مراقبت از دختر 11 ساله ، سید خندان

مراقبت از دختر 11 ساله ، سید خندان

نام فایل : خانم تهرانی


توضیحات :  مراقبت از دختر 11 ساله که با پدرش زندگی می کنه بهمراه نظافت و آشپزی، پرستار اتاق جدا داره، پرستاری 30 تا 40 سال .


حقوق : 3.200.000 تومان


ساعت کاری :  شبانه روزی


آدرس : سید خندان


تاریخ : چهار شنبه / 4 دی 1398


برای تماس با پرستار سلام ، شماره زیر را لمس کنید.

8849940


آگاهی هایی در رابطه با رشد کودک:

هدف از این مطلب کمک به والدین برای مراقبت از کودکان و تشخیص مراحل طبیعی رشد کودک و انجام فعالیت های متناسب با سن کودک برای رشد کودک می باشد. هر کودک

مراقبت از دختر 11 ساله ، سید خندان
مراقبت از دختر 11 ساله ، سید خندان

منحصر به فرد و خاص است و نرخ رشد در کودکان به طور معمول ممکن است با دیگر کودکان متفاوت باشد، و هر کودکی می تواند رشد «سریع» و یا «آهسته» در حیطه های مختلف رشد، و زمان های متفاوتی برای رشدش داشته باشد. این توصیف ها صرفا در رابطه با رشد طبیعی کودک متناسب با سن وی است. اگر کودک شما رفتارهای رشدی «عادی» ندارد هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

افزایش توانایی مغز

بر اساس نظریه پیاژه سن 11 سالگی دوره ی اغازی تفکر عملیات صوری شناخته شده است. فرزند شما در حال حاضر مانند بزرگسالان قادر به استدلال مسائل است، در این سن او بهتر می تواند ارتباط بین ایده ها و نظریات را با تجربه های واقعی درک کند. مثال فرسایش ساحلی را در نظر بگیرید. به عنوان یک کودک، احتمال دارد که کودک در طی اردوی کلاسی برای مدرسه این مفهوم را به دلیل مشاهده درک کرده  باشد. اما اکنون او می خواهد در مورد تصمیماتی مانند خرید مواد غذایی یا انتخاب مسیر رانندگی بداند اگرچه انها را مستقیما  تجربه نکرده است. برنامه های درسی برای این گروه سنی کمتر ملموس بوده  مانند منظومه شمسی، تاریخ و جبر، و برای به چالش کشیدن ذهن کودک برای توجه به نظریات جدید و سوالاتی در مورد نظریات قدیمی است. بنابراین سوالاتی که کودک از بزرگسلاان می پرسد نباید جای شگفتی داشته باشد سوالاتی که برخی مواقع ممکن است بی احترامی و بی ادبی به نظر برسد. ولی شما باید به این سوالات به عنوان کنجکاوی نگاه کنید، او می خواهد توانایی شناختی جدید خود را رشد دهد. این مسئله می تواند به شما کمک کند که بدانید که کودک در رابطه با مسائل بسیار هیجان زده و کنجکاو است تا جایی که این ویژگی او می تواند او را جسور نشان دهد.

با توجه به ظرفیتی که او برای تجربه ی چیزهای جدید دارد، او لغات جدیدی را از رسانه های مختلف و مکالمات دریافت می کند. شما می توانید انتظار داشته باشید که کودک در این سال 4 هزار تا 5 هزار کلمه ی جدید را یاد بگیرد، بنابراین سعی کنید که او را عقب نگه ندارید و خودتان در این رابطه برای کودک توضیحات لازم را ارائه دهید.

رشد جسمانی

تنوع گسترده ای در میان کودکان در این سن وجود دارد که برای انتقال از کودکی به بزرگسالی غیر قابل اجتناب است. جهش رشدی در سن 11 سالگی طبیعی است، و همراه با افزایش اشتها و انرژی می باشد. برای رشد خواب بیشتری مورد نیاز است، در حالیکه بلوغ شروع می شود، او اگربه خواب بیشتری نیاز داشته باشد بیشتر در رختخواب می ماند، و این نیاز اضافه را با داشتن ساعات اضافه ی خواب در آخر هفته ها دریافت می کند. داشتن یک دوست می تواند باعث شود که او در تمام طول شب بیدار باقی بماند، بازی های کامپیوتری، خوردن هله هوله و داشتن رابطه ی عاشقانه در دایره ی روابط اجتماعی می تواند باعث شود که کودک خواب کمتری داشته و در تمام طول شب بیدار بماند.

