تمرین قدرتی در سن بالا

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

تحقیقات نشان داده اند که تمرین قدرتی در سن بالاتر می تواند باعث افزایش طول عمر گردد، برای بهره مندی از مزایای این شکل از تمرین بدن، فقط لازم است دو بار در هفته به باشگاه بروید.

تمرینی که باعث کاهش ۴۶ درصدی خطر مرگ می شود

محققان در کالج پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، مرکز پزشکی میلتون هرشی ایالت پنسیلوانیا و دانشگاه کلمبیا، افراد مسنی که فقط دو بار در هفته در تمرینات قدرتی شرکت کرده بودند را بررسی کرده و کشف کردند که این کار به افراد ۶۵ ساله یا بالاتر، کمک کرد که بیشتر زندگی کنند. نمونه پژوهشی که آنها برای این گروه خاص داشتند، کوچک بود و در واقع فقط شامل ۱۰ درصد از تعداد کل گروه سنی می شد اما شواهد به دست آمده گران بها هستند.

این داده ها از طریق بررسی هایی که در طول ۱۵ سال از زندگی های شرکت کنندگان و از اطلاعات مربوط به گواهی فوت آنها از سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ به دست آمد. این تحقیق دریافت افراد مسنی که دو بار در هفته در تمرینات قدرتی شرکت کرده بودند، یک کاهش ۴۷ درصدی در مرگ قلبی و یک کاهش ۱۹ درصدی مرگ ناشی از سرطان داشتند.

تمرین قدرتی چه کاری می تواند انجام دهد؟

ورزش از هر نوعی می تواند به طولانی کردن زندگی کمک کند و تمرین قدرتی، مزایای زیادی دارد. هنگامی که صحبت از پیری می شود، عضلات ما یکی از اولین چیزهایی هستند که شروع به خراب شدن می کنند. با تمرین قدرتی، عضلات سالم و قوی می مانند. این، مهم است چون این عضلات نوعی تکیه گاه و مانع سقوط افراد پیر هستند.

با توجه به یک مقاله در Men’s Health با عنوان «بلند کردن وزنه در هنگامی که سن تان بالا می رود، خطر مرگ زودرس را ۴۶ درصد کاهش می دهد» گفته می شود که سوانح سقوط، دلیل شماره یک ناتوان شدن افراد مسن هستند.

ورزش دادن عضلات به کاهش چربی بدن نیز کمک می کند که برای کمک به کاهش سطوح کلسترول خون عالی است و به کند یا حتی متوقف کردن دیابت که بسیاری از افراد مسن با افزایش سن دچار آن می شوند، کمک می کند. تمرین قدرتی همچنین می تواند به قوی نگه داشتن استخوان ها کمک کند و همه ما اهمیت استخوان های قوی در هنگامی که سن مان بالا می رود را می دانیم.

این نوع ورزش، توانایی آن را دارد که قلب را در حالت پمپاژ و خون را در جریان نگه دارد. اکسیژن، یک مزیت دیگر ورزش کردن است، چیزی که مغز ما همیشه به آن نیاز دارد اما با افزایش سن به مقدار بیشتری اکسیژن نیاز پیدا می کنند. هنگامی که اکسیژن از طریق خون در رگ های ما جریان می یابد، به هوشیار و فعال نگه داشتن مغز کمک می کند. اکسیژن متاسفانه از وقوع آلزایمر جلوگیری نخواهد کرد اما می تواند به جلوگیری از وقوع زودرس آن کمک کند.

چگونه شروع کنید؟

در زمانی که این مطالعه صورت گرفت، تنها ۱۰ درصد از جمعیت مسن در تمرین قدرتی شرکت کردند. بخش کوچکی از افراد در این گروه سنی است که از این نوع روال ورزشی بهره خواهند برد. در میان گذاشتن این پژوهش با افراد در هر سنی، می تواند به شرکت کردن افراد بیشتر در برنامه های تمرین قدرتی کمک کند.

باشگاه های بسیاری وجود دارند که می توانند به افراد مسن تر در این نوع برنامه های تمرینی کمک و راهنمایی کنند و در مواقعی که وضعیت اضطراری اتفاق بیفتد، اقدامات لازم را انجام دهند. گروه های اجتماعی وجود دارند که با همدیگر روی برنامه های ورزشی برای افراد مسن کار می کنند و ممکن است برخی از آنها در حال حاضر در محل زندگی شما وجود داشته باشند.

در حالی که ورزش برای اکثر افراد مفید است اما توصیه می شود هر کسی که می خواهد تمرین قدرتی را آغاز کند، اول با پزشک مشورت نماید. ورزش و تمرین قدرتی به بهبود کیفیت زندگی به طور کلی کمک می کنند.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   پرستار سالمند آموزش اندازه گیری فشار خون
پرستار سالمند, پرستار سالمند در منزل, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک, نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ پیشین
کاهش اضطراب با ورزش
نوشتهٔ بعدی
آتروفی عضلانی ناشی از عدم استفاده

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

مصرف میوه‌ها در مقابل حمله قلبی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

پیلاتس یک فعالیت فوق‌العاده

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

هر روز استحمام نکنند

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

انجام تزریقات در منزل ستارخان

انجام تزریقات در منزل ستارخان

تزریق سرم در خیابان هفت تیر

تزریق سرم در خیابان هفت تیر

مراقبت از سالمند پوشکی در سردار جنگل

مراقبت از سالمند پوشکی در سردار جنگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!