تغییرات فیزیکی و احساسی جراحی پلاستیک

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

جراحی پلاستیک دربرگیرنده‌ی تغییرات فیزیکی و احساسی می‌شود که باید قبل از شروع پروسه جراحی از آنها آگاه شوید و در جلسات مشاوره‌ی قبل از عمل، انتظارات و نگرانی‌های خود را با پزشک جراح مطرح کنید.

۱۰ سوالی که قبل از جراحی پلاستیک باید از خودتان بپرسید

اگر جراحی شما بنا به دلایل پزشکی، سوانح و یا آسیب‌هایی باشد که به شما وارد شده است، شاید احساس کنید زمان زیادی برای فکر کردن به آن ندارید.

اما اگر هدف شما زیباییست، باید بدانید این زیبایی توأم با خطرات احتمالی نیز هست. انصراف از جراحی، حق شماست! از آنجا که امروزه، بازار این گونه جراحی‌ها داغ است و پزشکان در جلسه‌ی مشاوره، بسیاری از پروسه‌های موفق را به شما معرفی می‌کنند و شما راضی و خشنود از اتاق مشاوره خارج می‌شوید،بنابراین این خود شما هستید که باید درباره‌ی خطرات و لزوم این کار بیشتر مطالعه و تحقیق کنید.

داشتن نگرش مثبت خوب است، اما پیش از هر گونه جراحی پلاستیک، مهم‌ترین ملاحظه،‌ اطمینان از این حقیقت است که خودتان قلباً مایل به جراحی پلاستیک و تغییر ظاهرتان باشید. اگر فرد دیگری شما را به این کار وادار یا ترغیب کرده است، تا دیر نشده، فکر جراحی را از سرتان بیرون کنید،‌

چون در نهایت، این شما هستید که باید به تنهایی با نتیجه‌ی به دست آمده از عمل زیبایی زندگی کنید و شما تنها کسی هستید که می‌توانید بهترین تصمیم را برای خودتان بگیرید. برای همین ما شما را با ۱۰ سوالی که قبل از عمل جراحی پلاستیک باید از خودتان بپرسید، آشنا می‌کنیم.

۱. آیا من برای این جراحی، از قوای جسمی کافی برخوردار هستم؟

در ابتدا و قبل از اینکه حتی به جراحی پلاستیک فکر کنید، باید از خودتان بپرسید آیا برای این عمل از سلامت کافی برخوردار هستید یا نه؟ اغلب مردم از نظر سلامتی، کاندیداهای خوبی برای جراحی پلاستیک هستند.

حتما تمام سوابق پزشکی خود را برای جراح پلاستیک‌ بازگو کنید. اگر مشکلات سلامتی خود را مخفی کنید، جراح پلاستیک قادر نخواهد بود ارزیابی درستی انجام دهد و اگر اشتباهی رخ داد، شما هیچ مدرکی برای اثبات حرف‌های خود نخواهید داشت! دروغ گفتن به جراح، در صورت بروز عوارض، او را از مسئولیت معاف می‌کند.

درست است که داشتن مشکلات جسمانی خاص، مانع از جراحی پلاستیک شما می‌شود، اما ترجیح می‌دهید زنده بمانید یا جنازه‌‌‌ای شوید که عمل زیبایی شده است؟

۲. نام پروسه‌ی جراحی چیست و چه بخش‌هایی را شامل می‌شود؟

دانستن نام پروسه‌ی جراحی با دانستن اینکه شامل چه چیزهایی می‌شود، متفاوت است. این بدین معنی نیست که شما نیاز به دانستن جزئیات پروسه دارید،

مثلا منظور این نیست که نوع چاقویی که جراح پلاستیک قرار است از آن استفاده کند، مهم است. بلکه باید بدانید آیا این پروسه، شما را به هدف مطلوبتان خواهد رساند؟ همچنین، باید بدانید آیا پروسه‌‌ی مورد نظر برای آن قسمت از بدن شما که درصدد بهبود آن هستید، مناسب است؟ علاوه بر این، شما می‌بایست از نام پزشکی پروسه مطلع شوید، تا قادر به پاسخگویی سوالات کارکنان بیمارستان یا مراکز پزشکی باشید.

