افراط در خوردن چای سبز

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

عادت قهوه نوشیدن را کنار گذاشته‌اید و به چای سبز روی آورده‌اید، احتمالا وقتی فهمیده‌اید چای سبز چه خواصی برای‌تان دارد این حرکت هوشمندانه را انجام داده‌اید. اما علی‌رغم خواصی که برای سلامتی دارد، افراط در چای سبز می‌تواند بعضی‌ها را مریض کند. و این اتفاقی است که برای یک دختر ۱۶ ساله افتاد که طبق برنامه کاهش وزنی که داشت می‌بایست سه ماه روزی سه فنجان چای سبز بنوشد. آزمایشات نشان داد دردی که فکر می‌کردند ناشی از یک عفونت ادرار شدید است، در واقع هپاتیت ناشی از گیاه است. وحشتناک است!

به این عارضه مسمویت گیاهی کبد می‌گویند که هپاتیت ناشی از سم است و وقتی روی می‌دهد که گیاه یا مکمل زیاد از نظر شیمیایی به کبد آسیب می‌زنند؛ از تیلنول گرفته تا چای سبز.

چه چیزی در این ترکیب موجب آسیب می‌شود؟ چای سبز حاوی کاتچین و ترکیبات آنتی اکسیدان می‌باشد. اگر به اندازه مناسب مصرف شود، فواید عالی دارد مانند کاهش کلسترول و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و سرطان. اما مصرف زیاد و بیش از اندازه آن( مانند مقداری که در مکمل‌های کاهش وزن چای سبز موجود است)، می‌تواند موجب مسمومیت گیاهی کبد شود.

به گفته دکتر نیکت سونپال، متخصص دستگاه گوارش و استادیار پزشکی در دانشگاه تورو نیویورک: ” وقتی شروع به استخراج و تغلیظ این ترکیبات به شکل کپسول‌های فشرده می‌کنید، مانند بمب‌های کوچکی می‌شوند که کبدتان را هدف می‌گیرند. این مقادیر بسیار فشرده‌شده، کبد را ازکار انداخته و موجب تخریب سلولی می‌شوند”. علائم این عارضه، خستگی و ناتوانی، دردهای شدید شکمی و زردی است، پس قطعا ارزش چند کیلو کم کردن را ندارد.

به گفته دکتر کریستوفر هوبز، گیاهشناسی که متخصص سلامت عمومی است، ارزیابی این‌که منظور از مقادیر زیاد، دقیقا چقدر است، از نظر علمی دقیق نیست. همه افراد، این ترکیبات را در غذاها و گیاهان به شیوه‌های مختلف مصرف می‌کنند. فاکتورهایی مانند ژنتیک و چیزهایی که می‌خورید، تعیین می‌کنند که کبد شما چگونه این ترکیبات طبیعی را حذف کرده یا مصرف می‌کند.

آیا باید هروقت که چای می‌نوشید نگران بشوید؟ دکتر سونپال می‌گوید:” مطمئنا خیر! چای سبز به‌طور کلی ایمن و سالم است، به‌ندرت اتفاق می‌افتد که با مصرف عادی روزانه مثلا یک یا دو فنجان چای سبز، مسمومیت کبدی ایجاد شود.”

این خطر زمانی وجود دارد که چای سبز را مانند آب بنوشید! یا دیوانه چای سبز باشید! بد نیست که در این مورد با پزشک‌تان هم مشورت نمایید. او می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چه مقدار برای شما مناسب است.حرف آخر این‌که دو فنجان چای سبز در روز کافیست، طبیعی بودن آن دلیل بر این نیست که بیشترش بهتر باشد!

 

مطالب مرتبط :   حرکات کششی

 

 

گرداوری از گروه انفورماتیک خدمات پرستاری در منزل طنین

منبع : majalesalamat.com

پرستار بیمار, پرستار سالمند در منزل, پرستار کودک در منزل, نگهداری از کودک, نگهداری کودک در منزل
نوشتهٔ پیشین
درمان بییماری با نوشیدن چای!!!
نوشتهٔ بعدی
علائم نارسایی کبد

محتوای مرتبط

مراقبت از سالمند خانم 95 ساله و سالم ، قم

مراقبت از سالمند خانم 95 ساله و سالم ، قم

داستان قضاوت کار ما نیست قاضی خداست

داستان قضاوت کار ما نیست قاضی خداست

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

روکش دندان بعد از عصب کشی

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

بیمه عمر پاسارگاد

مربی دوزبانه برای کودک هفت ساله ، ولنجک

پرستار سالمند آقا بلوار فردوس

پرستار سالمند آقا بلوار فردوس

خدمات آشپزی و امور منزل

خدمات آشپزی و امور منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!