علت افتادگی پلک

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

ازنظر زیباشناسی چشم‌ها مهم‌ترین جزو صورت هستند. پف و سیاهی دور چشم ظاهری خسته به افراد می دهد ، چشم‌ها نشان‌دهنده سن فرد و منعکس‌کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند.

درباره افتادگی پلک چه میدانید؟

متأسفانه چشم‌ها و پلک‌ها زودتر از سایر اجزای بدن ، علائم پیری را نشان می‌دهند. به دلیل همین حساسیت ، هرروز افراد بسیاری با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند. عمل جراحی پلاستیک پلک‌ها که اصطلاحاً بلفاروپلاستی نامیده می‌شود، برای برداشتن پف زیر چشم، درمان سیاهی دور چشم، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آن‌ها طراحی شده است .

اگر چین‌وچروک پلک بالا زیاد باشد ، پوست اضافه بر روی مژه‌ها می‌افتد و میدان دید محیطی فرد را محدود می‌کند. قسمت بالایی و خارجی میدان دید بیشتر از سایر قسمت‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد . این محدودیت دید ممکن است به هنگام مطالعه و رانندگی مزاحمت ایجاد کند. بدیهی است که انجام بلفاروپلاستی “جراحی زیبایی پلک” در چنین فردی، علاوه بر اینکه وضعیت چشم‌ها و پلک‌های وی را زیباتر می‌کند، محدودیت میدان بینایی وی را نیز برطرف می‌کند.

علت افتادگی پلک

افتادگی پلک علت‌های بسیار متفاوتی دارد. این بیماری بر ماهیچه‌های پلک اثر می‌گذارد و باعث می‌شود که این ماهیچه‌ها قدرت کافی را برای بلند کردن پلک نداشته باشند. افتادگی پلک می‌تواند بعد از آسیب دیدگی پلک یا آسیب به ماهیچه‌های آن و یا حتی آسیب دیدگی عصب‌هایی که این ماهیچه‌ها را کنترل می‌کنند،

یعنی عصب سوم مغزی که عصب حرکتی چشمی نیز نامیده می‌شود، ایجاد شود. در برخی از افراد این بیماری از زمان تولد وجود دارد. برای این دسته از افراد توصیه می‌شود که عمل جراحی پلک هر چه زودتر انجام شود تا با گذشت زمان موجب بروز بیماری‌های خطرناک‌تر در کودک نشود. اگر افتادگی پلک در کودکان زود درمان نشود،

ممکن است کودک دچار تنبلی دائمی چشم یا آمبلیوپیا گردد. در این صورت حتی اگر بعد از بروز تنبلی چشم، عمل پلک چشم انجام شده و پلک کودک بلند شود، هر چقدر هم که این عمل موفق باشد، بینایی کودک هیچ گاه به حالت طبیعی باز نخواهد گشت. به علاوه افتادگی پلک می‌تواند یکی از علائم بیماری‌های دیگری از قبیل دیابت، تومور مغزی یا میاستنی گراویس (ضعف شدید عضلانی) باشد.

علائم افتادگی پلک

افتادگی پلک عارضه شایعی است که می‌تواند باعث کاهش میدان دید در فرد مبتلا شود. افتادن پلک ممکن است به طور ناگهانی و یا به صورت تدریجی در طی یک دوره زمانی ایجاد شود. معمولاً افرادی که به افتادگی پلک مبتلا هستند، بیان می‌کنند که برای باز نگه داشتن پلک‌های خود مشکل دارند و این باعث ایجاد مشکلاتی برای خواندن و دیدن اشیاء و صحنه‌های محیط اطراف می‌شود. این افراد غالباً برای جبران کاهش دید ناشی از افتادگی پلک سعی می‌کنند ابروهای خود را بالا ببرند تا از این طریق پلک‌ها را بلند کنند.

کاندیدهای مناسب برای جراحی افتادگی پلک

آیا شما همیشه احساس می‌کنید که چشمانتان خسته است؟
آیا احساس می‌کنید که برای کاهش خستگی باید به طور سریع پلک بزنید؟
آیا گاه و بیگاه مشاهده می‌کنید که پلک بالایی شما پایین افتاده است؟
آیا یکی از چشم‌های شما کوچکتر از چشم دیگر به نظر می‌رسد و یا احساس می‌کنید که اندازه چشم‌های شما متفاوت است؟
آیا یکی از ابروهای شما بالاتر از ابروی دیگر به نظر می‌رسد؟
اگر پاسخ شما به هر یک از سؤالات فوق مثبت است، احتمالاً شما به افتادگی پلک مبتلا هستید. در این عارضه که تحت عنوان بلفاروپتوز نیز شناخته می‌شود، پلک بالایی چشم به طور غیر معمولی پایین قرار می‌گیرد. هر چند به نظر می‌رسد که این بیماری دردسر زیادی برای فرد مبتلا ایجاد نمی‌کند، اما واقعیت آن است که می‌تواند مشکلات بسیار جدی به دنبال داشته باشد. ممکن است شما برای جلوگیری از خطرناک شدن این بیماری و بروز سایر مشکلات مرتبط با آن نیاز به انجام جراحی افتادگی پلک داشته باشید. عوارض ناشی از افتادگی پلک می‌تواند هم از نوع عملکردی مانند خستگی، سردرد و کاهش بینایی و هم از نظر زیبایی شامل تأثیر منفی بر چهره شما باشد.

جراحی افتادگی پلک

افتادگی پلک عارضه‌ای است که بر وضعیت پلک بالایی چشم اثر می‌گذارد و باعث افتادن آن می‌شود. عمل جراحی که برای درمان و رفع افتادگی پلک انجام می‌شود شامل ایجاد یک برش کوچک در درون پلک و کوتاه کردن عضله پلک (جراحی برش عضله لواتور) و یا متصل کردن پلک به عضله پیشانی (جراحی اسلینگ) می‌باشد. هر دوی این روش‌ها باعث بلند شدن پلک بالایی می‌شوند.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   موهای خود را کمتر بشویید
پرستار سالمند, پرستار سالمند در منزل, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
انتقال عفونت قارچی پوست
نوشتهٔ بعدی
زگیل تناسلی را چگونه بشناسیم

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چریش

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چند شاخه شدن موها يا همان موخوره

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چه خالی را برداریم؟

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

کارگر در منزل ظفر

آشپزی و امور منزل ولنجک

همراهی در بیمارستان شریعتی

همراهی در بیمارستان شریعتی

همراه بیمار خانم در منزل ، شهر ری

همراه بیمار خانم در منزل ، شهر ری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!