دلایل بدخلقی و عصبانی شدن

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

یکی از دلایل بدخلقی و عصبانی شدن میتواند کمبود ویتامین مورد نیاز بدن باشد. که با شناخت عامل آن میتوان به پیشگیری از آن یا درمان آن شتافت.

بدخلقی نشانه کمبود ویتامین B3

کمبود ویتامین B۳ منجر به بداخلاقی، خستگی، تمرکز ضعیف و اضطراب می شود. از این رو میزان ویتامین B۳ موردنیاز بدن در روز در حدود ۱۴ تا ۱۶ میلی گرم است. شما می توانید با پیروی از رژیم غذایی حاوی مواد خوراکی دارای ویتامین B۳ یا نیاسین که در ادامه اشاره می شود، نیازهای بدن تان را تامین کنید.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در حدود ۵۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ را تامین می کند به طوریکه هر ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان حاوی ۸.۳ گرم ویتامین B۳ است.

قارچ

با افزودن هر ۱۰۰ گرم قارچ به رژیم غذای تان، تنها ۵ میلی گرم از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ تامین می شود.

ماهی

ماهی تن یا قزل آلا از جمله غذاهای دریای حاوی مقادیر مورد نیاز ویتامین B۳ بدن هستند. به طوریکه هر ۸۵ گرم ماهی تن پخته شده حاوی ۱۱.۸ میلی گرم و هر ۱۰۰ گرم قزل آلا حاوی ۸ میلی گرم ویتامین B۳ است.

مرغ

یک غذای خوشمزه تهیه شده از مرغ می تواند تامین کننده نیاز ویتامین B۳ بدن شما باشد به طوریکه هر ۱۰۰ گرم مرغ حاوی ۱۳.۴ میلی گرم ویتامین B۳ است.

بادام زمینی

شما می توانید با خوردن بادام زمینی نیاز روزانه نیاسین خود را تامین کنید. در حدود ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۱۲ میلی گرم ویتامین B۳ شما را فراهم کرده و ۹۰ درصد از نیاز روزانه شما را تامین می کند.

هر ویتامینی مختص چه گروه سنی است؟

هنگامی که به داروخانه مراجعه می کنید، قفسه های متعدد دارویی را مشاهده می کنید که با ویتامین های مختلف از تولیدکننده های متفاوت ردیف شده اند ولی آیا واقعا مصرف ویتامین برای همه ضروری است؟ در مقاله حاضر به بحث و گفتگو در مورد ویتامین های مورد نیاز برای سنین مختلف می پردازیم.

سنین ۲۰ تا ۴۰ سال

کلسیم

کلسیم در این سنین برای استحکام استخوان، عنصری مهم محسوب می شود. انجمن پوکی استخوان کانادا به تمام افراد ۱۹ تا ۵۰ سال توصیه می کند روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. گرچه روی برچسب قرص های کربنات کلسیم عدد ۱۲۵۰ میلی گرم ذکر شده است ولی مقدار کلسیم معدنی خالص آن ۵۰۰ میلی گرم است و مابقی وزن کربنات است.

ویتامین دی

مقدار دقیق مورد نیاز این ویتامین هنوز مورد بحث است. انجمن های سرطان و پوست کانادا روزانه ۱۰۰۰ واحد ویتامین دی را در فصول پاییز و زمستان به علت کاهش تابش نور آفتاب توصیه می کند ولی انجمن پوکی استخوان کانادا روزانه ۴۰۰ واحد را به تمامی افراد ۱۹ تا ۵۰ سال توصیه می کند.

اسید فولیک

این ریزمغذی برای زنان در سنین باروری توصیه می شود. در صورتی که خانمی برنامه بارداری دارد، بایستی حتما مکمل اسید فولیک را قبل از اقدام به بارداری دریافت نماید تا سطح خونی این ویتامین در بدن وی بالا باشد. کمبود اسید فولیک با نقایص جنینی همراه است. تمامی دختران بالای ۱۴ سال باید روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک دریافت نمایند.

آهن

آهن هم یکی از عناصر حیاتی برای زنان در سنین باروری است. کم خونی فقر آهن در زنان باردار شایع است و موجب ضعف و خستگی می شود.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   ضرورت اسکراب صورت چیست؟
پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستار کودک در منزل, نگهداری سالمند, نگهداری کودک در منزل
نوشتهٔ پیشین
ویتامین ها در طول دوره ترک سیگار
نوشتهٔ بعدی
مغزتان را روغن‌کاری کنید!

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

تاثیرات تاب دادن کودکان

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

آیا کروپ یا خروسک خطرناک است؟

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

نقش فیبر ها در زندگی ما

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

انجام امور منزل نارمک

انجام امور منزل نارمک

مراقب سالمند خیابان پانزده خرداد

مراقبت از سالمند چهارراه ولیعصر

همراه بیمار خانم کورنایی در بیمارستان میلاد

همراه بیمار خانم کورنایی در بیمارستان میلاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!