پرستاری از کودک دوقلو پونک

نگهداری از نوزاد دوقلو سعادت آباد

پرستاری از کودک دوقلو پونک _ دوقلو یا همزاد به دو فرزندی می‌گویند که از یک دوره بارداری به دنیا می‌آیند. دوقلوها را می توان به دو گروه تقسیم‌بندی نمود. منوزایگوتیک (همسان) که به دوقلوهایی گفته می‌شود که از یک تخمک لقاح یافته که بعد از تقسیم به دو جنین تبدیل شده‌است، باشند و دیزایگوتیک (غیر همسان) که به معنای دوقلوهایی است از دو تخمک جدا که توسط دو اسپرم جداگانه لقاح یافته‌اند متولد شوند.

👶🏻👶🏻 پرستار کودک دوقلو در منزل : آقای بهادری

📌 ﷽ : بدون امور منزل، مراقبت از دوقلو 1.5 ساله، مادر تا 3 سرکار هستن، شخصی که نزدیک باشه و از اتوبوس و مترو استفاده نکنه

💸 حقوق : 3.400.000 تومان (حقوق رو شاید بشه بیشتر کرد)

⏰ ساعت کاری : 8 صبح تا 5 عصر

🏠 محدوده : پونک

✅ ۰۲۱۸۸۴۹۹۴۰۴ ✅

پرستاری از کودک دوقلو پونک
پرستاری از کودک دوقلو پونک

دوقلو

دوقلو یا همزاد به دو فرزندی می‌گویند که از یک دوره بارداری به دنیا می‌آیند. دوقلوها را می توان به دو گروه تقسیم‌بندی نمود. منوزایگوتیک (همسان) که به دوقلوهایی گفته می‌شود که از یک تخمک لقاح یافته که بعد از تقسیم به دو جنین تبدیل شده‌است، باشند و دیزایگوتیک (غیر همسان) که به معنای دوقلوهایی است از دو تخمک جدا که توسط دو اسپرم جداگانه لقاح یافته‌اند متولد شوند.

مطالب مرتبط :   مربی دوزبانه برای کودک هفت ساله ، ولنجک

دوقلوهای همسان

دوقلوهای همسان یا دوقلوهای تک تخمکی (به انگلیسی: Monozygotic (“identical”) twins) به دوقلوهایی گفته می‌شود که از یک تخمک واحد به وجود آمده باشند لذا ماده ژنتیکی و خصوصیات ارثی آن‌ها مثل هم است. دوقلو یا همزاد به دو فرزندی می‌گویند که از یک دوره بارداری به دنیا می‌آیند.

دوقلوها می‌توانند تک تخمکی یا همسان باشند یا دوتخمکی و غیر همسان. قطعاً در هنگام حاملگی دوقلوهای تک تخمکی جنسیت مشابه دارند ولی ممکن است جفت یا کیسه آمنیوتیک واحد یا جدا داشته باشند.

پرستاری از کودک دوقلو پونک

نگهداری از کودک

نگهداری از کودک یا تیمار فرزند  دربرگیرندهٔ غذا دادن، خواباندن، شستن، گرفتنِ ناخن و دیگر کارهایی است که به‌دست سرپرستان یا فردی استخدام‌شده برای یک کودک انجام می‌شوند.

بند ناف

پس از زا، بندِ نافِ نوزاد (از نزدیکیِ بدن) بسته شده و بریده می‌شود. جای بریدگی را، باید تا آنجا که می‌توان، تمیز و خشک نگه داشت. معمولاً تا یک هفته زمان می‌برد تا بندِ ناف، خشک شود و بیفتد. همچنین، بازسازیِ جای افتادنِ آن، می‌تواند چند روز زمان ببرد.

تا هنگامی که بندِ ناف نیفتاده است، نباید از حمامِ وان استفاده شود. همچنین، از پوشاندنِ زیرپوش‌های سرهمی، باید پرهیز کرد. پوشک را نیز باید زیرِ بندِ ناف بست، تا جریانِ هوا برای خشک کردنِ آن بس باشد، و همچنین ادرار با آن برخورد نکند. البته، این طبیعی و نرمال است که شاید هنگامِ افتادنِ بندِ ناف، پوشک کمی خونی شود.

مطالب مرتبط :   مراقبت از نوزاد 6 ماهه بهمراه امور منزل ، میدان ونک

در هوای گرم، بهتر است که تنها یک پوشک و یک تی‌شرتِ آزاد به نوزاد پوشانید؛ به این انگیزه که هوا جریان داشته باشد و بندِ ناف زودتر خشک شود.

همواره گوش‌زد می‌شود که جای بندِ ناف، با یک تکه سوآب پنبه‌ای (مانندِ گوش‌پاک‌کن) یا گازِ آغشته به الکل، روزی یک یا دو بار پاک شود. بسیاری از پزشکان به این روش باور دارند؛ ولی امروزه برخی باور دارند که بهتر است، بی هیچ اقدامی، صبر کنیم تا بندِ ناف به‌خودیِخود خشک شود. بهتر است این را با دکترِ کودک در میان گذاشت.

نشانه‌های عفونت، گرچه نادر هستند، می‌توانند دربرگیرندهٔ آماس (برآمدگی)، قرمزی، تب، یا تودهٔ چرک در جای بندِ ناف باشند؛ بنابراین، اگر نافِ کودک دچارِ قرمزی یا سوزش شد، یا شروع به آب‌دادن کرد، باید به دکتر گزارش شود.

 

 

نگهداری از کودک, نمونه کارها
نوشتهٔ پیشین
پرستار کودک در منزل ستارخان
نوشتهٔ بعدی
مراقبت از کودک در منزل شریعتی

محتوای مرتبط

مراقبت از دختر 9 ساله اوتیسم در منزل ، گیشا

مراقبت از دختر 9 ساله اوتیسم در منزل ، گیشا

مراقبت از کودک 2.5 ساله ، پونک

مراقبت از کودک 2.5 ساله ، پونک

استخدام مربی کودک 4 ساله

استخدام مربی کودک 4 ساله

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

امور منزل و آشپزی برای پدر و دو نوجوان ، سعادت آباد

امور منزل و آشپزی برای پدر و دو نوجوان ، سعادت آباد

نگهداری از کودک شوش

نگهداری از کودک صادقیه

همراه بیمار در بیمارستان فیاضض بخش

همراه بیمار در بیمارستان فیاضض بخش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!