کدام کارهایتان به پوستتان آسیب می زند

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

یک بخش مهم از هر برنامه مراقبت پوست و ضدپیری این است که بدانید کدام کارهایتان به پوستتان آسیب می زند و روند پیر شدن پوستتان را سریع تر می کند.

استفاده زیاد از مواد شوینده سبب پیری زودرس میشود

متخصصان پوست و مو اظهار داشتند :استفاده بیش از حد از شوینده ها موجب خشکی و چروک پوست و در نهایت موجب پیری زودرس پوست می شوند .

یک متخصص پوست و مو می گوید:بسیاری از مردم هنگام خریداری شوینده ها به قدرت پاک کنندگی آن فکر می کنند و توجهی به تاثیر آن ها روی سلامت خود و اعضای خانواده ندارند.

به گفته وی مواد شوینده حاوی اسید هایی هستند که باعث از بین بردن چربی های و لکه ها می شوند ولی تماس زیاد پوست با این مواد اول به خشکی پوست و ترک و خارش منجر می شود، همچنین باعث بروز اگزما و حساسیت پوستی در فرد می شود.

متخصص پوست و مو ادامه داد:بیشتر حساسیت های که از مواد شوینده به وجود می آید از نوع تماسی است و در اثر تماس با شوینده هایی که مواد اسیدی آن زیاد است فرد دچار حساسیت می شود.

وی اظهار داشت :افرادی که پوست خشک دارد و یا افرادی که دارای سابقه اگزما و حساسیت هستند در تماس با مواد شویندهبیشتر در معرض آسیب هستند.
همچنین سایر افرادی که دارای پوست های معمولی و یا چرب هستند نیز اگر به مدت دفعات و زمان زیادی در تماس با مواد شوینده باشند به پوست آنان نیز آسیب می رسد.

وی تاکید کرد :استفاده از مواد شوینده در محیط های بسته مانند دستشویی و حمام بسیار خطرناک است .بنابراین باید درب محل مورد نظر را باز و از هواکش استفاده کرد زیرا بخار حاصل از این مواد می تواند به مخاط چشم، بینی و ریه آسیب وارد و حساسیت ایجاد کند.

این متخصص افزود :استفاده زیاد از مواد شوینده نه تنها موجب آسیب به پوست شده، بلکه با آلوده کردن آب، موجب تخریب محیط زیست نیز خواهد شد.

وی به تاریخ مصرف موادشوینده اشاره کرد و افزود :مواد شوینده ای که تاریخ مصرف آن ها گذشته است، قدرت تخریبی بیشتری روی پوست دارند.

وی توصیه کرد که از مخلوط کردن مواد شوینده با هم (مثل جوهر نمک و وایتکس) خودداری شود زیرا با این کار سلامت اعضای خانواده و زنان به طور جدی تهدید می شود.
استفاده از دستکش بسیار ضروری است و پوست دست را از آسیب جدی در امان نگه می دارد.

وی همچنین توصیه کرد :استفاده از مرطوب کننده ها می تواند به سلامت پوست کمک کند گاهی اوقات خانم ها بعد از استفاده از مرطوب کننده ها و قبل از این که کرم جذب پوست شود، اقدام به شستن مجدد دست ها می کنند که این کار در واقع کار مرطوب کننده را خنثی می کند.

جلوگیری ازپیری زودرس پوست

از انواع کرم های مرطوب کننده، وازلین طبی، گلیسیرین، روغن بادام و روغن زیتون برای مرطوب کردن دست ها استفاده کرد .

تولید سموم جدید از ترکیب مواد شوینده

دکتر محمئ علی نیلفروش زاده رییس مرکز تحقیقات پوست و سالک در خصوص ترکیب مواد شوینده با یکدیگر (جوهر نمک و وایتکس ) گفت :ترکیب مواد شوینده ای که حاوی آمونیاک و کلر هستند موجب می شود که سموم دیگر تولید شود.

ترکیب کردن این مواد با یکدیگر ممکن است گازهای سمی را خارج کند که خطرناک باشد و در برخی موارد هم کشنده است
وی افزود :به عنوان مثال ترکیب کردن جوهر نمک با سفید کننده ها برای پاک کردن جرم سرویس های بهداشتی هر ساله مواردزیادی از بستری ها و حتی مرگ ومیر را در روزهای پایانی سال موجب می شود.

به گفته وی تماس های مکرر با این مواد شوینده ها ممکن است علائمی مانند سردرد، تهوع، استفراغ و سوزش چشم را به صورت گذرا موجب شود که معمولا افراد این علائم را نادیده می گیرند.

نیلفروش زاده خاطرنشان کرد:استفاده بیش از حد از مواد شوینده در طولانی مدت باعث بروزبیماری های مختلف تنفسی و بروز آسم، آلرژی و سرطان های بدخیم ریه و ارگان های دیگر شامل آسیب های کلیوی، آسیب به بافت کبد و سیستم عصبی می شود که در مواردی هم ممکن است اختلالات هورمونی را در زنان تشدید کند.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   پوست های خشک همواره خشن و پوسته پوسته می شوند
پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
سابسیژن چیست؟
نوشتهٔ بعدی
برنامه غذایی سالم برای جلوگیری از ریزش مو

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

آلوورا و ضد چروکی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

سرم مو؛ قبل از حمام یا بعد از حمام؟

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

رنگ کردن مو در دوران بارداری

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستاری از سالمند خانم 87 ساله ، قلهک

پرستاری از سالمند خانم 87 ساله ، قلهک

تزریق سرم در شهرک غرب

تزریق سرم در شهرک غرب

استخدام پرستار کودک در منزل تهران

استخدام پرستار کودک در منزل تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!