آلودگی در گوشتهای چرخ کرده

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

گوشتهای چرخ کرده به علت  مخلوطی از مواد گوناگون ، بهترین  ماده غذایی برای آلودگی هستند.

در دو گروه از موادغذایی احتمال آلودگی و مسمومیت زیادتری وجود دارد، گوشت و لبنیات نسبت به سایر مواد غذایی محیط مناسبی برای آلودگی و مسمومیت دارند.
بدترین شکل نگهداری گوشت در فضای خارج از یخچال و بهترین نوع آن نگهداری در فریزر است. هر چند میکرب در یخچال رشد کندتری دارد، ولی این رشد متوقف نمی شود و گوشت تنها چند ساعت می تواند در یخچال سالم بماند.
متاسفانه بیشتر مسمومیت ها زمانی رخ می دهد که ظاهر گوشت و طعم و رنگ آن کاملا طبیعی است ، بنابراین تنها زمانی می توانیم مطمئن باشیم که فرض کنیم در همه گوشتها احتمال آلودگی وجود دارد.
اگر گوشت پخته شده به صورت گرم چند ساعت داخل فر نگهداری شود، مستعد آلودگی به میکرب است. هپاتیت ، سقط جنین و مننژیت از عوارض غذاهای آلوده بخصوص گوشت آلوده است.
اگر غذای پخته شده قرار است برای مصرف بعدی استفاده شود، حتما آن را از زمانی که حرارت خود را از دست نداده داخل فریزر قرار دهید و بعد برای مصرف مجدد آن را کاملا بجوشانید، تا اگر میکربی در آن وجود دارد، از میان برود.

در این مطلب قصد داریم از ویژگی های مثبت مصرف شیر شتر برایتان بگوییم این شیر خاصیت ها و ارزش تغذیه ای زیادی برای درمان امراض قندی دارد

 یک کارشناس بهداشت عمومی تأثیر شیر شتر در درمان بیماران دیابتی نوع۲ را تشریح کرد.

سکینه مطیرزاده درباره تأثیر شیر شتر در درمان بیماران دیابتی نوع۲ اظهار داشت: امروزه دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند.

به‌گفته وی دیابت گونه‌ای نارسایی در سوخت‌وساز مواد قندی است که در پی کاهش توانایی بدن در ساختن یا پاسخ دادن به هورمون انسولین به وجود می‌آید و با افزایش قند گلوکز در خون همراه است.

این کارشناس بهداشت عمومی بیان داشت: این بیماری با ایجاد مشکلات و اختلالاتی مانند بیماری قلبی عروقی، حمله قلبی، آسیب به اعصاب، شبکیه چشم، کلیه‌ها، پوست و قانقاریا می‌تواند زندگی فرد را به خطر اندازد.

پروتئینی شبیه انسولین در شیر شتر وجود دارد

مطیرزاده ادامه داد: شیر شتر در درمان دیابت مؤثر است، به‌دلیل اینکه پروتئینی شبیه انسولین در شیر شتر وجود دارد. شیر شتر ۱۲۸-۴۵ (units/litre) انسولین در بر دارد. انسولین در محیط اسیدی معده ایجاد دلمه کرده، درنتیجه عملکرد آن خنثی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات شیر شتر در این زمینه، عدم ایجاد دلمه در محیط اسیدی معده است و در نتیجه از کاهش انسولین جلوگیری می‌کند. فعالیت hypoglycemic احتمالاً به‌دلیل تراکم بالای پروتئین شبه‌انسولین موجود در شیر شتر است.

این کارشناس بهداشت عمومی خاطرنشان کرد: طبق نتایج مطالعات بعد از گذشت سه ماه از مصرف شیر شتر FBS از ۸/۲۰۳ به mg/dl ۴/۱۶۱ و HbA۱c از ۳/۸ به ۲/۷ و OGTT از ۸/۳۲۰ به ۷/۲۱۳ mg/dl کاهش و بهبود یافته است (p<۰.۰۵). طبق دیگر نتایج FBS از ۲/۲۲۷ به ۹/۹۸ و HbA۱c از ۵/۹ به ۱/۷ کاهش یافته است.

مطیرزاده یادآور شد: طبق یافته‌ها شیر شتر در کنترل قند خون بیماران دیابتی نوع۲ تأثیر به‌سزایی دارد. بنابراین می‌تواند به‌عنوان یک مکمل غذایی مفید و یا درمان جایگزین در این بیماران باشد.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   عوارض کلسترول بالا
پرستار بیمار در منزل, پرستار سالمند, پرستار کودک, نگهداری از کودک, نگهداری سالمند
نوشتهٔ پیشین
خواص درمانی آجیل ها
نوشتهٔ بعدی
خاصیت ها و ارزش تغذیه ای شیر

محتوای مرتبط

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

عوارض تزریق امپول B۱۲

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

پای پرانتزی عارضه ای استخوانی و مزمن است

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

روغن هسته انگور

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

همراه بیمار در بیمارس فیاض بخش

همراه بیمار در بیمارس فیاض بخش

پرستار کودک دو زبانه یوسف آباد

پرستار کودک دو زبانه یوسف آباد

پرستاری از سالمند آقا ، نواب

پرستاری از سالمند آقا ، نواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!