پوست خشک شده مرکبات را وارد رژیم غذایی‌تان کنید

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

ویتامین سی به‌عنوان درمان خانگی سرماخوردگی شهرت دارد؛ تقویت‌کننده قوی سیستم ایمنی است و برای ترمیم و رشد بافت‌های بدن ضرورت دارد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین سی از شما در برابر آسیب‌ رادیکال آزاد محافظت می‌کنند. مسئله اینجاست که بدن ما این ویتامین را به‌طور طبیعی تولید و ذخیره نمی‌کند، ما مجبوریم آن را از منابع خارجی تهیه کنیم، مانند غذا و مکمل‌ها. به همین دلیل مکمل‌های ویتامین سی تا این حد متداول بوده و در حجم زیاد به‌فروش می‌رسند.

اما برای بسیاری از افرادی که از خوراکی‌های اصلاح ژنتیکی شده اجتناب می‌کنند، مکمل ویتامین سی یک مسئله بغرنج است؛ بیشتر این مکمل‌ها از عناصر اصلاح ژنتیکی شده ساخته می‌شوند. خوشبختانه، مکمل ویتامین سی را می‌توانید به راحتی در خانه بسازید که نسبتا ارزان هم است. تمام چیزی که به آن نیاز دارید این است که پوست‌ پرتقال‌های ارگانیک را دور نیاندازید تا آنها را به مکمل ویتامین سی تهیه شده در خانه تبدیل نمایید.

چطور این مکمل را بسازیم؟

مواد لازم: پوست پرتقال‌های ارگانیک

شما همچنین به یک دستگاه خشک‌کن، مخلوط‌ کن و یک کیسه خلاء نیاز دارید.

دستورالعمل:

پوست پرتقالی که می‌خورید را نگه دارید؛ البته باید از پرتقال‌های ارگانیک استفاده کنید تا سموم و آفت‌کش‌ها وارد پوست پرتقال نشده باشند. این پوست‌ها را روی سینی خشک کن بگذارید سپس با دمای ۱۰۰ درجه فارنهایت حدود بیست و چهارساعت خشک‌شان کنید. از مخلوط کن برای پودر کردن پوست‌های خشک شده استفاده کنید تا کاملا نرم شوند. این پودر پوست پرتقال را می‌توانید در ظرف یا کیسه‌ای که هوا به آن وارد نمی‌شود در جای خشک و خنک نگه دارید.

پوست مرکبات نسبت به خود میوه، حاوی ویتامین سی بیشتری در هر گرم می‌باشد. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و گوناگون به نام فلاوونیدها می‌باشد، مثلا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گریپ فروت، لیمو و پوست نارنگی و پرتقال.

نارینگین که فراوان‌ترین فلاوونید موجود در مرکبات است حتی می‌تواند آسیب‌های سلولی ناشی از تابش اشعه را کاهش دهد. و فلاوونیدهای موجود در پوست مرکبات خواص دیگری هم دارد که بعضی از آنها می‌توانند در مبارزه با انواع خاصی از سرطان موثر باشند. بهره بردن از خواص ویتامین سی با استفاده از پوست مرکبات کار ساده‌ای است و نیازی هم به مکمل‌های بازاری نیست.

پوست خشک شده مرکبات را وارد رژیم غذایی‌تان کنید

البته، خوردن پوست خشک شده مرکبات می‌تواند ناخوشایند باشد، مزه خوبی ندارد اما مقادیر زیادی از ویتامین سی مورد نیاز روزانه‌تان را تامین می‌کند. برای همین استفاده از پوست خشک شده مرکبات در آشپزی مفید است. می‌توانید در پخت کیک و شیرینی، انواع شیره‌ها و ترد کردن گوشت‌هایی مانند جوجه، گوشت گاو و ماهی از آن استفاده کنید و البته در انواع چای! محدودیتی برای تعداد دفعات کاربرد این پوست‌های خشک شده در رژیم غذایی‌تان وجود ندارد. اما چون آماده کردن آن ممکن است مقداری وقت‌گیر باشد سعی کنید میزان مصرف آن را مدیریت کنید.

 

مطالب مرتبط :   وضعیت جنین در هفته هشتم بارداری

 

 

گرداوری از گروه انفورماتیک خدمات پرستاری در منزل طنین

منبع : majalesalamat.com

پرستار بیمار, پرستار کودک در منزل, پرستاری سالمند, خدمات پرستاری, نگهداری سالمند
نوشتهٔ پیشین
مواد حساسیت‌زای داخلی
نوشتهٔ بعدی
درمان بییماری با نوشیدن چای!!!

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

تمام شدن یک رابطه عاطفی

سلامت دندان قبل از بار داری

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

راه‌حل ساده است برای تقویت تمرکز کودکان

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

نگهدار از سالمند آقا ، هشتگرد

نگهدار از سالمند آقا ، هشتگرد

مراقب از سالمند آقا در منزل ، صادقیه

مراقب از سالمند آقا در منزل ، صادقیه

همراه بیمار در بیمارستان شهرام

همراه بیمار در بیمارستان شهرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!