عادت‌های بد خیلی زود شما را پیر خواهند کرد

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

عادت‌های بد خیلی زود شما را پیر خواهند کرد.

تغییرات اکنون برای آینده‌ای بهتر

اینکه زمانی که سنتان بالاتر می‌رود چه احساسی دارید یا چه طور به نظر می‌رسید، ممکن است بستگی به این داشته باشد که وقتی جوان‌تر هستید چگونه زندگی می‌کنید. سلامت شما در سن بالاتر تا حد زیادی به تصمیمات شما در جوانی بستگی دارد. این به این معنی است که همین الان باید از عاداتی که ممکن است سلامت جسمانی شما را در آینده به خطر بیاندازد دست بکشید. اینجا لیست هشت عادت بدی را که به پیرشدن سرعت می‌بخشند آورده‌ایم:

  1. مصرف الکل

ممکن است شنیده باشید که مصرف الکل به میزان مناسب برای سلامت افراد مسن خوب است، اما آن میزانی که “مناسب” گفته می‌شود با بالا رفتن سن تغییر می‌کند. براساس گفته جامعه سالخوردگان آمریکا، چیزی بیشتر از یک نوشیدنی برای مردی مسن و بیش از نیم آن برای یک زن مسن زیاد خواهد بود. مصرف بیش از حد الکل، می‌تواند باعث زوال ذهن شده و احتمال زمین‌خوردن‌ها را افزایش دهد. همچنین الکل ممکن است برای برخی دارو‌ها تداخل عملکرد به وجود آورد. از پزشکتان سوال کنید که اگر هم می‌توانید الکل استفاده کنید، چه میزان برای شما مجاز است.

  1. سیگار کشیدن

مطمئنا این که سیگار برای سلامتی بد است بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما آیا می‌دانستید که برای ظاهرتان هم بد است؟ تحقیقات نشان داده‌اند که علاوه بر کوتاه ‌کردن عمرتان با افزایش احتمال بیماری قلبی و ریوی، سیگار کشیدن می‌تواند آنزیم‌هایی را فعال کند که قابلیت ارتجاعی پوستتان را از بین می‌برد. حتی اگر شما فردی هستید که سیگار کشیدنتان را از همه پنهان می‌کنید، چین و چروک‌ها و زردرنگی چهره ای که سیگار برایتان به وجود می‌آورد می‌تواند شما رو لو بدهد. حالا یک دلیل دیگر هم برای کنار گذاشتن سیگار دارید.

  1. رژیم ناگهانی

چه کسی دوست ندارد که خیلی سریع برای یک تولد خاص یا تعطیلاتی که خیلی وقت است منتظر آن است ناگهان ۶-۵ کیلو وزن کم نکند؟ خوب شدن‌های به سرعت همیشه وسوسه‌انگیز هستند، اما رژیم این‌چنینی هرگز فکر خوبی نیستند. نه تنها راه حل مناسبی برای دراز‌مدت نیستند، در حقیقت می‌توانند تهدیدی در بلندمدت باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که این طور رژیم‌ها می‌توانند با کاهش سطح انرژی شما باعث شوند شما احساس کنید که مسن‌تر هستید، تمرکزتان را برهم بزنند و شما را افسرده و زودرنج کنند. این رژیم‌ها می‌توانند چین و چروک و شل‌شدگی پوستی هم به وجود بیاورند، چون پوستی که دارد پیر می‌شود و قابلیت ارتجاعی کمی دارد، زمان آن را ندارد که خودش را با کاهش وزن منطبق کند. اینکه در سن بالا حواستان به وزنتان باشد خوب است اما مراقب باشید که در هفته بیش از نیم تا یک کیلو کم نکنید.

  1. کم خوابیدن

ممکن است فکر کنید که با بالا رفتن سنتان دیگر زیاد به خواب احتیاج ندارید، اما متخصصان می‌گویند که شما برای سلامتی مطلوب خود همچنان به هفت تا هشت ساعت خواب شبانه نیاز دارید. اگر به اندازه کافی نخوابید ممکن است بدنتان در طول روز به خوبی عمل نکند. همچنین ممکن است با اضافه‌وزن که خودش مشکلی برای سلامتی‌تان در آن سن است، روبرو شوید. اگر در زمان مناسبی در شب به خواب می‌روید اما در طول روز همچنان احساس خستگی می‌کنید، با پزشکتان در این زمینه صحبت کنید تا از اختلالات خوابی مانند وقفه تنفسی در خواب که در افراد سال‌خورده رایج است پیشگیری کند.