رشد جنسی ثانویه کودک مانند موهای زائد، تغییر صدا رخ میدهد یا ممکن است او از اینکه از دوستانش در این رابطه عقب بماند خجالت زده باشد. از این مسئله اطمینان حاصل کنید که به او اطلاعات کافی در این زمینه که چه اتفاقی قرار است در بدن او رخ دهد را برسانید. در نتیجه کودک با دیدن اتفاقاتی مانند احتلام شدن یا نعوظ در طول روز به این فکر نمی افتد که دارد برای او اتفاق بدی می افتد. همان طور که، دختران در این سن رشد سینه ها را تجربه می کنند و عادت ماهانه را شروع می کنند، که در ابتدا غیر منتظره و عجیب به نظر می رسد. که همه ی اینها ظالمانه ترین و غیر قابل پیش بینی ترین ترفندی است که مادر طبیعت برای فرد رقم می زند. ممکن است دو دوست نرخ رشد متفاوتی در درجات مختلف از یکدیگر داشته باشند، که ممکن است دلیل پایان دوستی این دو باشد. نوجوانان با کسانی که با انها بلوغ یکسانی دارند احساس راحتی بیشتری دارند، چه این رشد به لحاظ فیزیکی باشد و چه به لحاظ موارد دیگری.

روابط اجتماعی

دوستان، مطمئنا خیلی مهم هستند. دوستان می توانند راهنمای فرد برای مدل لباس پوشیدن، موسیقی و اینکه از چه کسی برای شروع دوستی شماره تلفن بخواهد باشند. دوستان فرد را به چالش می کشند که پا را فراتر از حوزه ی راحتی خود بگذارد. رفتار های ریسک پذیر می تواند دوستان را به دردسر بیاندازد.

صحبت های والدین یک کودک یازده ساله این است که از داشتن آنها خجالت زده است. مادرش نباید کاری کند که کودک جلوی همسالانش خجالت زده شود. کودک از والدین به خاطر اینکه جلوی جمع به او احترام می گذارد قدر دانی می کند، این اتفاق ممکن است برای شما عجیب غریب به نظر برسد. کودک همچنان به حمایت والدین نیاز دارد، البته، با خویشتن درگیر است و در رابطه با تصویر اجتماعی که از وی در ذهن دیگران ایجاد می شود دچار استرس می شود، و تصویر شما ممکن است با انچه استانداردهای وی است جور درنیاید.

نداشتن احساس خوب در مورد خود

یک پسر یازده ساله می تواند دست و پا چلفتی باشد، و احساس خوبی نسبت به خودش نداشته باشد. شما ممکن است او را در حال مجادله با خواهر برادر و یا دوستش ببینید و او کاری انجام می دهد که اشک خواهر و برادرش را در می آورد. این مسئله می تواند نشانه ی اعتماد به نفس پایین کودک باشد. سعی داشته باشید که نسبت به حساسیت های کودک اگاهی داشته باشید و محیط را برای او دلپذیرتر کنید. نسبت به نقطه ضعف ها و اشتباهاتش تاکید نداشته باشید و بر روی آنها تمرکز نکنید. او این نقطه ضعف ها را به خوبی درک می کند. سعی کنید برای پخت و پز یا بازی فوتبال با دیگران او را بیرون ببرید- یا هر فعالیتی که که هیچ ریسکی برای انتقاد نسبت به کودک در آنها وجود نداشته باشد، زیرا او به اندازه ی کافی خودانتقادی دارد. احساسات می توانند به شدت او را تحت تاثیر قرار دهند، بنابراین بهترین تاکتیک این است که موقعیت های احساسی دشوار را به سرعت رفع کنید و از بین ببرید. او به صورت دردناکی نسبت به مشکلات احساسی اش آگاهی دارد، تنها در تحلیل کردن دلایل آن خیلی خوب عمل نمی کند و به تنهایی نمی تواند از پس این نوع مشکلات براید و آنها را حل کند. برای برنامه ریزی، سازماندهی و تعیین هدف هنوز توابع مغز او به خوبی تا زمان بزرگسالی رشد نکرده اند.

