امکانات زیادی برای تفریح و سرگرمی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

بازی و تفریح با دست خالی و بدون اسباب بازی

ممکن است وسایل و امکانات زیادی برای تفریح و سرگرمی در منزل نداشته باشید، یا آنهایی که در دسترس هستند برایتان  تکراری و خسته‌کننده شده باشند.

بازی و تفریح با دست خالی و بدون اسباب بازی

ما این مژده را به شما می‌دهیم که برای خوش‌گذرانی و لذت بردن به هیچ عنوان احتیاجی به صرف هزینه و خرید وسایل جدید ندارید. تنها چیزی که شما به آن احتیاج دارید کمی خلاقیت و قوه تخیل  است.

۱- علایق خود را بیابید و ابتکار داشته باشید

با خودتان صادق باشید و دریابید که واقعا از چه چیزی یا انجام چه کاری لذت می‌برید. آیا حیوانات را دوست دارید؟ آیادوست دارید پزشک یا آتش‌نشان شوید؟ آیا فضانورد بودن شما را هیجان‌زده می‌کند؟ هیچ محدودیتی برای تصورات و آرزوهای شما وجود ندارد. حتی می‌توانید نقش یک شخصیت یا موجود خیالی را برای خود درنظر بگیرید، یا تصوراتی از وقوع پدیده‌‌های‌ غیر ممکن داشته باشید. می‌توانید فردی را یک روزه مشهور یا ثروتمند کنید. شما باید به قوه تخیل خود آزادی کامل بدهید.

۲- به محیط اطراف خود توجه کنید

معمولا فضای داخل منزل را برای تفریح در نظر می‌گیرید؟ یا اینکه ترجیح می‌دهید در حیاط منزل یا پارک وقت آزاد خود را بگذرانید. آیا داخل منزل را امن‌تر و مناسب تر می‌دانید؟ آیا حیاط بزرگی دارید؟ آیا در اطراف منزلتان پارک بزرگ و مناسبی وجود دارد؟ آیا اتاق یا قسمت مشخصی از منزل را برای بازی در نظر گرفته‌اید؟ درنظر بگیرید که چه وسایل و امکاناتی در اختیار دارید و مطابق با آنها یک محیط بازی ایده‌آل برای خود مهیا کنید.

اگر در داخل منزل هستید می‌توانید با صندلی‌های راحتی و کاناپه‌ها برای خود کشتی دزدان دریایی یا برج یایک قلعه بسازید. تصور کنید در حال دریانوردی در دریا‌های وسیع یا پرواز بر فراز آسمان‌ها هستید. از همه وسایل موجود در منزل کمک بگیرید. می‌توانید از انواع وسایل موجود در آشپزخانه استفاده کنید و یک گروه موسیقی برای خود تشکیل دهید و شب هنگام برای اعضای خانواده کنسرت برگزار کنید.

در فضای خارج از منزل نیز می‌توانید بازی‌های تخیلی زیادی داشته باشد و لذت ببرید. می‌توانید با توپ‌های تنیس، توپ فوتبال و گچ روی زمین اشکال و محدوده‌هایی برای خود ترسیم کنید و در داخل آن به پریدن و جست و خیز و دویدن بپردازید و لذت ببرید.

۳- برای بازی‌های تخیلی خود نامی انتخاب کنید

این کار یادآوری بازی‌ها را برایتان ساده‌تر می‌کند. وقتی خودتان بازی و تفریحی را ابداع می‌کنید آن خلاقیت منحصر به فرد شما به حساب می‌آید و یادآوری و تکرار آن مطمئنا برای شما رضایت بخش خواهد بود.

سفر اکتشافی:

اگر شما یک فضای مناسب برای تفریح و بازی در خارج از منزل دارید می‌توانید در داخل چمن‌ها خم شوید و وانمود کنید که در حال تماشای حیوانات هستید. با احتیاط به اطراف حرکت کنید به طوری که باعث ترسیدن و فرار حیوانات نشوید. مانند یک مجری تلویزیونی که در حال تهیه  یک برنامه مستند حیات وحش است رفتار کنید و مطالب رابرای بینندگان توضیح دهید.

