منطقه خاص در توانایی خواندن

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

یک مطالعه جدید در دانشگاه MIT نشان داده است که یک منطقه خاص از مغز دارای ارتباطاتی است که مسئول خواندن، حتی قبل از یادگیری است. این یافته ها با اسکن مغزی مغز کودکان قبل و بعد از یادگیری خواندن حاصل شده است.

ارتباطات اولیه مغزی، کلید توانایی خواندن

دانشمندان برای مدت طولانی به دنبال پاسخ این موضوع بودند که چرا یک منطقه از مغز به خواندن اختصاص پیدا کرده است. این توانایی فقط از ۵۴۰۰ سال پیش شروع به تکامل کرده است. تحقیق جدید پیشنهاد می کند که منطقه VWFA در منطقه ای قرار دارد که داده های بینایی را دریافت می کند و اتصالات نورونی با سایر مناطق زبانی برقرار می کند. ایده خوبی است که این منطقه را منطقه مخصوص خواندن بنامیم.

منطقه خاص در توانایی خواندن

قشر مغز که جایگاه پردازش شناختی است، دارای مناطق تخصصی برای خواندن، تشخیص چهره، درک زبان و بسیاری از کارکردهای دیگر است. محققین اعتقاد دارند که عملکرد این مناطق توسط اتصالات با دیگر مناطق مشخص می شود، ولی آزمون این فرضیه فعلا میسر نبوده است.

توانایی خواندن این امکان را میسر می کند که در رابطه با این فرضیه تحقیق شود، چرا که توانایی خواندن در سال های بعد بدست می آید. این منطقه که در شکنج فوزی فرم قرار دارد مسئول شناخت رشته ای از حروف است.

در این مطالعه کودکان دو بار اسکن شدند. یک بار در ۵ سالگی یعنی قبل از یادگیری خواندن و دیگری در سن ۸ سالگی یعنی پس از یادگیری خواندن. در اسکن ۸ سالگی محققین فعالیت منطقه VWFA را با استفاده از اف ام آر آی بررسی کردند و با استفاده از دستگاه ردیابی، ارتباطات بین این منطقه از مغز و سایر مناطق مغز را بررسی کردند.

محققین دریافند که منطقه موسوم به VWFA در کودکان ۵ ساله هیچ پاسخی به کلمات، در سن ۵ سالگی نشان نداده است. همچنین ارتباطات این منطقه در ۸ سالگی متفاوت از ۵ سالگی بوده است.

منطقه VWFA در پنج سالگی به کلمات واکنش نشان نمی دهد. این احتمال وجود دارد که این منطقه قبل از یادگیری خواندن در تشخیص نوع خاصی از اشیا درگیر باشد و رفته رفته در خواندن تخصصی شود. هنوز در ارتباط با نحوه گسترش ارتباطات این منطقه با سایر مناطق زبانی اطلاعات چندانی در دست نیست.

محققین دانشگاه ام آی تی به دنبال کاربرد این شیوه های عکس برداری در تشخیص و شناسایی کودکان مبتلا به دیسلکسیا و اختلال خواندن هستند.نویسنده ارشد این تحقیق می گوید: “شگفت انگیز است که چگونگی تحول مغزی سه سال گذشته را بررسی کنیم، این موضوع می تواند در پیشگیری اختلالات تحولی و مغزی بسیار کمک کننده باشد”.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع :salamati.ir

مطالب مرتبط :   خوردن ماهی و بارداری!!
پرستار بیمار در منزل, پرستار کودک, پرستاری کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
تاثیرات تاب دادن کودکان
نوشتهٔ بعدی
چرا مادران اغلب نوزادشان را از سمت چپ در آغوش می‌گیرند؟

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

کنترل وزن با این روش ها

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

عادت های دررست غذایی کدامند؟

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

حفظ سلامت قلب و عروق

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

استخدام پرستار سالمند تهران

استخدام پرستار سالمند تهران

تعرفه تزریقات در منزل سال 1401 در تهران | لوگو موسسه پرستار سلام

تعرفه تزریقات در منزل سال 1401 در تهران

تزریق عضلانی در شهرک استقلال

تزریق عضلانی در شهرک استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!