کربوهیدرات های موجود در رژیم غذایی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

با توجه به علم ژنتیک، در حالی که شما برای حفظ یک وزن متعادل تلاش می کنید و کربوهیدرات های موجود در رژیم غذایی تان را دشمن خود می پندارید شیرینی کراکر به شما کمک می کند که تا چه اندازه کربوهیدرات بخورید.

خوردن نوعی شیرینی به شما می گوید چقدر به کربوهیدرات نیاز دارید

به گفته شارون معلم، پزشک و متخصص نوروژنتیک، بدن هر فرد به طور متفاوت مقدار کمی از مواد غذایی را تجزیه می کند که به پاسخ سوال “چرا سبک زندگی یک فرد ممکن است بدن فرد دیگر را ویران کند” می پردازد.دکتر معلم در کتاب جدیدش تحت عنوان “راه اندازی مجدد DNA” توضیح می دهد که چگونه رژیم غذایی افراد متناسب با آرایش ژنتیکی خودشان است.

او به Mail Online گفت: “افراد به سه دسته مصرف کربوهیدرات تقسیم می شوند: کامل، میانه رو و محدود.اگر تحمل گلوتن دارید، برای انجام این آزمون از یک کراکر بدون نمک یا یک قطعه سیب زمینی پوست کنده خام در سایز ۱۰p استفاده کنید.

یک قطعه کراکر در دهانتان قرار دهید و مطمئن شوید که با بزاق دهانتان پوشش داده شده است. سپس همزمان با جویدن آن بوسیله ساعت زمان را بسنجید.آن هنگام که کراکر در دهانتان شروع به شیرین شدن کرد و طعم مطلوب در دهانتان جاری شد، یادداشت بردارید.اگر شما کراکر را برای مدت ۳۰ ثانیه جویدید و طعم آن تغییری نکرد، یادداشت کنید.

این آزمون را بیشتر از دوبار تکرار کنید. زمان ها را با یکدیگر جمع کرده و عدد حاصل را تقسیم بر سه کنید تا میانگین را بدست آورید.کسانی که طعم شیرین را بین ۰ تا ۱۴ ثانیه احساس کرده اند، در رده مصرف “کامل” قرار می گیرند. به این دسته افراد توصیه می شود در طول روز ۲۵۰ گرم کربوهیدرات دارای ۲۰۰۰ کالری دریافتی مصرف کنند.

کسانی که رقم بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه کسب کردند، در رده مصرف “متعادل” قرار دارند. حداکثر مصرف روزانه این افراد ۱۷۵ گرم است.و کسانی که در بیشتر از ۳۰ ثانیه طعم را احساس کرده اند، در رده مصرف “محدود” قرار دارند که تنها می توانند ۱۲۵ گرم کربوهیدرات مصرف کنند.

کتاب دکتر معلم بر اساس ایده “ژن های ما از رژیم غذایی پدران و مادرانمان به ارث می رسند” شکل گرفته است.“در برخی افراد آنزیم آمیلاز – کربوهیدرات را در پانکراس و غدد بزاق هضم می کند – بیشتر از دیگران موثر است.”

“افرادی که اجداد آن ها دانه های غلات حاوی نشاسته بیشتر مصرف کرده اند، بیشتر از کسانی که گوشت خورده اند دارای نسخه های بیشتری از ژن AMY1 می باشند و این موجب می شود تا آن ها راحت تر کربوهیدرات ها را بشکنند و هضم کنند.”دکتر معلم اضافه کرد: “به طور کلی، رژیم غذایی یک فرد به طور متوسط نباید بیشتر از ۳۰ درصد کربوهیدرات داشته باشد.”

سیان پورتر، متخصص تغذیه گفته است: “ما باید میزان قند را در رژیم غذایی مان کاهش دهیم. و وعده های غذایی مان را بر اساس کربوهیدرات دارای نشاسته ای پایه گذاری کنیم که حاوی فیبر هستند. آن ها برای سلامتی ما مفیدند.”

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   پاراستامول مسکن دندان درد در دوران بارداری
پرستار بیمار در منزل, پرستار سالمند, پرستار کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
قند خون بعد از مصرف نان سفید
نوشتهٔ بعدی
فریب یک دستگاه در خوردن غذاهای رژیمی

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خواص درمانی آجیل ها

استفاده صحیح از گجت‌ها را چطور یاد فرزندمان بدهید؟

با خوردن پیتزا احساس امتلاء میکنیم

خیلی از ما عاشق شکلات هستیم

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

مراقبت از سالمند پاسداران

مراقبت از سالمند وردآورد

مراقب بیمار در بیمارستان ولیعصر ناجا

مراقب بیمار در بیمارستان عرفان

همراه بیمار در بیمارستان رسول اکرم

همراه بیمار در بیمارستان رسول اکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!