تاثیرات مکیدن یک پستانک

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

دوم دسامبر ۱۹۹۹، آتلانتا – بر مبنای مطالعاتی که در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شد، مکیدن یک پستانک شیرین در طول کارهای پزشکی کوچک و جزئی مثل گرفتن نمونه مایع نخاعی یا تزریقات می تواند به کم کردن درد نوزاد کمک کند.

تسکین درد نوزاد با پستانک شیرین

سر دبیر این مطالعات، R.carbajal از بیمارستان Poissy فرانسه می گوید: “درمان کردن درد نوزادان ضروری است. تحقیقات اخیر نشان داده است که حتی درد های کوتاه مدت می توانند اثرات منفی پایداری داشته باشند.”

متخصصان اطفال، روش هایی را برای کم کردن دردهای ایجاد شده توسط کار های گوناگون تشخیصی و درمانی گسترش داده اند و از بیهوشی کلی در کار هایی که تهاجمی تر و در نتیجه دردناک تر هستند، استفاده می شود. Carbajal می گوید:” یافتن روش های ساده، قابل قبول و قابل تحمل جهت کم کردن درد در این نوزادان که به کار های درمانی جزئی نیاز دارند، ضروری است.”

این تیم بر روی ۱۵۰ نوزاد و واکنش آن ها به درد هنگام گرفتن نمونه خون در روزهای اول زندگیشان مطالعه کرد. آن ها یک مقیاس درجه بندی شناخته شده را برای تشخیص وجود درد در نوزادان به کار بردند. سپس محققان تاثیر دادن شیرینی دهانی( به صورت محلول گلوکز و ساکاروز ) و پستانک های شیرین را به نوزادان مشاهده کردند همان طور که تاثیر گرفتن هردوی آن ها را از نوزادان دیدند.

بر مبنای این گزارش، آن ها پی بردند که نوزادانی که به آنها پستانک شیرین شده با ساکاروز و گلوکز داده شد، در مقایسه با نوزادانی که به آن ها شربت های شیرین داده شد، کاهش درد قابل توجه و بیشتری داشتند.

Carbajal می گوید:” تشخیص این که آیا نوزادان درد دارند سخت است.

“تقریبا همه ی مطالعات قبلی، گریه کردن را به عنوان ابزار اصلی برای سنجش درد به کار برده اند. او اضافه می کند که: “اما هرچند گریه کردن رابطه ی نزدیکی با درد دارد ولی نوزاد، فقط با گریه کردن، درد را نشان نمی دهد. ما باید به واکنش هایی نظیر تغییرهای رفتار، تغییر در متغیر های فیزیولوژیکی، یا انتشار هورمون های مربوط به استرس( مثل کورتیزول ) برای پی بردن به درد تکیه کنیم. حالت های صورت، حرکات اعضای بدن و حالت های صدا.”

Carbajal می گوید: “هرچند پستانک ها از درد نوزادان کم کردند، ولی هنوز میزان درد نسبتا بالا بود.

بنابراین ما پی می بریم که با وجود این که شربت های شیرین، در کم کردن درد نوزادان موثر است، اما آن شربت ها بی عیب و کامل نیستند. نویسنده های مقاله افزودند: “هجوم سریع این اثر، قاطعانه اظهار می کند که راه حل، حضور ساده ی محلول شیرین در دهان به جای فرو بردن آن بود. آن ها ذکر کردند که همچنین گلوکز در بیمارستان ها به صورت آماده در دسترس است، در حالی که ساکارز این طور نیست.

هنگامی که نویسندگان مطمئن نبودند که چرا پستانک های شیرین نتیجه بخش اند، گمان کردند که “غلبه احساسی” در هنگام مکیدن ممکن است توجه نوزادان را از درد منحرف کند. همچنین، عمل مکیدن نوعی احساس تسلط به نوزادان می بخشد.

Carbajal می گوید: ” کارهای درمانی جزئی در نوزادان رایج است و بی حسی در این زمینه خیلی کم استفاده می شود.”

او افزود: “دادن یک پستانک به نوزاد برای مکیدن، دادن شربت های خوراکی مثل شربت های غلیظ گلوکز یا ساکارز یا حتی بهتر آغشته کردن پستانک با یک شربت شیرین، روش های ساده، غیر تهاجمی و بی خطر هستند که می تواند درد را در نوزادان در طول کارهای درمانی جزئی( مثل آمپول زدن و… ) کم کند. ما فهمیدیم که این روش های ساده برای کارهای تهاجمی تر و درنتیجه دردناک تر مناسب نیستند.”

نتیجه گیری:

برای نوزادانی کارهای درمانی جزئی دارند، مثل گرفتن نمونه مایع نخاعی یا تزریقات، مکیدن یک پستانک با پوشش شیرین می تواند درد را بهتر از خوردن  شربت های شیرین کم کند.
هرچند پستانک شیرین از درد به طور قابل توجهی کم کرد، اما هنوز میزان درد نسبتا بالا بود. پس این روش نباید برای فرآیندهای تهاجمی تر( مثل جراحی ها ) استفاده شود.
محققان بیان می کنند که غلبه احساسی در مکیدن توجه نوزاد را از درد منحرف می کند یا این که عمل مکیدن نوعی احساس تسلط به نوزاد می بخشد.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع :salamati.ir

مطالب مرتبط :   مصرف زیاد کباب و سرطان کلیه
پرستار بیمار در منزل, پرستار سالمند, پرستار کودک, نگهداری از کودک, نگهداری سالمند
نوشتهٔ پیشین
اعتیاد والدین و اثرات منفی بر کودکان
نوشتهٔ بعدی
متخصصان تغذیه چطور لاغر می مانند

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

روغن زیتون چیست؟

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

کودک و این نوشیدنی ها

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خرید لباس برای کودکان

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستار کودک دو زبانه یوسف آباد

پرستار کودک دو زبانه یوسف آباد

انجام تزریقات ازگل

تزریقات در نیاوران

امور منزل مترو محلاتی

امور منزل مترو تجریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!