۳. در این پروسه‌ چه خطراتی ممکن است وجود داشته باشد؟

در جراحی‌‌های پلاستیک معمولا خطری وجود ندارد. با وجود این، باید از خطرات احتمالی آن، آگاه باشید.

عفونت یکی از عوارضی است که ممکن است اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است بعد از جراحی پلاستیک، جای زخمی برای همیشه باقی بماند. همیشه از جای زخم‌ها، یک خط تمیز و باریک باقی نمی‌ماند. گاهی اوقات، جای زخم‌ها برآمده یا پهن می‌شوند. این موارد، تنها برخی از عوارضی هستند که پیش از جراحی پلاستیک باید با آنها آشنا شوید.

خطر دیگر این است که با وجود تکنیک‌های عالی در جراحی و همچنین تأکید پزشکان مبنی بر حصول نتایج مطلوب، خود شما از نتیجه‌ی نهایی، راضی و خوشحال نباشید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که قبل از جراحی، درباره‌ی محدودیت‌های پروسه، به طور کامل با شما صحبت نشده باشد.

۴. هدف من از جراحی پلاستیک، رسیدن به چیست؟

بدیهی است بهبود شکل و فرم بخش خاصی از بدن، انتظاری است که شما دارید. حتی ممکن است با این جراحی، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. اگر انتظار شما چیزی بیش از این است، باید با محدودیت‌های پروسه‌‌ی مورد نظرتان آشنا شوید.

۵. از یک جراحی پلاستیک چه نتیجه(هایی) می‌توانم انتظار داشته باشم؟

جراح پلاستیک شما فقط می‌تواند اتفاقات درون اتاق عمل را کنترل کند. هرقدر جراح پلاستیک کارش را با مهارت انجام دهد، این کار او تضمینی جهت ارتقای شغلی، رابطه‌ی خوب، موقعیت اجتماعی و زندگی بهتر برای شما نخواهد بود. جراحی پلاستیک، راه درمان افسردگی یا اختلالات خوردن هم نیست!

همچنین اگر مایل نیستید پروسه‌ای را بپذیرید که جراح پلاستیک به شما توصیه می‌کند تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را بگیرید،(مثلا ریسک ایجاد جای زخم و یا دوره نقاهت طولانی را بپذیرید.) پس نباید انتظار نتیجه عالی را داشته باشید. عدم پیروی از دستورات پس از عمل هم می‌تواند به نتیجه‌ی بد منتهی شود.

در نهایت، اگر هدف شما این است که شبیه باربی (نوعی عروسک) شوید یا صاحب بینی یا اندامی عالی شوید، به احتمال زیاد ناامید خواهید شد، چون در نهایت، یا ظاهرتان بیش از حد «مصنوعی» شده و یا اینکه از نظر خودتان «کامل» نخواهید بود. بهبود و بهتر شدن را هدف اصلی خود قرار دهید.

۶. آیا راه‌ جایگزینی به جای جراحی وجود دارد؟

دانستن جواب این سوال مهم است، چون جراحی پلاستیک بدون خطر نیست. آیا می‌توانید رژیم غذایی‌تان را بهتر کنید؟ آیا می‌توانید جنب و جوش‌تان را کمی افزایش داده و به ورزش بیشتر اهمیت دهید؟ اگر صادقانه به گزینه‌های دیگر شانس داده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، پس شاید جراحی پلاستیک، گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. شاید بهترین جایگزین این باشد که اصلا جراحی نکنید.

۷. آیا بعد از جراحی جای زخم‌هایم دیده خواهد شد؟

بله، از جراحی پلاستیک باید توقع اثر زخم (scar) هم داشته باشید! باید بدانید جای این اثرات دقیقا کجا خواهند بود. این نکته به ویژه برای نقاطی از بدن که بیرون از لباس واقع می‌شوند، اهمیت دارد، همینطور پوست صورت، که زیبایی آن برای بعضی از افراد نظیر بازیگران و مدل‌ها مهم است.

