ایجاد عشق به مطالعه در کودکان

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

برای موفق بودن کودک شما در آینده و در تحصیلات، نیاز است که عشق به مطالعه را در او ایجاد کنید. در اینجا به شما روش هایی برای اینکار را پیشنهاد می دهیم.

روش ایجاد عشق به مطالعه در کودکان

آموزش عشق به مطالعه به کودک، یک گام مهم در آماده‌سازی آن‌ها برای تبدیل شدن به دانش‌آموزانی خوب و دانشجویانی مادام‌العمر است. شما می‌توانید با تبدیل مطالعه به بخشی از زندگی آن‌ها، عشق به کتاب‌ها را در کودکان خود ایجاد کنید. برای انجام این کار از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید:

۱٫ از سنین خیلی پایین شروع کنید.با کتاب خواندن برای نوزاد خود و ادامه دادن این کار در طول دوران کودکی، یک عشق اولیه به مطالعه را در او شکل بدهید.

۲٫ کتاب خواندن برای آن‌ها را بخشی از زندگی روزمره خود کنید. هر روز کمی زمان را صرف کمی مطالعه برای آن‌ها بعد از شام و یا قبل از خواب (یا هر دو) کنید.
۳٫ برای خواندن مجدد و مجدد و مجدد برخی از کتاب‌های مورد علاقه فرزند خود آماده‌باشید!
۴٫ از خدمات کتابخانه محلی خود استفاده کنید.
۵٫ کتاب‌های مصور و کتاب‌هایی که داستان‌های بسیار ساده‌ای دارند، انتخاب اول خوبی به شمار می‌روند.

۶٫ کتاب‌هایی که در آن‌ها داستان به صورت شعری و یا مسجع گفته می‌شود، اغلب بیشتر برای کودکان جالب هستند. همانند موسیقی، داستان‌هایی که ریتم ادامه‌دار دارند، بسیار جذاب هستند.
۷٫ به دنبال کتاب‌هایی باشید که تصاویر روشن دارند، مخصوصاً برای کودکان بسیار جوان.
۸٫ زمان کتاب خواندنِ خود را تبدیل به یک زمان پر از سرگرمی و شادی کنید. برای برخی از شخصیت‌های داستان از صداهای خنده‌دار استفاده کرده و کاری کنید که حالات چهره شما منعکس‌کننده جو حاکم بر کتاب باشد.
۹٫ زمانی که فرزند شما توانایی کافی به دست آورد، او را تشویق کنید که با کتاب داستان خود “تعامل” برقرار کند. از آن‌ها بخواهید که به اشیا و ساختمان‌های داستان که نزدیک‌تر می‌شوند اشاره‌کرده و حدس بزند که چه اتفاقی بعد از این پیش خواهد آمد.
۱۰٫ یک مکان دائمی برای کتاب خواندن ایجاد کنید. یک صندلی بزرگ و راحت، تخت خواب کودک، و یا زیر سایه درخت حیاط‌خلوت، مکان‌های خیلی خوبی برای مطالعه هستند.

۱۱٫ برخی از کتاب‌های مورد علاقه دوران کودکی خود را برای به اشتراک گذاشتن با فرزندانتان انتخاب کنید.
۱۲٫ با افزایش سن فرزندانتان، آن‌ها را تشویق کنید که برای شما کتاب بخوانند. برای شروع به آن‌ها اجازه بدهید که داستان‌های مورد علاقه خود را که حفظ کرده‌اند برای شما بخوانند و این روند را زمانی که شما و فرزندتان به نوبت برای یکدیگر کتاب می‌خوانید ادامه دهید.
۱۳٫ کتاب‌هایی که موضوعات مورد علاقه فرزند شما را دارند پیدا کنید. کتابدار و کتاب‌فروش محلی شما می‌تواند در پیدا کردن موضوعات سرگرم‌کننده به شما کمک کند.
۱۴٫ کتاب‌هایی را به مجموعه کتاب‌های فرزند خود اضافه کنید که ممکن است باعث ایجاد علایق جدیدی در او شود. کتاب‌هایی با موضوعات آشپزی، باغبانی، ورزش و ورزشکاران، مسافرت، و تاریخ، همه انتخاب‌های خوبی برای خوانندگان در حال رشد هستند.
۱۵٫ کتاب داستان خودتان را ایجاد کنید. حس نویسندگی کودک خود را تشویق کنید – همه نویسندگان خوب در ابتدا خوانندگان خوبی بودند. به همراه کودک خود داستان‌هایی ایجاد کرده و آن‌ها را روی کاغذ بنویسید. این کتاب‌های خانگی مطمئناً تبدیل به موارد محبوب خانوادگی خواهند شد.

۱۶٫ در مورد کتاب‌هایی که در حال خواندن آن‌ها هستید، و در مورد شخصیت‌ها و چالش‌های آن‌ها باهم بحث کنید. از داستان به عنوان یک نقطه شروع برای یک گفتگوی عمیق با فرزند خودتان استفاده کنید. به این روش حتی می‌توانید به موضوعاتی که در غیر این صورت مشکل بودند نزدیک شوید.
۱۷٫ همان‌طور که فرزند شما بزرگ‌تر می‌شود، بسیاری از کتاب‌هایی که مورد علاقه آن‌ها خواهد بود، بزرگ از این است که بتوان آن‌ها را در یک شب خواند. برای کتاب‌های طولانی‌تر و پیچیده‌تر، هر روز یک یا دو فصل از آن‌ها را برای فرزندتان بخواهید.
۱۸٫ اجازه دهید کودکتان ببیند که شما کتاب‌ها، مجلات، و روزنامه‌ها را با لذت مطالعه می‌کنید. به او نشان دهید که علاقه به مطالعه، یک چیز مادام‌العمر است.

نکته‌ها:

تمام خانواده را درگیر کنید- برادرها و خواهرهای بزرگ تر را تشویق کنید که برای اعضای جوان‌تر خانواده کتاب بخوانند.
از دوستان و اعضای خانواده در مورد کتاب‌های خوب پیشنهادی سؤال کنید.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   از کودکی تان چه می دانید؟
پرستار سالمند, پرستار سالمند در منزل, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
بیرون بردن نوزاد تازه متولد شده
نوشتهٔ بعدی
چرا كودكان‌ لوس‌ مي ‌شوند؟

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

شنا در دوره‌ی بارداری

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

سیب زمینی و درمان آفتاب سوختگی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

لالایی، خلاقیتی برای پرورش خلاقیت کلامی

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

خدمات امور منزل و آشپزی در فردیس _ خانم خدمتکار در حال انجام امور منزل

خدمات امور منزل و آشپزی در فردیس

پرستار کودک شبانه روزی

پرستار کودک 2 ساله یوسف آباد

تزریقات در منزل گیشا

تزریقات در منزل گیشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!