  1. نخوردن میوه و سبزیجات

این درست است که وقتی سنتان بالا می‌رود شما به کالری کمتری نیاز دارید، اما اگر می‌خواهید نقش مثبتی در سالم ماندن (به جای پوستی افتاده با چروک) خود داشته باشید، باید آن کالری‌ها را از منابع خوب و مغذی بگیرید. غذاهای ناسالم و گوشت و سیب‌زمینی رژیم مناسبی برای این منظور نیستند. متخصصان اعتقاد دارند که بهترین منابع سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ مختلف هستند. همچنین اطمینان حاصل کنید که ماهی با اسید‌های چرب امگا-۳ که برای قلبی سالم مورد نیاز است و مقادیر زیادی فیبر از غلات کامل در رژیمتان باشد.

  1. کینه‌جویی و غرض ورزی

زندگی خیلی کوتاه‌تر و با ارزش‌تر از آن است که به کینه و دلخوری بگذرد. یادگیری اینکه چطور فراموش کنید و ببخشید، ممکن است به سال‌های زندگی‌تان بیافزاید و سال‌های باقیمانده‌تان را بسیار بهتر کند (حتی ممکن است شما دچار چین و چروک کمتری به دلیل اخم کردن بشوید). مطالعات نشان می‌دهد که بخشش باعث وضعیت جسمی و روحی روانی بهتری می‌شود. از مزایای آن می‌توان به فشارخون پایین‌تر، افسردگی کمتر، استرس و همچنین اضطراب کمتر اشاره کرد.

  1. استرس داشتن

هیچ چیزی به اندازه کاهش توانایی ذهنی نمی‌تواند به شما احساس پیری بدهد. مطالعات مشخص کرده‌اند که دوری و رهایی از استرس می‌تواند در جلوگیری از اختلالات و آسیب‌های مغزی و جوان نگه‌داشتن ذهن شما مفید باشد. سعی کنید چیز‌هایی که باعث استرستان می‌شود را کشف کنید و از آن‌ها دوری کنید یا تاثیر آنها را با تکنیک‌های مدیتیشن و ریلکسیشن و ورزش کاهش دهید.

  1. تنبل و بی‌تحرک بودن

صحبت از ورزش کردن شد … ورزش کردن به طور منظم از خیلی جهات یک مورد ضروری برای سالم پیر شدن است؛ از دفع بیماری قلبی گرفته تا دور کردن استرس. اما یکی از مهمترین دلایل برای ورزش کردن جلوگیری از صدمات است. آسیب‌ها و صدمات که تحرک و پویایی شما و استقلالتان را محدود می‌کند، می‌تواند یک عامل تهدید کننده سلامتی شما در سن بالا باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که فقط سی دقیقه پیاده‌روی برای سه بار در هفته می‌تواند احتمال افتادن را که علت اصلی صدمات عاجز‌کننده در افراد سال‌خورده است، کاهش دهد. پس عادت بیکاری و تنبلی را کنار بگذارید و تکانی به خود بدهید.

 

مطالب مرتبط :   فواید و مزایای مصرف آووکادو

 

گرداوری از گروه انفورماتیک خدمات پرستاری در منزل طنین

منبع : majalesalamat.com

پرستار بیمار, پرستار سالمند در منزل, پرستار کودک در منزل, پرستاری سالمند, خدمات پرستاری
نوشتهٔ پیشین
می خواهید وزنتان را ثابت نگه دارید بخوانید
نوشتهٔ بعدی
کاهش یا افزایش وزن

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

سیب نشسته!!

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

کودکان امروز رهبران فردا هستند

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

بهم خوردن خواب یا محرومیت از خواب

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

همراه بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره)

همراه بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره)

مراقبت از سالمند سالم خانم تنها،شهرک راه آهن

مراقبت  از سالمند سالم خانم تنها،شهرک راه آهن

مراقبت از بیمار در مرزداران

مراقبت از بیمار در مرزداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!