به جملات اغراق‌آمیز درباره‌ی این که جراحان پلاستیک «بدون به جا ماندن اثر زخم» عمل می‌کنند، اعتنایی نکنید. جراحان پلاستیک صرفا می‌دانند اثرات را کجا مخفی یا استتار کنند. همین مرحله است که اغلب بیماران با توجه به آن، نتیجه‌ی عمل را خوب یا بد تلقی می‌کنند. در این مورد بهتر است با جراح خود صحبت کنید.

۸. هزینه‌‌ی عمل چقدر است و آیا من توان پرداخت آن را دارم؟

جراحی پلاستیک ارزان نیست! فرقی نمی‌کند هزینه‌ی عمل را نقدی یا قسطی بپردازید، در هر صورت باید فکر کنید آیا واقعا توان پرداخت هزینه‌های جراحی پلاستیک را دارید؟ آیا با صرف این هزینه برای جراحی پلاستیک، به جنبه‌های دیگری از زندگی‌ شما فشار بزرگی وارد خواهد شد؟ صحت این امر به ویژه هنگام پرداخت قسطی هزینه‌ها‌ی عمل، آشکار خواهد شد.

آیا پرداخت اقساط عمل تا ماه‌ها پس از بهبودی، برای شما امکان‌پذیر و خوشایند است؟ حتی اگر نتیجه‌ی عمل مورد انتظار شما نبود، باید هزینه‌های آنرا ماه‌ها به صورت قسطی پرداخت کنید. به همه اینها بهتر است فکر کنید.

۹. آیا حاضر به انجام بیش از یک عمل جراحی خواهم شد؟

شاید به یک عمل مجدد نیاز پیدا کنید. این اتفاق در جراحی پلاستیک عادی است. عمل مجدد یا اصلاحی جهت بهبود نتایج عمل قبلی است. این عمل اصلاحی می‌تواند پروسه‌ی کوچکی باشد که با یک بیهوشی موضعی انجام شود و یا می‌تواند پروسه‌ی بزرگ و پرریسکی باشد.

۱۰. آیا پس از عمل، زمان کافی برای گذراندن دوره بهبودی را دارم؟

بسته به عملی که انجام داده‌اید، شاید به روزها یا حتی هفته‌ها استراحت نیاز داشته باشید. پس از عمل، باید برای بهبودی، زمان کافی اختصاص دهید. فراموش نکنید پس از عمل، فقط دردها و کبودی‌های اولیه را تجربه نخواهید کرد، بلکه پس از رفع آنها، شاید طبق دستور جراح پلاستیک، باید محدودیت‌هایی را هم پشت سر بگذارید.

اگر شاغل هستید، آیا امکان مرخصی گرفتن دارید؟ این نکته شامل مادران خانه‌دار هم می‌شود، چون آنها در طول روز، کارهای متنوعی را در خانه انجام می‌دهند. اگر تعطیلات را برای جراحی پلاستیک انتخاب می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا ارزشش را دارد زمان استراحت و آرامش خود را وقف دوره‌ی بهبود کنید یا نه.

از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم. لطفا تجربیات خود را در مورد عمل زیبایی پلاستیک علاوه بر موارد بیان شده، در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   طب سوزنی و سرطان !!
پرستار بیمار, پرستار سالمند در منزل, پرستار کودک در منزل, نگهداری از کودک, نگهداری کودک در منزل
نوشتهٔ پیشین
نوارهای باز کننده‌ منافذ پوست
نوشتهٔ بعدی
مغذی، مقوی و مفید برای زیبایی

محتوای مرتبط

موسسه طنین ستاره صبح

موسسه طنین ستاره صبح

• علائم شایع پره‌اكلامپسی‌ شدید

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار بیمار در منزل

اهمیت خوردن صبحانه سالم

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

پرستاری از کودک در جنت آباد

پرستاری از کودک در جنت آباد

مراقبت از کودک 12 ماهه در منزل

مراقبت از کودک 12 ماهه در منزل

تعرفه تزریقات در منزل سال 1401 در تهران | لوگو موسسه پرستار سلام

تعرفه تزریقات در منزل سال 1401 در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!