه دلیل وجود عوارض احتمالی بهتر است به هیچ عنوان استفاده نشوند .

داروهای جلوگیری از ریزش مو

اثرات این داروها فقط با استمرار استفاده باقی مانده وبا قطع مصرف (حتی مصرف طولانی مدت ) به تدریج پرپشتی موها از بین رفته ولذا مصرف آنها بایستی برای همیشه ادامه پیدا کند . هیچکدام از این داروها روند ریزش مو را کند ویا در مواردی به صورت موقت متوقف می کنند .

مکانیسم دقیق اثر محلول ماینوکسیدیل کاملا مشخص نیست ولی دیده شده است که ماینوکسیدیل ریزش مو را در مناطقی که موها نازک وضعیف شده اند کند کرده وموجب ضخیم شدن موهای نازک وکرکی می شود ولی باعث رشد مجدد مو در مناطق کاملا طاس سر نمی گردد .به عبارت دیگر با مصرف ماینوکسیدیل روند طاسی کند شده ولی موهای ریخته شده کاملا در نمی آیند .

محلول ماینوکسیدیل با غلظت های ۵-۲ در صد استفاده می شود .طرز مصرف محلول ماینوکسیدیل از اهمیت زیادی برخوردار است . محلول بایستی بر روی پوست تمیز و خشک به آرامی مالیده شده (ماساژملایم ) وحداقل ۴ ساعت قبل وبعد از آن نبایستی موها شسته شوند . پس از مالیدن دارو سشوار زدن موها ممنوع است . مقدار مصرف ۱cc صبح وشب است .

برای بروز اثرات مثبت محلول ماینوکسیدیل حداقل ۶-۴ ماه استعمال مداوم آن لازم بوده وحداکثر اثر آن ۱۲ ماه بعد از شروع درمان آشکار می گردد . دراویل درمان ممکن است ریزش موها ظاهرا بدتر شود که اهمیتی ندارد وبه تدریج اثرات مفید آن آشکار می گردد .

نتایج درمانی :

محلول ماینوکسیدیل در ریزش موی فرق وبالای سر بیشتر از طاسی در جلوی سر وخط رویش مو می باشد ر حالی که قسمت های اخیر از نظر ظاهری واجتماعی از اهمیت بیشتری برای فرد واطرافیان وی برخوردار هستند .محلول ماینوکسیدیل در نواحی که اصلا مو وجود ندارد کاری انجام نمی دهد

ماینوکسیدیل در ریزش موی خانم ها ( که معمولا به صورت پراکنده منتشر می باشد) نیز بسیار موثر است . هر چقدر فرد جوان تر ،تعداد مو کرکی اش بیشتر واگر زمان طاسی کمتر از ده سال باشد اثر محلول ماینوکسیدیل بیشتر می گردد .

عوارض جانبی :

محلول ماینوکسیدیل عمدتا در پوست بوده وبیشتر به دلیل وجود پروپیلن گلیکول در محلول ماینوکسیدیل اتفاق می افتند .این عوارض عبارتند از خشکی پوست ، پوسته ریزی ، خارش وقرمزی پوست .اخیرا شکل کف (foam)  ماینوکسیدیل هم به بازار آمده است که عوارض جانبی را ندارد .

گاهی هم این محلول باعث افزایش رشد موها در صورت  ومناطق دیگر بدن می شود که بیشتر در خانم ها رخ داده ولی اهمیتی ندارد زیرا خودش خوب می شود . به نظر مولف بهتر است ماینوکسیدیل در زمان حاملگی استفاده نشود .همانطور که گفته شد

پس از قطع مصرف ماینوکسیدیل اثرات مثبت درمانی آن به تدریج از بین رفته تمامی موهائی که درطول مدت مصرف دارد نگه داشته شده ونریخته اند ویا موهایی که به کمک دارو رشد مجدد داشته اند همه یکباره می ریزند وفرد به فرمی که باید بدون مصرف دارومی بود در می آید .

ولی سبب ریزش موهائی که نباید تا آن زمان می ریخت نمی شود ، به عبارت دیگر برای حفظ اثرات آن بایستی مصرف دارو را تا آخر عمر ادامه داد.در صورتی که فرد می خواهداقدام به کاشت موی طبیعی نماید بایستی استعمال ماینوکسیدیل را از چند هفته قبل از عمل قطع نموده زیرا این دارو عروق

خونی را گشاد کرده ولذا احتمال خونریزی در حین عمل افزایش می دهد و۲ هفته بعد از عمل مصرف را از سر گیرد .رعایت این دوره ی زمانی ناشی موجب می گردد که از ریزش موقتی موهای اطراف منطقه کاشت (که به دلیل شوک ناشی از عمل است ) تاحد زیادی ممانعت به عمل آید .

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   با مشکل نازکی موی سر درگیر هستید؟
پرستار بیمار, پرستار کودک در منزل, پرستاری سالمند, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند
نوشتهٔ پیشین
عوارض بي‌‌خوابي و بدخوابي روي پوست
نوشتهٔ بعدی
جوش‌هاي درمان‌ناپذير

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

مزایای زردچوبه برای سلامت

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

لب‌های خشک شده!!

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

آیا احساس می‌کنید به سرعت پیر می‌شوید؟

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

امور منزل، خرید و آشپزی ، شهرآرا

امور منزل، خرید و آشپزی ، شهرآرا

مراقبت از سالمند آقا ، امیر آباد

مراقبت از سالمند آقا ، امیر آباد

ماساژ درمانی در منزل ونک

ماساژ درمانی در منزل ونک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!