امین غذای ایمن و سلامت محور

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار بیمار در منزل

یکی از راههای موثر برای مصرف مقدار مناسب شکر توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است که رنگ سبز بیانگر مقدار اندک، رنگ نارنجی بیانگر مقدار متوسط و رنگ قرمز بیانگر مقدار زیاد است.

۷بلایی که شکر برسر بدن می‌آورد

 سعید رضا رضایی – مسئول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: تامین غذای ایمن و سلامت محور از برنامه‌های اساسی سازمان غذا و دارو است.

وی افزود: این سازمان علاوه بر افزایش نظارت مستمر بر فرآیند تولید فرآورده‌های غذایی و بهداشتی و بررسی این محصولات در سطح عرضه، با هدف کاهش مخاطرات مواد غذایی برنامه کاهش کالری دریافتی از قندهای ساده که با عنوان شکر ملموس‌تر است و ارتقاء آگاهی مصرف کنندگان را در راستای سیاست‌های بخش سلامت در دستور کار قرار داده است.

رضایی با بیان اینکه قندهای ساده که بخش مهمی از انرژی دریافتی روزانه ما را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: محدوده قابل قبول دریافت کربوهیدرات‌ها از ۵۰ تا ۶۵ درصداز کل انرژی روزانه است که بهتر است عمدتاً از کربوهیدرات‌های پیچیده فیبردار اعم از نان، برنج، حبوبات، ماکارونی، سیب زمینی و سبزی  و کمتر از ۱۰ درصد آن از شکر تامین شود،

همچنین مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف قندهای ساده طی سالهای اخیر به دلیل تغییر الگوی مصرف افزایش چشمگیری داشته است.وی در ادامه عنوان کرد: شکر به منظور ایجاد طعم شیرین، بوی مناسب، افزایش انرژی، بهبود بافت و حتی نگهدارنده در غذاها استفاده می‌شود، لیکن مصرف زیاد این قبیل قندها به منظور ایجاد طعم شیرین، بوی مناسب، افزایش انرژی، بهبود بافت و حتی نگهدارنده در غذاها استفاده می‌شود.

به گزارش ایفدانا – رضایی مسئول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  ادامه داد: مصرف زیاد قندهای ساده با افزایش میزان تری گلیسرید یا همان چربی و کلسترول خون از عوامل مخاطره آمیز سلامت قلب و عروق است.وی عنوان کرد: مصرف بی رویه مواد حاوی قندهای ساده همچنین از عامل اصلی پوسیدگی دندان، اضافه وزن، چاقی و عوارض آن مانند افزایش فشار خون، دیابت نیز می‌شود.

مسئول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده‌های غذایی و اشامیدنی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: یکی از راههای موثر برای مصرف مقدار مناسب شکر توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است. رنگ سبز بیانگر مقدار اندک، رنگ نارنجی بیانگر مقدار متوسط و رنگ قرمز بیانگر مقدار زیاد است.

رضایی در پایان توصیه کرد: توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای راهی برای انتخاب صحیح غذا است.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   برنامه کاهش وزن دونده
نوشتهٔ پیشین
سلامتی قلب را با چغندر تضمین کنید
نوشتهٔ بعدی
غذا های سالم را امتحان کنید

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

کاهش یا افزایش وزن

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

هنگام کاهش وزن تنها چربی‌های اضافه بدن را از دست می‌دهید؟

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خواص درمانی توت سفید

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستار نوجوان در منزل اقدسیه

پرستاری از نوجوان در منزل اقدسیه

نگهداری از زوج سالمند ، نارمک

نگهداری از زوج سالمند ، نارمک

امور منزل و آشپزی ، زعفرانیه

امور منزل و آشپزی ، زعفرانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!