انجماد بهترین روش‌ برای نگهداری طولانی مدت

پرستار کودک,نگهداری از کودک,خدمات پرستاری در منزل,پرستاری کودک,پرستار سالمند

انجماد یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری طولانی مدت سبزیجات محسوب می‌شود.متأسفانه روش‌های سنتی مانند کنسرو کردن یا شور کردن به از بین رفتن ویتامین موجود در سبزیجات منجر می‌شود.

سبزیجات خشک ویتامین ندارند

سبزیجات و میوه‌ها به‌عنوان منابعی سرشار از انواع ویتامین‌ها هستند اما بیشتر ما هنوز نمی‌دانیم برای نگهداری طولانی مدت این دسته از مواد غذایی از چه روشی استفاده کنیم تا ویتامین آنها حفظ شود و کمتر آسیب ببیند.

دکتر محمد هاشمی در این باره به روزنامه «ایران» می‌گوید: بی‌تردید استفاده از سبزیجات تازه تنها راه بهره‌گیری بیشتر از ویتامین موجود در آنها است اما گاهی برای استفاده از سبزیجات در فصول مختلف ناگزیر به نگهداری طولانی مدت آنها هستیم. این متخصص تغذیه می‌افزاید: انجماد یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری طولانی مدت سبزیجات محسوب می‌شود.متأسفانه روش‌های سنتی مانند کنسرو کردن یا شور کردن به از بین رفتن ویتامین موجود در سبزیجات منجر می‌شود.

خشک کردن سبزیجات هم باعث می‌شود نه تنها ویتامین‌های محلول در آب سبزیجات از بین بروند بلکه ویتامین c و ویتامین‌های گروه B هم تا حدودی تخریب شوند.

هر ویتامینی مختص چه گروه سنی است؟

هنگامی که به داروخانه مراجعه می کنید، قفسه های متعدد دارویی را مشاهده می کنید که با ویتامین های مختلف از تولیدکننده های متفاوت ردیف شده اند ولی آیا واقعا مصرف ویتامین برای همه ضروری است؟ در مقاله حاضر به بحث و گفتگو در مورد ویتامین های مورد نیاز برای سنین مختلف می پردازیم.

سنین ۲۰ تا ۴۰ سال

کلسیم

کلسیم در این سنین برای استحکام استخوان، عنصری مهم محسوب می شود. انجمن پوکی استخوان کانادا به تمام افراد ۱۹ تا ۵۰ سال توصیه می کند روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. گرچه روی برچسب قرص های کربنات کلسیم عدد ۱۲۵۰ میلی گرم ذکر شده است ولی مقدار کلسیم معدنی خالص آن ۵۰۰ میلی گرم است و مابقی وزن کربنات است.

ویتامین دی

مقدار دقیق مورد نیاز این ویتامین هنوز مورد بحث است. انجمن های سرطان و پوست کانادا روزانه ۱۰۰۰ واحد ویتامین دی را در فصول پاییز و زمستان به علت کاهش تابش نور آفتاب توصیه می کند ولی انجمن پوکی استخوان کانادا روزانه ۴۰۰ واحد را به تمامی افراد ۱۹ تا ۵۰ سال توصیه می کند.

اسید فولیک

این ریزمغذی برای زنان در سنین باروری توصیه می شود. در صورتی که خانمی برنامه بارداری دارد، بایستی حتما مکمل اسید فولیک را قبل از اقدام به بارداری دریافت نماید تا سطح خونی این ویتامین در بدن وی بالا باشد. کمبود اسید فولیک با نقایص جنینی همراه است. تمامی دختران بالای ۱۴ سال باید روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک دریافت نمایند.

آهن

آهن هم یکی از عناصر حیاتی برای زنان در سنین باروری است. کم خونی فقر آهن در زنان باردار شایع است و موجب ضعف و خستگی می شود.

گردآوری گروه انفورماتیک موسسه طنین

منبع : salamati.ir

مطالب مرتبط :   سکته قلبی | پرستار سالمند در منزل
پرستار بیمار در منزل, پرستار کودک, پرستاری کودک, خدمات پرستاری در منزل, نگهداری از کودک
نوشتهٔ پیشین
چه میزان کلسیم و فسفر مناسب است
نوشتهٔ بعدی
عوارض تزریق امپول B۱۲

محتوای مرتبط

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

زندگی یک مربی

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

خواص سبزی خوردن

موسسه طنین | پرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار | در منزل

علائم کشش و ترک‌های پوستی

نمونه کارهایی از خدمات پرستار سلام

امور منزل و آشپزی برای خانواده تهرانپارس

امور منزل و آشپزی برای خانواده تهرانپارس

نظافت راه پله و پارکینگ ، خیابان ستاری

نظافت راه پله و پارکینگ ، خیابان ستاری

همراه بیمار اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی

همراه بیمار اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
همین الان تماس بگیرید!