لکه خون درون تخم‌مرغ

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

همه ما انتظار داریم بعد از شکستن تخم‌مرغ با سفیده شفاف و زرده روشن مواجه شویم.

لکه خون در تخم مرغ نشانه چیست؟

گاهی اوقات لکه خون درون تخم‌مرغ می‌بینیم. در این مواقع، لکه خون در تخم‌مرغ واقعا آزارمان می‌دهد و ما را نسبت به خوردن چنین تخم‌مرغی نگران می‌کند.

لکه‌های خون به‌علت ۲ اتفاق در روند شکل‌گیری تخم‌مرغ ایجاد می‌شوند؛ شکستن یک رگ خونی در سطح زرده یا بریده شدن آن در دیواره لوله تخم‌بر. برخلاف باور رایج، این لکه‌ها اصلا نشان‌دهنده آلودگی یا مشکلات دیگر در تخم‌مرغ نیستند. درواقع، این تخم‌مرغ‌ها از نظر ارزش تغذیه‌ای هیچ تفاوتی با تخم‌مر‌غ‌های دیگر ندارند.

کافی است لکه خون را با قاشق یا چاقو از تخم‌مرغ جدا کنید و بقیه تخم‌مرغ را به ‌راحتی بپزید. شکستن تخم‌مرغ در ظرف جداگانه پیش از مخلوط کردن آن با مواد غذایی دیگر، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا لکه‌های خون یا پوست تخم‌مرغ را کاملا جدا کنید.

 مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان، از شهروندان خواست ماهی‌ را به صورت فله‌ای و بدون بسته‌بندی خریداری نکنند.

ماهی فله‌ای نخرید

 دکتر محمد کاظم‌زاده اظهار کرد: برخی فروشندگان دوره‌گرد، در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی در چرخ‎های دستی و وانت‎های یخچال‏‌دار، ماهی عرضه می‎کنند که مردم باید به نحوه خرید این محصول دقت لازم را داشته باشند.وی اضافه کرد: البته نحوه برخورد با تخلف‎ این فروشندگان سیار بر عهده دامپزشکی است؛ اما به لحاظ بهداشتی توصیه می‎شود مردم بدون اطلاع دقیق از نحوه تهیه و نگهداری ماهی‌ها نسبت به خرید اقدام نکنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: بهتر است مردم ماهی‎هایی را خریداری کنند که دارای بسته‎بندی مناسب کارخانه‎ای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.دکتر کاظم‎زاده، بهترین جایگاه برای خرید ماهی را مراکز رسمی مورد تأیید نهادهای نظارتی دانست و گفت: فروشگاه‎های مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی برای خرید محصولات دریایی پیشنهاد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: محصولات شیلاتی مانند ماهی در مقایسه با سایر مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی برخوردار هستند؛ ضمن اینکه نگهداری آنها نیاز به دمای انجماد استاندارد دارد.مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود: توزیع این محصولات در شرایط غیربهداشتی به طور قطع ناقل بیماری‏‌های مختلف به مصرف‎کننده است و توصیه می‏‌شود مردم از خرید ماهی و سایر محصولات شیلات از دستفروشان خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم تا حد امکان از خرید مر‎‎ های بالای یک هزار و ۸۰۰ گرم خودداری کنند، گفت: بهترین وزن مرغ مصرفی بین ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ گرم است.دکتر کاظم‎زاده خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مرغ‎های زیر یک هزار و ۸۰۰ گرم از رشد طبیعی و تغذیه مناسب و اصولی برخوردار هستند.

وی با اشاره به آغاز طرح ملی توزیع مرغ متناسب با استاندارد بین ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ گرم در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این طرح، تولیدکنندگان گوشت مرغ ملزم به رعایت اندازه زیر یک هزار و ۸۰۰ گرم هستند که در صورت تحقق این موضوع به علت تجمع چربی کمتر در مرغ‌ها به طور قطع در سلامت مردم تأثیرگذار است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود: افرادی که می‎‏‎خواهند مقدار چربی غذای خود را کم کنند، می‎‎‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز پروتئین بدن را تأمین می‎‌کند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی مراکز عرضه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مراتب را از طریق شماره تماس ۳۸۳۸۱۹۰۲ به مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گزارش دهند.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   مو و دانستنی های آن
پرستار بیمار در منزل, پرستار سالمند, پرستار کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
فواید گندم سبوس‌دار حلیم
نوشتهٔ بعدی
ماهی‌ فله‌ای و بدون بسته‌بندی خریداری نکنند

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

حقایق تغذیه‌ای برای مغزها و مواد مغذی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

افزایش کالری سوزی و در نتیجه کاهش وزن

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چقدر باید لیمو ترش مصرف کرد

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

انجام خدمات آشپزی و نظافتی در جردن

انجام خدمات آشپزی و نظافتی در جردن

مراقبت از سالمند پارکینسونی در منزل

مراقبت از سالمند پارکینسونی در منزل

پرستار کودک دو قلو میدان رسالت

پرستار کودک دو قلو میدان رسالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!