مراقبت از سالمند و چک کردن فشار خون و قند خون

مراقبت از سالمند و چک کردن فشار خون و قند خون

 

نام فایل : خانم طلوعی


توضیحات : مراقبت از سالمند خانومی که فعلا از توالت فرنگی سیار باید استفاده کنین براش، فشار خون و قند خون هم باید چک کنین براش، شوهرش هم منزل هستن .


پرستاری سالمندان

پرستاری سالمندان (به انگلیسی: Geriatric nursing) یک تخصص در پرستاری است که به ارائه خدمات پرستاری به سالمندان و افراد پیر می‌پردازد.عموماً سالمندی به بازه سنی بالای ۶۰ تا ۶۵ سال گفته می‌شود. این تغییر که با گذشت زمان حاصل می‌شود جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد. امروزه در همه کشورها از جمله در ایران جمعیت سالمندی به صورت چشمگیری افزایش یافته‌است و به همین روی مراقبت از سالمند نیز اهمیت یافته‌است.

یک خانم سالمند

درون کشورهای توسعه یافته جهان مشاهده میکنیم که خدمات پرستار منزل و مراقبتی از سالمندان به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده و علمی صورت میگیرد ، فردی که به عنوان پرستار سالمند یا پرستار کودک در منازل مشغول به کار می‌شود به شرح وظایف خود مسلط است و قادر است خدمات خود را به صورت کاملا اصولی ارایه کند. از دیگر جهت، آموزش‌هایی که پرستاران و مراقبین در چنین کشورهای در حال توسعه دیده‌اند باعث می‌شود خانواده سالمندان و کودکان به آن‌ها اعتماد لازم جهت سپردن امور سالمند خود را داشته باشند.

در ایران ارایه خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل بیشینه طولانی ندارد و اگر پرستاران سابقه هم داشته باشد به صورت کاملا سنتی بوده‌است ، سال‌هاست که حرفه و ایده امور پرستار سالمند در منزل و مراقب سالمند در منزل به همین شکل در ایران رواج دارد .

وظایف پرستار سالمند

سالمندان گروه خاصی از افراد جامعه هستند که مانند سایر اقشار جامعه نیازهای مختص سن خود را دارند و مراقبت از این افراد نیازمند شناخت و تخصص بالاست. در کشور ما، جمعیت سالمند روز به روز افزایش می یابد و به همین دلیل نیازهای مراقبتی، رفاهی و اجتماعی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه با صنعتی شدن جامعه سنتی ما و مشغله فراوان و بیشتر شدن دغدغه کاری، مراقبت از سالمند برای اعضای خانواده میسر نیست و آن‌ها به تنهایی نمی توانند از سالمند خود نگهداری کنند. در نتیجه خدماتی در جامعه تحت عنوان خدمات پرستار سالمند شکل گرفته‌است. پرستار سالمند فردی است که با ویژگی‌های مربوط به این دوران و روحیات و ویژگی‌های آن‌ها کاملا آشناست و به صورت علمی آموزش دیده است. به دلیل تجربه زیاد و تسلط بالای این پرستاران به وظایف، خانواده‌ها به راحتی می توانند به آن‌ها اطمینان کنند و سالمندان خود را به آن‌ها بسپارند. مهم‌ترین وظایف پرستاران افراد میانسال را می‌توان در پنج گروه خلاصه کرد: وظایف مربوط به بهداشت سالمند، وظایف مربوط به سلامتی جسمی، وظایف مربوط به سلامت روحی روانی، وظایف مربوط به تغذیه، وظایف مربوط به امور منزل .(منبع)


حقوق : 2.500.000 تومان


ساعت کاری : 9 صبح تا 6 عصر


محدوده : مرزداران


تاریخ : دوشنبه / 15 مهر 1398


مراقبت از سالمند و چک کردن فشار خون و قند خون

برای تماس با پرستار سلام ، شماره زیر را لمس کنید.

88499404


محتوای مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

همراه بیمار در بیمارستان اختر

همراه بیمار در بیمارستان دانشوری

نگهداری از کودک در منزل ، خیابان هنگام

نگهداری از کودک در منزل ، خیابان هنگام

همراه بیمار در بیمارستان سردار سلیمانی

همراه بیمار در بیمارستان بقیه الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!