آجیل در سنین بالا بیشتر مصرف شود

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

بهتر است آجیل در سنین بالا بیشتر مصرف شود و به وسیله آن از ابتلای این افراد از بیماری های مختلف پیشگیری شود مصرف آجیل برای این رده سنی بسیار مهم و حائز اهمیت است چون در تقویت مفاصل آن ها و پیشگیری از بروز پوکی استخوان در آن ها تاثیرگذار است.

مهم نیست که کدام نوع از آجیل مورد علاقه شما باشد چون مطالعات جدیدی که نتایج آنها در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده، نشان می دهد همه انواع آجیل و مصرف منظم آنها منجر به جلوگیری از توسعه بیماری های مزمن، ترویج طول عمر و پیشگیری از فرایند التهاب می شود.

،آجیل سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع، امگا ۳، فیبر، ویتامین ها و املاح معدنی است که محققان انگلیسی نیز ثابت کرده اند افراد مسنی که هفت بار یا بیشتر در هفته آجیل مصرف می کنند، ۲۰ درصد کمتر دچار مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن خواهند شد.

با این حال ۶ فایده اصلی آجیل برای افراد مسن از این قرار است:

یک قلب سالم: بزرگترین سود مصرف آجیل در کاهش بیماری های قلبی است به طوری که مصرف یک وعده آجیل در روز خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تا ۲۹ درصد کاهش می دهد. مصرف آجیل به ویژه در افراد مسن بسیار مهم است چون بنا به اعلام فدراسیون جهانی قلب، نرخ سکته قلبی در هر دهه از عمر بعد از ۵۵ سالگی دو برابر می شود. به غیر از اسیدهای چرب غیر اشباع، آجیل سرشار از استرول های گیاهی، فیبر و مس است که همگی منجر به کاهش سطح کلسترول و فشار خون می شوند. انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که افراد مسن حداقل در هفته ۴ فنجان آجیل بدون نمک برای ترویج سلامت قلب و عروق مصرف کنند.

بهبود عملکرد حافظه: یکی از بزرگترین مزیت های مصرف آجیل، کاهش التهاب در بدن است. التهاب فرایند زوال شناختی و زوال عقل را در سنین میان سالی افزایش می دهد و محققان دانشگاه هانتینگتون نشان داده اند که مبتلایان به آلزایمر سطوح بالاتری از التهاب را در بدن تجربه می کنند و آنهم به دلیل کاهش سطوح امگا ۳ و اسیدهای چرب اشباع نشده در بدن. آجیل با این حال سرشار از این دو نوع چربی است که منجر به خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد در بدن و خارج شدن پروتئین های سمی از مغز می شوند. به گفته محققان افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند و مصرف آجیل را به طور مرتب در برنامه غذایی خود دارند، عملکرد شناختی بسیار بهتری در سنین میانسالی خواهند داشت.

جلوگیری از افزایش وزن: محققان دانشگاه هاروارد ثابت کرده اند که مصرف دو بار آجیل در هفته خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن را در سنین میانسالی تا ۲۷ درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، مصرف آجیل منجر به کاهش سطح تورم در بدن می شود. آجیل سرشار از فیبر و پروتئین برای مدیریت موثرتر وزن است و منجر به سوزاندن بیشتر کالری می شود.

جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲: علاوه بر مهار افزایش وزن مرتبط با سن، مصرف آجیل منجر به کاهش سطوح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین خواهد شد. هر دوی این عوامل منجر به جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود. علاوه بر این مصرف منظم آجیل منجر به بهبود سلامت متابولیک در افراد مبتلا به پیش دیابت می شود.

کاهش درد مفاصل: آجیل یک بخش حیاتی از رژیم غذایی مبتلایان به آرتروز و آرتریت روماتوئید است. از دست دادن وزن و کاهش سطوح التهاب ناشی از مصرف آجیل برای مبتلایان به این بیماری ها بسیار مهم تلقی می شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: سن، عامل خطر اصلی در ابتلا به سرطان است در حالی که مصرف آجیل می تواند این روند را به میزان زیادی خنثی کند. مطالعات مرتبط با اپیدمیولوژی سرطان نشان داده اند که مصرف منظم آجیل بخصوص در زنان مسن، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا حد زیادی کاهش می دهد. در ضمن محققان بریتانیایی ثابت کرده اند که مصرف ۵ وعده یا بیشتر آجیل در هفته و در مبتلایان به سرطان، خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری را تا ۳۴ درصد کاهش می دهد.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   فعالیت‌های ذهنی بالا
پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
مضرات مصرف میوه بعد از شام
نوشتهٔ بعدی
فواید نارنج

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

اشتباهات رایج روزانه‌ای که سلامت شما را به خطر می‌اندازد

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

تمام راه‌هاي ارزان نابودي كك و مك‌ها

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

بیماری های ناشی از مسمومیت آسپارتام

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

امور منزل برای سالمند خانم تنها ، شهر قدس

امور منزل برای سالمند خانم تنها ، شهر قدس

همراه بیمار در بیمارستان میلاد

همراه بیمار در بیمارستان میلاد

پرستار نوجوان در منزل اقدسیه

پرستاری از نوجوان در منزل اقدسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!