تغییر استراتژی ها

کودکان در ابتدای نوجوانی در گذر از دوره ی کودکی هستند. همچنان که او بین سعی کردن و انجام کارها مانند یک فرد بالغ و اشتباهات و فعالی ت هایی که نشانه ی عدم بلوغ اوست، شما نمی دانید که چطور به او مسئولیت ها را واگذار کنید و چه پاسخی به فعالیت های او بدهید. این گذر از کودکی به بزرگسالی هم برای کودک و هم والدین آسان نیست. او کمک شما را می خواهد، ولی در مقابل آن مقاومت می کند. او می خواهد که دلایل شما را بشنود، پس از آن او به شما می گوید که طرز فکر شما صحیح نیست. او به شما می گوید که با او مثل یک بچه رفتار می کنید، سپس خیلی بچه گانه اوقات تلخی می کند. او می خواهد که جدی باشد، بعد کاری برخلاف جدیت انجام می دهد.

قوانین روشن و اتفاقاتی که به صورت مداوم رخ می دهند مثل همیشه مهم هستند. همانطور که امتیازاتی می توانند اضافه شوند، ممکن است او امتیازات را زمانی که کار درستی را انجام نمی دهد از دست بدهد. برای مثال، اگر او به جای اینکه جای همستر در قفس را تمیز کند تنها لایه بالایی قفس را تمیز کند، به او بگویید که قبل از اینکه بیرون برود باید کارش را به درستی تمام کند. بعد قبل از اینکه او از خانه بیرون برود کار او را چک کنید. او همچنان باید از اینکه کجا می رود و یا با چه کسی است شما را آگاه سازد (این مسئله تا زمانی که او وارد دبیرستان شود باید ادامه داشته باشد!). بسیاری از والدین با تلفن های همراهی که تماس های محدودی دارند می توانند با فرزندشان در ارتباط باشند. در غیر این صورت، هر وقت که با دوستانش برنامه شان برای رفتن به جایی تغییر کرد باید با تلفن به شما اطلاع دهد، و این کار باید غالبا صورت گیرد.

همانطور که شما قوانین و نتایج یک کار را مشخص می کنید، کودک نیاز دارد که دلایل شما را بشنود. در پشت هر دلیلی، او در قلبش بیشترین اشتیاق را برای اجرای آنها خواهد داشت. فشاری که همسالان در طی سالهای آینده به کودک وارد می کنند قویتر و خطرناکتر می شوند. اکنون، نظارت بر اجرای قوانین از طریق بزرگسالان باید ادامه داشته باشد، و وظیفه تان را به درستی انجام دهید و با دیگر والدین در ارتباط باشید.

دیگر بزرگسالان برای گذر از کودکی به سمت بزرگسالی نقش کلیدی دارند. کودک شما ممکن است برای خودش محرم اسرار یا یک راهنما داشته باشد، یک معلم یا پدر و مادر دوستش، کسی که هیچ وابستگی به کودک ندارد و کودک می تواند با او صادق باشد در ارتباط بوده و مسائلی در مورد خودش را به او بگوید.


 

نوشتهٔ پیشین
آشپزی وامور منزل برای یک نفر ، میدان صنعت
نوشتهٔ بعدی
مراقبت از سالمند سالم در جنت آباد مرکزی

محتوای مرتبط

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستار کودک پوشکی بلوار تعاون

پرستار کودک پوشکی بلوار تعاون

مراقبت از کودک سعادت آباد

مراقبت از کودک سعادت آباد

پرستار سالمند آقا در خیابان کمیل

پرستار سالمند آقا در خیابان کمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!