همه چیز درباره‌ی تورم مفاصل

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خواه خودتان از تورم‌های درناک رنج می‌برید، خواه آشنایانتان از این مشکل در عذاب هستند بدانید که وجه مشترک همه‌ی بیماری‌های مفصلی، التهاب است. در اینجا به چند راهکار طبیعی که دردها را التیام بخشیده و به شما و عزیزانتان کمک می‌کند تا از زندگی طولانی‌تری لذت ببرید، اشاره می‌کنیم!

همه چیز درباره‌ی تورم مفاصل

این اختلالات دردناک و تورم مفصلی اغلب گریبانگیر افراد مسن است اما در عین حال می‌تواند هر فردی را در هر سنی درگیر نماید. احتمالا با انواع شایع دردهای مفصلی از جمله تورم مفصلی-استخوانی، روماتیسم مفاصل و نقرس آشنا هستید. التهاب، پاسخ بدن به ماده‌ایی مضر ازقبیل یک پاتوژن، سلول آسیب‌دیده یا ماده‌ایی محرک است.

التهابات حاد از قبیل بریدگی‌ یا زخم پاسخ‌های التهابی بدن را بیش از پیش تحریک می‌کند تا با لخته شدن خون التیام یابند. این امر همچنین ممکن است شامل تورم و قرمزی شود که در نهایت از بین می‌رود. با این وجود، در التهابات مزمن یا طولانی از قبیل تورم مفاصل، بدن دائما و به طور همزمان در حال التیام و تخریب سلول‌هاست. در نتیجه بیماری‌های مزمن را نیز در پی دارد.

تورم مفاصل، بدن را متحمل دردهای دائم، قرمزی پوست و تورم می‌کند. بسته به نوع تورم، با پیروی از برنامه‌ی غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی می‌توان التهاب را تخفیف داد.

۱.امگای پر اهمیت را مصرف کنید.

امگا۳ که از اسیدهای چرب ضروریست همچنان صدر اول اخبار سلامت را به خود اختصاص می‌دهد. از آنجایی که بدن ما قادر به ساخت این اسید چرب نیست، باید این ماده‌ی مغذی ضروری را از منابع غذایی همچون ماهی‌های چرب، گردو، دانه‌ی چیا، شاه دانه و بذر کتان تامین کنیم. بدین ترتیب علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی و مربوط به گردش خون، دردهای مفصلی را نیز التیام می‌یابد. قطعا این مواد غذایی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید تا در فعالیت‌ سلول‌های ناکارآمد که التهابات را بیش از پیش تحریک می‌کند، اختلال ایجاد کرده باشید.

۲.درد را با زردچوبه مهار نمائید.

زردچوبه اخیرا به دلیل خواص ضدالتهابی پرآوازه‌ی خود زیر ذره‌بین محافل سلامت قرار گرفته است. خواستگاه آن منطق گرمسیری جنوب آسیاست و به دلیل خواص التیام‌بخشش در طب سنتی هندوها موسوم به آیورودا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیبی متعارف در پودر کاری و خردل زرد است. عنصر فعال زردچوبه، ماده‌ی رنگی آن است که در ترکیبات شیمیاییِ محرک التهاب تداخل ایجاد می‌کند.

مطالعات بالینی متعددی بر خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی ماده‌ی رنگی زردچوبه صحه می‌گذارند. در یکی از این مطالعات مشخص شد که تاثیر ۲ گرم عصاره‌ی ماده‌ی رنگی موجود در زردچوبه در تسکین ورم مفاصل و استخوان زانو، معادل تاثیر ایبوپروفن است. گزینه‌ایی خوش طعم که می‌توانید روی غذای مورد علاقه‌ی خود بپاشد که هم التهاب را کاهش می‌دهد و هم طعم و رنگ غذای شما را عالی می‌کند!

توجه: پیش از مصرف هر گونه مکمل، مشورت با پزشک از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. زردچوبه موجب افزایش غلظت خون می‌شود، بنابراین اشخاصی که داروی انعقاد خون مصرف می‌کنند باید در مصرف زردچوبه دقت کنند. همچنین زردچوبه موجب تغییراتی در میزان شاخص قند خون اشخاص مبتلا به دیابت می‌گردد.

۳.از لذت زنجبیل، بالا و پایین بپرید.

عموما در فرهنگ آشپزی جنوب و غرب آسیا دیده می‌شود و طعمی تند، گرم به غذا می‌بخشد. ممکن است زنجبیل را به شکل‌های مختلفی از قبیل پودر، شیره، ترشی یا تازه دیده باشید. این ریشه‌ی گزنده با التیام التهاب در ارتباط است که خبر خوشی را برای آرتروز شما به ارمغان می‌آورد. در یکی از مطالعات مشخص شد که مصرف روزانه‌ی زنجبیل دردهای عضلانی ناشی از ورزش را تا ۲۵٪ کاهش می‌دهد.

از دیگر خواص درمانی آن می‌توان به بهبود تهوع، کاهش التهابات معده‌ایی- روده‌ایی و تخفیف سرماخوردگی اشاره کرد. زنجبیل، ادویه‌ایی متنوع و چندمنظوره است که این قابلیت را دارد تا به دستور پخت غذاهای متعددی افزوده شود: زنجبیل تازه را به غذاهای سرخ کردنی اضافه نمائید، به کیک بیافزائید یا به عنوان چای میل کنید. شما به آسانی می‌توانید چای زنجبیل تهیه کنید، فقط کافیست مقداری زنجبیل تازه به آب در حال جوش اضافه کنید. مقداری عسل یا آب لیموی تازه به آن بیافزائید و جرعه جرعه بنوشید.

سخنی خردمندانه: زنجبیل و زردچوبه ممکن است عملکرد داروهای انعقاد خون را مختل نمایند. همچنین ممکن است موجب افزایش صفرا در افرادی که از سنگ صفرا رنج می‌برند گردد. پیش از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید.

اسموتی مهار التهاب تهیه کنید

دو گیاه را با یکدیگر مخلوط کنید تا اسموتی ضدالتهاب قدرتمندی حاصل گردد!

½ قاشق چایخوری زردچوبه

تکه‌ایی کوچک زنجبیل

۱ فنجان اسفناج تازه

۱ فنجان توت فرنگی

۱ فنجان آب

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا داروی ضدالتهابِ قوی تند و شیرینی حاصل گردد!

 

مطالب مرتبط :   فاوت های ذاتی بین مغز زنان و مردان

 

 

گرداوری از گروه انفورماتیک خدمات پرستاری در منزل طنین

منبع : majalesalamat.com

پرستار سالمند, پرستار سالمند در منزل, خدمات پرستاری, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
رفع خستگی
نوشتهٔ بعدی
چگونه کفش پاشنه بلند بپوشیم ؟؟

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

ترکیب تخم‌مرغ با سایر منابع پروتئین

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

میوه و سبزیجات!!!

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزلموسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

رازهایی که نباید راز باقی بماند

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

تعویض پوشک برای آقا ، میدان سرآسیاب

تعویض پوشک برای آقا ، میدان سرآسیاب

انجام امور منزل فرشته

امور منزل یوسف آباد

انجام امور منزل کارگر شمالی

امور منزل آشپزی پیروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!