تقویت سیستم ایمنی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

ممکن است شما آبمیوه سبز بنوشید، شبی ۸ ساعت بخوابید و مرتبا از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید اما محققان یک راه بسیار ساده‌تر برای تقویت سیستم ایمنی کشف کرده‌اند و آن، تماشای طلوع آفتاب است.

جنیفر استلار، نویسنده ارشد این مطالعه که درحال حاضر محقق فوق دکترا در دانشگاه تورنتو است، می‌گوید: ما متوجه شدیم که احساسات مثبت بخصوص حس شگفتی و تعجب با نشانه‌های سلامت، مرتبط است. شاید احساسات خوب با کاهش سطوح سیتوکین‌های پیش التهابی پروتئین‌هایی که به سیستم ایمنی می‌گویند تا سخت‌تر کار کند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. سیتوکین‌های پیش التهابی برای مبارزه با بیماری و عفونت، بسیار مهم هستند اما هنگامیکه آنها بدون هدف در بدن، سرگردان باشند، به سلامتی ما ضرر می‌رسانند. مخصوصا سطوح بالایی از سیتوکین پایدار می‌تواند باعث اختلالاتی مانند آرتریت، افسردگی بالینی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و آلزایمر شود.

در حالیکه این تحقیق در مجله “احساسات” منتشر شد و نشان داد احساساتی مانند غرور، شادی و رضایت نیز با سطح سیتوکین پایین‌تر، مرتبط اند اما ثابت شده که احساس تعجب و شگفتی یعنی احساس هیجانی که بخاطر شگفتی‌های طبیعیت، هنر، موسیقی یا معنویت بوجود می‌آید از بقیه احساسات، قوی‌تر است هرچند علت آن، هنوز مشخص نیست. جنیفر می‌گوید: ما در ابتدا فکر می‌کردیم که شاید تجربه احساسات مثبت، احساسات منفی را کاهش می‌دهد که تحقیق قبلی نشان داد با سیتوکین‌های پیش التهابی مرتبط است. اما بنظر می‌رسد احساست مثبت، خودشان به تنهایی موثرند. بنابراین ما اینطور استدلال کردیم که “تعجب” ممکن است حس کنجکاوی و میل به جستجو را افزایش دهد. این احساسات، در مقابل احساساتی قرار دارند که در زمان التهاب، بوجود می‌آید. در این زمان، افراد معمولا از اطرافیانشان، دوری می‌کنند.

در آزمایش‌های انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا، شرکت کنندگان درباره احساسات مثبتی که در آن روز داشتند، صحبت کردند و سپس از لثه و بافت لب آنها، نمونه برداری شد. آن افرادی که مثبت‌ترین احساسات از جمله لذت، تعجب، محبت، رضایت، شادی، عشق و غرور را تجربه کرده بودند، دارای پایین ترین سطوح سیتوکین و اینترلوکین۶(یک نشانگر التهاب) بودند.

از آنجایی که بسیاری از ما نمی‌توانیم برای دیدن غروب آفتاب به بالای کوه یا جاهای مرتفع برویم، پس چطور می‌توانیم این احساسات شفابخش را بطور منظم تجربه کنیم؟ جنیفر می‌گوید: من فکر می‌کنم ایجاد لحظات کوچک در برنامه روزمره که باعث می‌شود احساسات مثبت داشته باشیم، بسیار مهم است. برای بعضی از افراد کارهایی مانند پیاده روی، تماشای یک فیلم احساسی یا گردش با یک دوست، مفید است و برای بعضی دیگر نوشتن در دفتر شکرگزاری.

در حالیکه تحقیقات قبلی نشان می‌داد که رفتارهای جسمانی بعنوان مثال خواب کافی با تقویت سیستم ایمنی مرتبط است اما این، اولین تحقیقی بود که درباره نقش نیروهای روانی در حفظ سیستم دفاعی بدن، تحقیق می‌کرد. جنیفر می‌گوید: امیدوارم اقدامات ما، نحوه نگرش مردم به این تجربیات را تغییر دهد. بجای اینکه به قدم زدن در پارک یا گردش در موزه بعنوان یک کار بیهوده نگاه کنیم، باید این تجربیات را برای کمک به داشتن ذهن و بدنی سالم، ضروری بدانیم.

 

مطالب مرتبط :   میوه‌های خشک شده

 

 

گرداوری از گروه انفورماتیک خدمات پرستاری در منزل طنین

منبع : majalesalamat.com

پرستار بیمار, پرستار سالمند در منزل, پرستار کودک در منزل, پرستاری سالمند, خدمات پرستاری
نوشتهٔ پیشین
موادغذایی که علت اصلی آکنه‌اند
نوشتهٔ بعدی
گیاهان دارویی و ادویه‌جات رایج

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

کمبود تستسترون در زنان

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خواص پسته برای سلامتی

مراقبت از سالمند خانم سالم و تنها،حکیمیه

مراقبت از سالمند خانم سالم و تنها،حکیمیه

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

امور منزل و آشپزی برای سه نفر ، فرشته

امور منزل و آشپزی برای سه نفر ، فرشته

نظافت منزل و آشپزی شهرک غرب

نظافت منزل و آشپزی شهرک غرب

مادریار در منزل ، خیابان فاطمی

مادریار در منزل ، خیابان فاطمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!