اگر با دوستانتان در حال انجام این بازی مهیج هستید آنها میتوانند نقش حیوانات یا همکاران شما یا سایر افرادی که در حال سیاحت و گردش و عکس گرفتن هستند را بازی کنند. اگر حیوانات اهلی در اطراف شما هستند وانمود کنید که آنهاحیوانات وحشی بوده و بازی خود راروی آنها متمرکز کنید.

سفر سیاحتی:

شما می‌توانید تصور کنید که در حال سفر به نقاط مختلف جهان هستید. در اطراف گردش کنید و طوری رفتار کنید که انگار همه چیز برایتان جدید و تازه و مهیج است و تمامی آنها واقعی و حقیقی هستند. در تخیلات شما یک پرچین می‌تواند دیوار چین، یک درخت برج ایفل، فضای اطراف شما چمنزارهای آفریقا یا دشت‌های هموار آمریکا باشد. شما مایلید در این محیط‌های جدید چه کارهایی انجام دهید؟

به یک رستوران بروید و غذاهای جدید و محلی آن منطقه را امتحان کنید یا دوست دارید وقت خود را به تماشای طبیعت وحشی اطرافتان اختصاص دهید؟ شما کاملا آزاد هستید و قادر به انجام هر کاری که اراده کنید می‌باشید.

با قوه تخیل خود می‌توانید یک جعبه کوچک مقوایی را به یک ماشین مسابقه، سفینه فضایی، یک میز کار ، یک جعبه ابزار یا هر چه که اراده شما باشد تبدیل کنید. می‌توانید قسمت‌هایی از جعبه کارتنی را به شکل درب یا پنجره برش دهید با روی جعبه نقاشی بکشید و به دلخواه خود آن را تزیین کنید. در این بازی و سرگرمی‌های تخیلی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

شما می‌توانید هر وسیله‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید و با تخیل خود آن را به هرچه که مایل هستید تبدیل کنید و از این کار لذت ببرید. فقط خلاق باشید و لذت ببرید. به دوران کودکی خود باز گردید و همانند یک کودک شاداب و سرخوش از همه چیز لذت ببرید.با تخیل و تصورات خود شما قادر به انجام هر کاری که برایتان لذت بخش و مفرح است خواهید بود. شما می‌توانید از مطالب بالا ایده بگیرید و خودتان سرگرمی‌های جدیدی ابداع کنید.

دکتر بازی:

اگر در فضای داخل منزل با دوستان یا اعضای خانواده خود قصد تفریح و سرگمی را دارید، می‌توانید یک نفر نقش دکتر و بقیه نقش بیمار را بازی کنند. به عنوان مثال فردی که نقش بیمار را بازی می‌کند روی تخت، کاناپه یا حتی زمین دراز بکشد و فردی که نقش پزشک را ایفا می‌کند با ابزار و وسایل خیالی بیمار را معاینه، درمان یا حتی جراحی کند. افراد می‌توانند به نوبت نقش بیمار و پزشک را بازی کنند.

از لباس‌‌ها کمک بگیرید:

لباس‌های مختلف را بپوشید و در نقش‌های مختلف ظاهر شوید. نقش هنرپیشه مورد علاقه‌‌تان را بازی کنید. صحنه ‌ای از فیلمی را که به آن علاقه دارید بازسازی کنید و لذت ببرید. از بالش ها وکوسن ‌های کاناپه در خلق فضای مطلوب خود می‌توانید کمک بگیرید.

 

مطالب مرتبط :   مراقبت و کارکردن با کودک اوتیسم ، نوشهر

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع :salamati.ir

پرستار بیمار, پرستار سالمند در منزل, پرستار کودک در منزل, نگهداری از کودک, نگهداری کودک در منزل
نوشتهٔ پیشین
هنردرمانی در کودکی و نوجوانی
نوشتهٔ بعدی
غذایی هایی که برای کودکان مفید نیست

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

با موز می توانید زودتر به لاغری برسید

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

با جعفری تازه به سدیم نیازی نداریم

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

راه رسیدن به دندان هایی سفید

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

امور منزل و آشپزی خیابان فرشته

امور منزل و آشپزی خیابان فرشته

پرستاری از نوزاد درمنزل ، ولنجک

پرستاری از نوزاد درمنزل ، ولنجک

همراه بیمار آقا در بیمارستان شریعتی

همراه بیمار آقا در بیمارستان شریعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!