حفظ سلامت قلب و عروق

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

تحقیقات گسترده ای روی ترکیب امگا ۳ و ویتامین D3 در چهار چوب بهینه سازی سلامت جسم و روان انسان ها انجام شده است تا جایی که این ترکیب را به عنوان ترکیب معجزه آسایی برای سلامت انسان معرفی کرده اند.

ویتامین D3 و امگا ۳ و ترکیب معجزه آسای آنها‎

این ترکیب مهم حیاتی روی سلامت جسم و روان انسانها از بیماری های قلبی – عروقی، سکته، سرطان استخوان و مفاصل تا بیماری های اعصاب و روان است.اثر بخشی ترکیب امگا ۳ و ویتامین D3 بیشتر از استفاده جداگانه این ترکیبات است. مطالعاتی در مورد اثر هم افزایی ویتامین D3 و امگا ۳ روی سلامت بدن انسان موجود است که اثر بخشی این ترکیب را تایید می کند.

حفظ سلامت قلب و عروق

ترکیب امگا ۳ و ویتامین D3 اثر سینرژیک بر حفظ سلامتی دارد. مطالعات نشان داده که مصرف امگا ۳ باعث کاهش تری گلیسرید، بهبود همودینامیک قلبی، التهاب، ترومبوز (تشکیل لخته خون در عروق) و آریتمی قلب (تند یا کند یا نا منظم بودن ریتم قلب) می شود.

پیشگیری از سرطان

افزایش توان سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از پیشرفت سرطان ضروری است. مصرف ویتامین D3 و اسید های چرب امگا ۳ خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف ویتامین D3 از خطر ابتلا به ۱۷ نوع سرطان مانند روده، پروستات، تخمدان، مری، کلیه، مثانه و غیره جلوگیری می کند.

تنظیم قند خون در افراد دیابتی

مکمل های ویتامین D3 و امگا ۳ تاثیرات زیادی در تنظیم سطح قند خون داشته و باعث بهبود مقاومت و حساسیت انسولین می شود. همچنین به دلیل اینکه میزان تری گلیسرید افراد دیابتی بالا بوده و از میزان کلسترول نوع خوب HLD پایینی برخوردارند بنابر این استفاده از اسید های چرب امگا ۳ و ویتامین D به تنظیم کلسترول افراد دیابتی کمک می کند.

مبارزه با آلزایمر

بر اساس مطالعه صورت گرفته در دانشگاه پزشکی UCLA آمریکا که در مجله بیماری آلزایمر به چاپ رسید، محققان موفق به کشف ژنی شدند که با ویتامین D3 و امگا ۳ تنظیم شده و کمک به کنترل التهاب و بهبود پاک سازی پلاک های آمیلوئید مغزخواهد کرد.

در این مطالعه به نقش ابن دو ویتامین در افزایش توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آلزایمر تاکید شده است. پلاکهای آمیلوییدها با افزایش نابودی و مرگ سلولهای مغزی در نتیجه استرس اکسیداتیو در ارتباط است که انتقال پیامهای عصبی را از یک سلول به سلول دیگر دشوار می سازد.

راه کنترل سروتونین بصورت طبیعی کشف شد!

کمبود ویتامین D3 و عدم استفاده کافی از منابع امگا ۳ در زندگی مدرن امروزی یکی از علل ابتلا به افسردگی و بیماریهای عصبی می باشد. بطوری که مصرف ۱۰۰۰ واحد از این ویتامین حیاتی به همراه اسید های چرب امگا ۳ در کاهش علایم افسردگی موثر بوده و بعنوان دو ترکیب برای نابودی افسردگی شناخته شده است .

همچنبن ترکیب این دو ویتامین باعث کنترول سروتونین مغز شده و از بروز یا پیشروی اختلالات عصبی مانند اختلال دو قطبی، بیش فعالی، اسکیزوفرنی و زوال شناختی جلوگیری می کند بطوری که در بهبود عملکرد شناختی و رفناری موثر است.بنابرابن مصرف مکمل امگا ۳ و ویتامین D3 بسیار ایمن تر از مصرف دارو های شبمیایی افزایش دهنده سروتونین خواهد بود.

جلوگیری از MS

بر اثر تحقیقات صورت گرفته ارتباط مستقیمی میان سطح ویتامین D3 در بدن و خطر ابتلا به MS وجود دارد. بر اساس مطالعه انجام شده در دانشگاه آکسفورد و دانشگاه پزشکی نیوجرسی، مصرف ویتامین DC کافی خطر ابتلا به بیماری MS را کاهش می دهد.

بیماری ام اس و نشانه های اولیه آن

همچنین طبق مطالعه دیگری در کشور هلند. مصرف ویتامین D3 در بیماران مبتلا به MS از خطر تشدید بیماری جلوگیری می کند. این بیماری در مناطقی شایع است که میزان استفاده از امگا ۳ کمتر است.

از معجزه ویتامین D3 بیشتر بدانید
برچسب هاویتامین D3
امگا ۳
ترکیب ویتامین د و امگا ۳
روغن ماهی
سرطان
آلزایمر
بیماری های قلبی
اسید های چرب
ام اس
سروتونین
ویتامین ها و مواد معدنی

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   دور ماندن از ضعیف شدن چشم
پرستار بیمار در منزل, پرستار کودک, پرستاری کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
وجود ویتامین ها در بدن
نوشتهٔ بعدی
ویتامین های گروه B و اسید فولیک

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چه چیزهای دیگر می تواند سبب خونریزی بینی می شود؟

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

چه میزان کلسیم و فسفر مناسب است

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

ویتامین B12

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

ماساژ درمانی در منزل ، کارگر شمالی

ماساژ درمانی در منزل ، کارگر شمالی

وظایف نظافتچی در منزل

وظایف نظافتچی در منزل

ماساژ درمانی در منزل تهران پارس

ماساژ درمانی در منزل تهران پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!